رزرو وقت تزریق چربی به پشت دست در شیراز

در طول تاریخ، انسان ها همیشه مجذوب زیبایی دست ها بوده اند و روش های مراقبتی و درمانی متنوعی برای بهبود کیفیت پوست دست ها به وجود آمده است.

می توان گفت که دست ها بیشتر از سایر قسمت های بدن در مقابل عوامل آسیب زای محیطی قرار می گیرند و از همین رو در صورت عدم مراقبت صحیح ممکن است به سرعت حالت ارتجاعی خود را از دست داده و چروکیده شوند.

امروزه برای رفع مشکلاتی پوستی دست ها روش هایی به وجود آمده است که سبب جوانسازی و بهبود خونرسانی به پوست دست ها می شوند.

یکی از بهترین و اثربخش ترین این روش ها، تزریق چربی به پشت دست است که از برای اهداف زیبایی و ترمیمی مورد استفاده قرار می گیرد و نتایج رضایت بخشی را به همراه داشته است.

در این روش، پزشک متخصص بر اساس آناتومی دست فرد، مقدار چربی مورد نیاز را به پوست دست تزریق کرده و نواحی چروک و فرو رفته را برجسته و فرم دهی می کند. پیوند چربی به دست یک روش بی خطر و دائمی برای بازگرداندن زیبایی به دست ها است که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

تزریق چربی به پشت دست در شیراز

رزرو وقت تزریق چربی به پشت دست در شیراز در بهترین کلینیک زیبایی شیراز از لینک زیر انجام میگیرد.

دکتر مهدی دهقانی متخصص جراحی پلاستیک
رزرو نوبت
دکتر آزاده درستکار متخصص پوست، مو و زیبایی
رزرو نوبت
گالری

نمونه کارها

اهداف تزریق چربی به پشت دست

جوانسازی و از بین بردن چین و چروک های پوستی، تنها محدود به پوست صورت نیست و با افزایش سن و تاثیر عوامل دیگر، پوست دست انسان نیز دچار چین و چروک های بسیاری شده و حالت ارتجاعی خود را از دست خواهد داد. معمولاً زمانی که سن فرد افزایش پیدا می کند، پوست دست ها شروع به نازک شدن می کنند و لایه چربی زیرین خود را از دست می دهند. همین موضوع، سبب می شود تا علاوه بر نمایان شدن استخوان ها و رگ های دست، لکه هایی نیز بر روی پوست ایجاد شوند و با کاهش لطافت و شادابی پوست،  ظاهر دست ها را تحت تاثیر قرار دهند. در این شرایط، انجام اقداماتی مانند پیوند چربی، می تواند در کمترین زمان به صورت بلند مدت، زیبایی را به پوست دست ها باز گرداند و چین و چروک های عمیق پوستی را از بین ببرد.

تزریق چربی به پشت دست می تواند برای رفع مشکلات گوناگونی مانند کاهش کیفیت پوست بر اثر افزایش سن، شل شدن و افتادگی پوست دست، از بین رفتن بافت های چربی زیر پوست دست، تغییر رنگ‌دانه های پوستی و نمایان شدن تاندون و رگ های زیر پوست مورد استفاده قرار بگیرد. پیوند چربی به پشت دست دو مزیت اساسی دارد و آن هم پر کردن و جوان کردن دست ها است. با استفاده از چربی به دست آمده، می توان پشت دست را پر کرد. این روش لیپوفیلینگ امکان پوشاندن رگ ‌ها و تاندو ن‌های قابل مشاهده در پشت دست را فراهم می ‌کند و در نتیجه آن پوست دست صاف و یکنواخت می شود و حالت ارتجاعی خود را باز می یابد. علاوه بر این، زمانی که سلول های چربی به پشت دست تزریق می شوند، بافت عمیق و سطحی دست تحت تاثیر قرار می گیرد و سبب کلاژن سازی و جوانسازی بافت ها می شود.

انتقال بافت چربی به طور کلی برای درمان مشکلات زیبایی و تغییر شکل دست انجام می شود. با این حال، در اغلب موارد هدف از تزریق چربی به پشت دست، رفع چین و چروک و شل شدن پوست دست ها است.

مراحل تزریق چربی به دست ها

از آنجا که در فرآیند تزریق چربی به پشت دست به جای استفاده از ژل ها، فیلرها و یا هرگونه ماده خارجی دیگر، از چربی های بدن خود فرد استفاده می شود؛ معمولاً حساسیتی در افراد ایجاد نمی شود و نتیجه تزریق نیز به مراتب طبیعی تر از تزریق ژل و فیلر خواهد بود. برای تزریق چربی به پشت دست ابتدا باید ناحیه پشت دست که بافت چربی در آن تزریق می شود، مشخص شود. پهلوها، ناحیه اطراف ناف؛ ران یا زانو معمولاً به عنوان مناطق اهدا کننده برای استخراج بافت چربی در نظر   گرفته می شوند. پیوند چربی به دست فرآیند نسبتاً ساده ای دارد و معمولاً نیاز به زمان زیادی نخواهد داشت. این روش درمانی کم تهاجم بوده و به بی هوشی نیازی ندارد و معمولاً بی حسی موضعی برای کاهش درد هنگام درمان، کافی خواهد بود.

برای بی حسی موضعی، عموماً ترکیبی از ناروپین (۱۰ میلی لیتر)، آدرنالین (۱: ۲۰۰.۰۰۰) و کلرید سدیم (۹ میلی گرم در میلی لیتر و ۵۰ میلی لیتر) استفاده می شود. پس از آن، حداقل ۲۰ دقیقه برای تاثیرگذاری بی حسی زمان نیاز است. استخراج چربی تنها به ۵ دقیقه زمان نیاز دارد و با استفاده از یک کانول با قطر بیرونی ۳.۰ میلی متر انجام می شود. با استفاده از این کانول حداقل ۳۰ سانتی متر مکعب بافت چربی از نواحی مختلف بدن جمع آوری می شود و سپس آلاینده هایی مانند خون، سرم و روغن در مدت ۱۰ دقیقه از چربی استخراج شده حذف می شود و به این ترتیب چربی آماده تزریق می شود.

پس از استخراج چربی، حدود ۱۰ تا ۳۰ سانتی متر مکعب چربی به ناحیه پشت دست تزریق می شود. پیوند چربی با استفاده از یک کانول با قطر بیرونی ۱.۴ میلی متر از مچ دست فرد به آرامی در تمامی قسمت های پشت دست فرد توزیع می شود. به طور کلی، مقدار چربی که برای احیا و جوانسازی پوست دست استفاده می شود، چندان زیاد نیست و برخی پزشکان از روش نانوفت نیز برای بهبود این ناحیه بهره‌مند می شوند.

توصیه‌های قبل از تزریق چربی به دست

پیش از آن که تزریق چربی به پشت دست های خود را انجام دهید، نیاز است تا برخی نکات و اقدامات را انجام دهید تا بتوانید نتیجه بهتری از درمان خود کسب نمایید. مهمترین اقدام قبل از تزریق چربی به پشت دست، انجام آزمایش هایی است که توسط پزشک متخصص برای شما تجویز شده است.

علاوه بر این، توصیه می شود از حدود ۲ هفته قبل از تزریق، داروهای ضد انعقاد خون، ضد التهاب، ویتامین E، آسپیرین و ایبوپروفن مصرف نکنید و در صورتی که به ناچار مجبور به مصرف آن بودید، حتما با پزشک خود در میان بگذارید.

سعی کنید به مدت یک هفته پیش از تزریق چربی به پشت دست خود، از مصرف دخانیات و کشیدن سیگار خودداری نمایید و نوشیدنی الکلی مصرف نکنید تا عمل پیوند چربی شما بدون مشکل و عوارض با موفقیت به پایان برسد.

مراقبت های قبل و بعد تزریق چربی
مراقبت های قبل و بعد تزریق چربی

مراقبت های بعد از تزریق چربی به دست

پس از تزریق چربی به پشت دست، متخصص شما بر اساس صلاحدید خود ممکن است پروفیلاکسی آنتی بیوتیکی با سفالکسین ۱ گرم را برای شما تجویز کند. شما باید این داروها را برای جلوگیری از عفونت و عوارض احتمالی مصرف نمایید.

پس از عمل از فشردن دست خود و یا دست دادن با افراد دیگر به مدت یک هفته خودداری کنید. در نظر داشته باشید که تزریق چربی به پشت دست درد زیادی نخواهد داشت، با این حال می توانید برای کاهش درد تا سه روز اول از کمپرس سرد و در صورت نیاز در سه روز دوم از کمپرس گرم استفاده کنید.

حداقل به مدت یک هفته دست های خود را در معرض نور شدید خورشید قرار ندهید و به مکان های خیلی گرم مانند سونا نروید تا بافت چربی های پیوندی به خوبی بهبود پیدا کنند.

سعی کنید به مدت چند روز پس از عمل از بلند کردن اشیا سنگین، انجام ورزش های سنگین و یا پوشیدن لباس هایی با آستین های تنگ خودداری کنید.

حداقل تا دو روز استحمام نکنید و پس از آن نیز برای شستشوی دست ها به مدت یک هفته از آب ولرم استفاده کنید، همچنین برای خشک کردن دست های خود به جای حوله زبر و پارچه ای از دستمال کاغذی استفاده نمایید.

دکتر مهدی دهقانی متخصص جراحی پلاستیک
رزرو نوبت
دکتر آزاده درستکار متخصص پوست، مو و زیبایی
رزرو نوبت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *