باورهای غلط درباره لیزر موهای زائد

37
باورهای غلط درباره لیزر موهای زائد

باورهای غلط درباره لیزر موهای زائد


وکس کردن، کندن مو، اپیلاسیون و شیو کردن روش‌های محبوب حذف موهای زائد هستند که میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند. همچنین برخی افراد از روش های شیمیایی برای از بین بردن موهای زائد استفاده می کنند. اما این روش‌ها می‌توانند بسیار دردناک، سخت و زمان‌بر باشند. باورهای غلط درباره لیزر موهای زائد را در ادامه بشناسید.

باورهای غلط درباره لیزر موهای زائد:

لیزر موهای زائد شما را در معرض اشعه قرار می دهد: حقیقت یا دروغ؟

برخی افراد بر این باورند که اشعه لیزر خطرناک است و می تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش دهد. اما آیا لیزر موهای زائد در وهله اول اشعه دارد؟ نه دقیقا.

در درمان‌های لیزری از فناوری نور با پرتوهای غیریونساز استفاده می‌شود که به عمق فولیکول‌های مو نفوذ نمی‌کند و بر اندام‌های داخلی تاثیر نمی‌گذارد. بنابراین مطمئن باشید که افسانه های مربوط به اشعه لیزر موهای زائد به هیچ وجه صحت ندارد.

درد در حین لیزر موهای زائد: آیا این یک افسانه است یا حقیقت؟

این یکی از شایع ترین افسانه ها در مورد لیزر موهای زائد است. در حقیقت لیزر موی زائد تقریباً بدون درد است. همچنین کرم بی‌حس کننده قبل از لیزر روی نواحی بسیار حساس استفاده می‌شود و برای افرادی که تحمل درد پایینی دارند گزینه خوبی است.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید پس از لیزر موهای زائد پوست شما را در معرض خطر سوختگی، زخم و هایپرپیگمانتاسیون قرار می دهد. بنابراین اگر بلافاصله بعد از لیزر نیاز به بیرون رفتن دارید، همیشه از وسایل محافظ و ضد آفتاب استفاده کنید.

اپیلاسیون موثرتر از لیزر موهای زائد است: حقیقت یا افسانه؟

ممکن است به نظر برسد که اپیلاسیون موثرتر است، زیرا بعد از انجام آن پوست فورا صاف می شود. با این حال حقیقت این است که لیزر موهای زائد به طور دائم رشد مجدد مو را متوقف می کند و نتایج بهتری دارد. لیزر در هر جلسه حدود ۲۰ درصد از مو و فولیکول های مو را از بین می برد، زیرا رشد مو سه مرحله دارد و لیزر فقط موها را در فاز آناژن / فعال از بین می برد.

از این رو برای لیزر موهای باقی مانده که در جلسه قبلی در مرحله رشد فعال نبوده اند، به چندین جلسه نیاز دارید. از طرف دیگر اپیلاسیون فولیکول های مو را از بین نمی برد، بنابراین دائم باید آن را انجام بدهید و هزینه بر است.

شما فقط به یک جلسه لیزر موهای زائد نیاز دارید: حقیقت یا دروغ؟

یکی از افسانه هایی که در مورد لیزر موهای زائد وجود دارد این است که فورا عمل می کند. لیزر موهای زائد تا حد زیادی دائمی است، اما با یک جلسه تمام موهای زائد را برای همیشه از بین نمی برد. به طور متوسط شما به ۶ تا ۱۰ جلسه لیزر نیاز دارید. لیزر فقط فولیکول های مو را در مرحله فعال رشد به نام فاز آناژن هدف قرار می دهد، بنابراین فقط ۲۰٪ از موها را در طول یک جلسه لیزر از بین می روند. میزان از بین رفتن موهای زائد به قومیت، عوامل ژنتیکی، رنگ مو، نوع پوست، شرایط پزشکی و عوامل دیگر بستگی دارد.

اثربخشی لیزر موهای زائد به دستگاه بستگی دارد: حقیقت یا افسانه؟

لیزر موهای زائد وجود دارد یک راه حل مناسب برای همه نیست. هر فردی دارای پوست و مو مختلف است. همچنین نتایج لیزر به دستگاه و فناوری لیزر، وضعیت پوست و فولیکول های مو و مراقبت های بعد از آن بستگی دارد.

چند حقیقت در مورد لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد روشی موثر برای از بین بردن موهای زائد است. این روش مقرون به صرفه، غیر تهاجمی و بدون درد است. همچنین در درازمدت نسبت به اصلاح معمولی، اپیلاسیون و محصولات شیمیایی رفع موهای زائد کم هزینه تر است و زمان کمتری می برد.

آیا لیزر موهای زائد بی خطر است؟ بله همینطور است.

آیا باید بعد از لیزر موهای زائد یا سایر درمان های لیزری انتظار درد را داشته باشید؟ اصلا.

ممکن است برای چند ساعت بعد از هر جلسه احساس درد کم و موقت، قرمزی پوست یا تورم داشته باشید. با این حال تکنسین های با تجربه و آموزش دیده لیزر از ایجاد رنگدانه و سوختگی ناشی از لیزر موهای زائد جلوگیری می کنند. طول موج لیزر با توجه به پوست و موی شما تعیین می شود.

آیا می توان در دوران بارداری لیزر موهای زائد انجام داد؟ بسیاری از پزشکان این روش را در دوران بارداری توصیه نمی کنند. تحقیقات بیشتری برای این مورد نیاز است.

سایر درمان های لیزری

لیزر می‌تواند دیگر مشکلات پوستی را نیز برطرف کند که در ادامه به توضیح آن می پردازیم.

لیزر درمانی لکه های خورشیدی

آیا لیزر موهای زائد رنگ پوست را تغییر می دهد؟ نه کاملا. اما از آنجایی که پوست شما را صاف و بدون مو می کند، پوست می تواند روشن تر به نظر برسد. سایر درمان های لیزری برای رفع لکه های تیره ناشی از سن، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و عوامل محیطی انجام می شوند. این درمان های لیزری پوست ممکن است به طور موثری هیپرپیگمانتاسیون را کاهش دهد.

لیزر درمانی وریدها

سن، ژنتیک و سطح فعالیت بدنی شما می تواند منجر به رگ در بازوها و پاهای شما شود. تکنسین های لیزر می توانند آن ها را از بین ببرند.

درمان با لیزر سفت کننده پوست

تولید کلاژن به طور طبیعی با افزایش سن کند می شود. این باعث می شود که پوست اطراف صورت، گردن و خط فک به طور قابل توجهی شل شود. درمان های لیزری افتادگی پوست را برطرف کرده و پوست را سفت تر می کنند.

امتیاز دهید

سهیل دهقانیمشاهده نوشته ها

Avatar for سهیل دهقانی

سهیل دهقانی کارشناس سئو و تولید کننده محتوا که غلاقه زیادی به تحلیل محتوا و حوزه های کاری مختلف دارم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *