هایفو چیست؟

34
هایفو چیست؟

هایفو چیست؟


افزایش سن و پیری طبیعی ‌ترین و پیش ‌بینی ‌شده ‌ترین اتفاقی است که برای همه ما رخ می‌ دهد. با گذشت زمان، پوست ما تغییراتی مثل کاهش کیفیت، ظاهر چین و چروک ‌ها، و سایر مشکلات پوستی را تجربه می‌ کند. هایفو چیست؟

جستجوی راه‌ هایی برای بازیابی جوانی و زیبایی از دست رفته، یک تاریخچه طولانی دارد. هرچند دانشمندان هنوز نتوانسته ‌اند پیری را به تعویق بیاندازند، اما روش‌ های زیباسازی و جوانسازی پوست روز به روز پیشرفته‌ تر می‌ شوند. یکی از این روش ‌های کارآمد و ایمن، هایفوتراپی است.

هایفو (HIFU) اختصاری از عبارت انگلیسی High-Intensity Focused Ultrasound به معنای “فراصوت با شدت بالا و متمرکز” است. این روش نسبتاً جدید در زمینه درمان ‌های زیبایی به منظور سفت کردن و لیفت کردن پوست استفاده می ‌شود، بدون نیاز به جراحی و بدون درد.

در هایفوتراپی، از امواج فراصوت (التراسوند) استفاده می ‌شود، که همان امواجی هستند که در دستگاه ‌های سونوگرافی مورد استفاده قرار می‌ گیرند. با این تفاوت که در هایفو، این امواج به صورت متمرکز به لایه ‌ای خاص از پوست انرژی انتقال می ‌دهند و باعث تحریک تولید کلاژن می‌شوند. کلاژن ‌ها نقش مهمی در حفظ استحکام بافت ‌های بدن، از جمله پوست، دارند. به همین دلیل، این فرآیند باعث می‌ شود که پوست شاداب تر و جوان‌ تر به نظر آید و از چین و چروک جلوگیری کند.

درمان هایفو چه کاری انجام می دهد؟

هایفو چیست؟
هایفو چیست؟

تنها با یک جلسه هایفو می توانید اثرات قابل مشاهده و طولانی مدت روی پوست خود مشاهده کنید. درمان هایفو باعث سفت شدن و لیفتینگ پوست شما می شود. همانطور که در بخش قبلی اشاره کردیم، هایفو به روش طبیعی کلاژن جدیدی در پوست ایجاد می کند که باعث درخشش و جوان شدن پوست شما می شود.

پزشکان از روش درمانی هایفو برای از بین بردن چین و چروک های نواحی مانند صورت و گردن، دست‌ها و بازوها، شکم و منطقه کمر و مچ پا، ابرو و گونه استفاده می کنند. بعد از یک جلسه هایفو شما متوجه بهبود قابل توجهی در کانتورینگ کلی صورت به علاوه خطوط و چین و چروک های ظریف خود خواهید شد.

چند بار باید تحت درمان هایفو قرار بگیرم؟

هایفو چیست؟
هایفو چیست؟

این روش معمولا یک بار در سال انجام می شود (دو بار با فاصله چند ماه در سال اول در صورت نیاز)، اما یک جلسه نگهداری هر شش ماه قطعا بهترین نتایج را ارائه می دهد. بعد از هایفوتراپی به وضوح می توانید، نتایج آن را مشاهده کنید. هایفو روش غیر جراحی بدون درد است و نیاز به استراحت ندارد.

آماده سازی هایفو لیفت صورت

هایفو چیست؟
هایفو چیست؟

برای اینکه از نتایج هایفو مطمئن شوید، باید برای لیفت صورت هایفو آماده سازی های لازم را داشته باشید. اولین کاری که می توانید برای جوانسازی پوست خود به روش هایفو انجام دهید، مشورت با پزشکان حرفه ‌ای ما است. متخصصین ما در کلینیک دکتر متقی می ‌توانند شما را در انجام عمل هایفو راهنمایی کنند. این متخصصین ابتدا اهداف فردی شما را ارزیابی می کنند و سپس با توجه به جزئیات صورت شما، با دلایل قانع کننده به شما می گویند که این‌ روش برای از بین بردن چین و چروک های صورت شما مناسب است یا نه.

در صورتی که این روش برای درمان شما مناسب نباشد، روش های درمانی دیگر را به شما معرفی می کنند. در این مشاوره می توانید هر سوالی در مورد مراقبت از پوست صورت دارید از متخصصین ما بپرسید. اگر درمان هایفو برای شما مناسب بود باید قبل از انجام آن، دستورالعمل‌ های خاص ارائه شده توسط پزشکان ما را رعایت کنید. دستورالعمل ها ممکن است شامل خودداری از مصرف داروهای رقیق ‌کننده خون، الکل و سیگار برای به حداقل رساندن خطرات احتمالی باشد.

علاوه بر این، شما باید پوست خود را از طریق یک رژیم مراقبت از پوست تغذیه کنید، پوست را به اندازه کافی آبرسانی کنید و بیش از حد در برابر اشعه های خورشید قرار نگیرید. در کنار همه این موارد، باید آمادگی ذهنی داشته باشید.

مراقبت های بعد از لیفت صورت هایفو

پس از انجام لیفت صورت هایفو، باید طبق توصیه های پزشک مراقبت های لازم را داشته باشید تا روند بهبودی پوست تسریع یافته و نتایج هایفو به وضوح قابل مشاهده باشد. مراقبت های بعد از لیفت صورت هایفو عبارتند از:

پس از هایفو، پوست حساس تر و آسیب پذیرتر از قبل می شود. به همین دلیل باید از محصولات مراقبت از پوست ملایم و بدون عطر استفاده کنید تا به روش صحیح پوست خود را تغذیه کرده و از آن در برابر خطرات احتمالی محافظت می کند. بهتر است از موادی مانند اسید هیالورونیک و سرامیدها را برای تامین رطوبت و سلامت پوست خود انتخاب کنید.

ماساژ ملایم صورت، گردش خون و تخلیه لنفاوی را بهبود بخشیده و به دفع سموم و کاهش تورم بعد از درمان کمک شایانی می کند. برای یادگیری تکنیک ‌ها و زمان ‌بندی خاص ماساژ صورت در طول دوره بهبودی، با پزشکان ما مشورت کنید.

هایفو تولید کلاژن را تحریک کرده و به استحکام و کشسانی پوست کمک می کند. با گنجاندن غذاهای تقویت کننده کلاژن مانند آبگوشت استخوان، ماهی قزل آلا و سبزیجات برگ دار در رژیم غذایی خود، از این فرآیند حمایت کنید. شما می توانید از محصولات مراقبت پوست موضعی که حاوی موادی مانند رتینول یا پپتیدها هستند برای تقویت بیشتر سنتز کلاژن استفاده کنید.

با یک روتین مراقبت از پوست می توانید از پوست خود در برابر عوامل محیطی، محافظت کرده و نتایج لیفت صورت هایفو را حفظ کنید. بعد از هایفوتراپی باید از فعالیت در زیر نور خورشید پرهیز کنید چون اشعه فرابنفش روند پیری پوست را تسریع می کند.

یک رژیم غذایی متعادل و غنی از مواد مغذی داشته باشید، به طور منظم ورزش کنید و برای ارتقای سلامت پوست، خواب کافی داشته باشید. از سیگار کشیدن و مصرف زیاد الکل خودداری کنید.

با پیروی از این مراقبت ها، می توانید نتیجه لیفت صورت HIFU خود را بهینه کنید. اگر در رابطه با هایفو، مزایا، معایب، مراقبت های بعد از هایفو و هزینه آن سوالی دارید، همین حالا با مشاوران ما در کلینیک دکتر متقی، بهترین کلینیک زیبایی شیراز تماس بگیرید و سوالات خود را بپرسید.

امتیاز دهید

سهیل دهقانیمشاهده نوشته ها

Avatar for سهیل دهقانی

سهیل دهقانی کارشناس سئو و تولید کننده محتوا که غلاقه زیادی به تحلیل محتوا و حوزه های کاری مختلف دارم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *