۷ راه برای دوست داشتن خودمان

34
۷ راه برای دوست داشتن خودمان

۷ راه برای دوست داشتن خودمان


ما معمولا افراد را بر اساس ظاهر آنها ارزیابی می کنیم. بسیاری از ما وقتی با بدن مان جلوی آیینه روبرو می‌ شویم، احساس شکست می کنیم، چون می بینیم که جثه ضعیفی داریم. هر چقدر هم که سلامت کلی بدن مان بالا باشد، اگر جثه ضعیفی داشته باشیم اعتماد به نفس خودمان را از دست می دهیم. حتی بسیاری از افراد وقتی تقویت بدن خود را شروع می کنند مدام جلوی آینه می روند تا روند رشد بدن خود را ببینند و روحیه بگیرند. دوست داشتن خودمان را یاد بگیریم. می توانید قبل از هر اقدام اصلاحی در فرم بدن یا صورت خود با مشاوران بهترین کلینیک زیبایی شیراز صحبت کنید.

وقتی در آینه به خودتان نگاه می کنید چه احساسی دارید؟

فرقی نمی‌ کند جوان، پیر، چاق یا لاغر باشید، حفظ تصویر بدنی سالم و مثبت کار آسانی نیست. از آنجایی که ما دائماً در فضای مجازی با تصاویر زیبا از مدل ها و بازیگران سینما یا تئاتر روبرو می ‌شویم، به راحتی به خودمان اجازه می‌ دهیم تا اعتماد به نفس و احساس زیبایی خود را از بین ببریم. اما نباید با دیدن این تصاویر خودمان را با آنها مقایسه کنیم و از بدنمان ناراضی باشیم.

احساس زیبا بودن با زیبا فکر کردن شروع می شود!

۷ راه برای دوست داشتن خودمان!

  1. واقع بین باشید

چه در حال تماشای مجلات، تلویزیون یا فیلم باشید و یا دائما وقت خود را در فضای مجازی بگذرانید، بدن های فوق العاده زیبا و متناسب می بینید که بخاطر زیبایی و تناسب اندامی که دارند به عنوان نقش های اصلی انتخاب شده اند. اما یک چیز را نباید فراموش کنید، همان افرادی که ظاهر بی عیب و نقصی دارند در همان واقعیتی که ما زندگی می کنیم زندگی نمی کنند. این که خودتان را با آن افراد مقایسه کنید و بخواهید شبیه آنها شوید، واقع بینانه نیست.

حقیقت این است که حتی سوپر مدل‌ ها و افراد مشهوری که در فضای مجازی یا فیلم ها می‌ بینید، آنقدر که به نظر می ‌رسند کامل نیستند. این افراد چون به‌ طور حرفه‌ ای نورپردازی می‌ شوند، به ‌طور حرفه‌ ای آرایش می‌ شوند، به‌ طور حرفه‌ ای ژست می ‌گیرند و عکس‌ هایشان به ‌طور حرفه ‌ای روتوش دیجیتالی می شود، بعد شما عکس ها را می بینید و تصور می کنید که آنها بی عیب و نقص هستند.

اگر واقع بین باشید و واقعیت ها را ببینید، متوجه خواهید شد که دیگر لازم نیست مانند نقش اصلی یک فیلم به نظر برسید، بنابراین ناخودآگاه احساس زیبایی می کنید.

  1. مثبت اندیش باشید

به جای اینکه وقتی در آینه به خودتان نگاه می کنید به نکات منفی ظاهرتان توجه کنید، برای تغییر به نکات مثبت نگاه کنید. روی چیزهایی که در مورد خودتان دوست دارید تمرکز کنید – خواه لبخند، رنگ چشم ها یا پاهایتان باشد – و به زیبایی که چشم ها یا لبخندتان به چهره شما اضافه می کنند، فکر کنید.

با توجه به همه چیزهایی که در مورد خودتان دوست دارید و تحسین کردن چیزهایی که قبلا آنها را به عنوان عیب و نقص در نظر می گرفتید، دوست داشتن خودتان را شروع کنید.

  1. تشکر کردن را یاد بگیرید

اکثر مردم، وقتی از طرف دوستان یا خانواده خود تحسین می شوند و کسی از قیافه و ظاهر آنها تعریف می کند، به جای اینکه فقط آن را بپذیرند و تشکر کنند، با دید منفی به خودشان نگاه می کنند. شرط می بندم وقتی شخصی از لباس شما تعریف می کند، شما خجالت زده می شوید و به جای اینکه تشکر کنید با نارضایتی می گویید که لباس تان اصلا مناسب نیست و به جای پذیرش تعریف، از خود انتقاد می کنید. این رفتار شما باید همین جا متوقف شود.

دفعه بعد که تعریفی دریافت کردید، به سادگی لبخند بزنید و بگویید: «متشکرم». هیچ انتقادی لازم نیست.

  1. کارهایی انجام دهید که شما را خوشحال می کند

کار خوبی برای خود انجام دهید – کاری که با انجام آن احساس خوشحالی می کنید و حس ارزشمندی می کنید. همه ما حتی می توانید با کارهای خیلی کوچک احساس خوشحالی کنیم و خودمان را دوست داشته باشیم. یک حمام آبگرم در روزهای سرد زمستانی، مطالعه کتاب مورد علاقه تان و رفتن به خرید! هر کاری که باعث خوشحالی شما می شود همان کار را انجام دهید. گاهی اوقات فقط رفتن به شهر دیگر حتی شده برای ۲ روز یا پوشیدن یک لباس جدید می تواند برای تقویت اعتماد به نفس و درخشش شما کافی باشد.

  1. لباس ‌هایی بپوشید که در آن احساس راحتی می ‌کنید

لباس‌ های تنگ نپوشید. بدن خود را در داخل لباس هایی که از سایز شما بزرگتر هستند پنهان نکنید. و از هر فرصتی برای خرید لباس هایی که دوست دارید استفاده کنید – همین الان این کار را انجام دهید! لباس مورد علاقه خود را بپوشید نه برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران بلکه برای اینکه خودتان احساس خوبی داشته باشید. شما باید در لباسی که می پوشید احساس راحتی کنید.

  1. اطراف خود را با افراد مثبت احاطه کنید

وقتی در کنار افرادی هستید که شما از شما حمایت می کنند، به شما اهمیت می دهند و همانطور که هستید دوست تان دارند، راحت تر می توانید احساس خوبی نسبت به خود و بدن خود داشته باشید. از برقراری روابطی که طرف مقابل در مورد ظاهر شما اظهارات ناخوشایند می کند یا سعی می کند در مورد بدن شما به شما فشار بیاورد، خودداری کنید.

به راحتی می توانید خودتان را با افراد مثبت احاطه کنید، اما مهم این است که خودتان نیز یک فرد مثبت اندیش باشید. با خودت مهربان باش. در مورد بدن خود تند صحبت نکنید و دیگران را بر اساس ظاهرشان قضاوت نکنید.

  1. بپذیرید که شما هم بی عیب و نقص هستید

اینکه بخواهید بهترین ظاهر را داشته باشید و برای رسیدن به این هدف تلاش کنید، هیچ اشکالی ندارد. به هر حال، این چیزی است که با ۹۰ روز تمرین می توانید به آن برسید! اما در حالی که برای رسیدن به بهترین حالت تلاش می کنید، در نظر داشته باشید که شما “هیچ عیبی” ندارید.

اگر می خواهید وزن کم کنید، این کار را بخاطر اینکه به بدن و سلامتی خودتان اهمیت می دهید، انجام دهید. اگر تصمیم گرفته اید تزریق بوتاکس کنید، این کار را تنها به این دلیل که شما را زیباتر می کند، انجام دهید. هر کاری که به شما احساس زیبایی می دهد، را انجام دهید! اما فقط مطمئن شوید که این کار را به دلایل درست انجام می دهید.

امتیاز دهید

سهیل دهقانیمشاهده نوشته ها

Avatar for سهیل دهقانی

سهیل دهقانی کارشناس سئو و تولید کننده محتوا که غلاقه زیادی به تحلیل محتوا و حوزه های کاری مختلف دارم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *