آیا قهوه برای پوست مضر است؟

298
قهوه برای پوست مضر است

قهوه برای پوست مضر است


اخیرا شایعات زیادی در مورد ضرر داشتن قهوه برای پوست وجود دارد. گفته می شود عادت روزانه شما به کافئین می تواند پوست شما را خراب کند. اما آیا نوشیدن قهوه واقعاً بد است؟ در مقاله به سوال: قهوه برای پوست مضر است، پاسخ می دهیم.

قهوه سطح استرس را افزایش می دهد

یکی از بزرگترین شایعات در مورد قهوه این است که باعث آکنه می شود و خب این کاملاً نادرست نیست. مصرف بیش از حد کافئین با استرس همراه است که استرس نیز با آکنه مرتبط است. FDA حداکثر ۴۰۰ میلی گرم قهوه در روز (تقریباً چهار یا پنج فنجان) را پیشنهاد می کند. اما اگر به فکر پوست خود هستند مصرف قهوه را به یک یا دو فنجان در روز محدود کنید. مصرف بیش از حد هر چیزی می تواند بد باشد.

نحوه مصرف قهوه می‌تواند باعث ایجاد جوش شود

گلدنبرگ می گوید شیر غیر آلی، شکر سفید و شربت می توانند بر هورمون های شما تاثیر منفی بگذارند و منجر به آکنه شوند. بنابراین اگر به طور مرتب قهوه خود را با شیرین کننده و خامه میل می کنید، می تواند باعث جوش شود.

قهوه بد می تواند فلور روده را مختل کند

قهوه بی‌کیفیت به خصوص اگر همراه با محصولات لبنی بی کیفیت مصرف شود، می‌تواند فلور روده را مختل کند. قهوه ارگانیک با اختلال فلور روده ارتباطی ندارد. اما چرا فلور روده مهم است؟ اگر روده شما ملتهب باشد، به صورت التهاب در پوست شما ظاهر می شود. متاسفانه خوردن غذاهای مضر هضم را کند می کند و تغییری در محیط باکتریایی در روده ایجاد می کند. این میکروبیوم روده شما را تحت تاثیر قرار می دهد و به نوبه خود منجر به نشت روده می شود و نشت روده به نشت پوست تبدیل می شود. به طور خلاصه کیفیت قهوه مهم است. اگر قرار است هر روز قهوه بنوشید، از دانه های ارگانیک آن استفاده کنید.

دانه های قهوه سرشار از آنتی اکسیدان است

قبل از اینکه تصمیم به ترک قهوه بگیرید، باید بدانید که وقتی قهوه را درست مصرف کنید، در واقع یک عادت خوب است. کافئین برای پوست شما مفید است. زیرا خواص آنتی اکسیدانی دارد که ضد التهاب است. ممکن است با رادیکال‌های آزاد آشنا باشید، اما برای افراد ناآشنا، این رادیکال‌ها مولکول‌های مضری هستند که باعث پیری زودرس می‌شوند و طبق برخی مطالعات حتی می‌توانند منجر به آکنه شوند. به عبارت دیگر این رادیکال ها دشمن پوست هستند. آنتی اکسیدان ها برای مبارزه با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند و می توانند به صورت موضعی یا مصرف شوند. توصیه می شود افرادی که جوش می زنند مصرف آنتی اکسیدان ها را افزایش می دهند. محصولات حاوی کافئین منابع عالی آنتی اکسیدان هستند. در واقع مطالعات نشان می دهد که قهوه و چای برخی از بزرگترین منابع آنتی اکسیدان هستند.

استفاده موضعی از قهوه

اگر ترجیح می دهید نوشیدن قهوه را به طور کامل ترک کنید می توانید به صورت موضعی از آن استفاده کنید. وقتی به چیزهای شیر و خامه ها عادت دارید، خوردن قهوه تلخ سخت است. محصولات موضعی حاوی کافئین نیز دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی هستند.   اگرچه اثرات کوتاه مدت دارند، اما می تواند ظاهر سلولیت را کاهش دهد. تفاله قهوه برای کاهش تورم نیز موثر است، به همین دلیل است که معمولاً این ماده در کرم های دور چشم وجود دارد.

وقتی قهوه به درستی مصرف شود، برای پوست شما مفید است. اما اگر شما از آن دسته افرادی هستید که نمی‌توانید طعم قهوه‌ی تلخ را تحمل کنید، می توانید از محصولات موضعی کافیین استفاده کنید.

امتیاز دهید

سهیل دهقانیمشاهده نوشته ها

Avatar for سهیل دهقانی

سهیل دهقانی کارشناس سئو و تولید کننده محتوا که غلاقه زیادی به تحلیل محتوا و حوزه های کاری مختلف دارم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *