تقویت مو به روش PRP

31
کاشت مو به روش PRP

کاشت مو به روش PRP


ریزش مو یک بیماری شایع است که بسیاری از افراد (چه مرد و چه زن) را تحت تاثیر قرار می دهد. ریزش مو تحت تاثیر چند عامل مختلف مانند ژنتیک، تغییرات هورمونی، شرایط پزشکی و انتخاب سبک زندگی ایجاد می شود. کاشت مو به روش PRP را در ادامه توضیح داده ایم.

از آنجایی ریزش مو یک بیماری شایع است، بسیاری از ما به دنبال تکنیک هایی برای ترمیم موهایمان هستیم. روش های درمانی گاهی داروهای موضعی و خوراکی و همچنین کاشت مو هستند.

با این حال، برخی از تکنیک ها احیا کننده هستند و به طور بالقوه توانایی بدن برای بهبودی و تحریک رشد مو را تقویت می کنند. رایج ترین روش درمانی، تزریق پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) است، تکنیکی که متخصصین از آن برای به حداکثر رساندن نتایج کاشت مو استفاده می کنند.

روش درمانی PRP چیست؟

درمان PRP بر اساس خواص بازسازی کننده مرتبط با پلاکت ها است. پلاکت ها سلول های کوچک و دیسکی شکلی هستند که در خون یافت می شوند و نقش مهمی در بهبود دارند.

هنگامی که آسیب بافتی رخ می دهد، پلاکت ها فعال می شوند و پروتئین ها و فاکتورهای رشد مختلفی را برای حمایت از ترمیم و بازسازی آزاد می کنند. برای مثال، فاکتورهای رشد مانند فاکتور رشد مشتق شده از پلاکت، تبدیل فاکتور رشد بتا و فاکتور رشد شبه انسولین، همگی به تحریک تکثیر سلول های درگیر در ترمیم بافت کمک می کنند.

درمان PRP شامل عواملی است که تشکیل رگ ‌های خونی جدید (رگ ‌زایی) را برای تقویت گردش خون و تامین اکسیژن و مواد مغذی به بافت‌ های در حال بازسازی را تحریک می‌ کند. همچنین به تحریک تولید کلاژن کمک کرده و از سیتوکین های ضد التهابی مختلف برای کاهش التهاب و ایجاد یک محیط سالم برای بهبودی استفاده می کند.

تحقیقات نشان داده است که PRP به ویژه زمانی می تواند  مفید باشد که در زمینه های پزشکی مانند:

  • ارتوپدی
  • پوست
  • دندانپزشکی
  • روش های زیبایی
  • سلامت جنسی
  • قلب و عروق
  • جراحی چشم
  • ترمیم مو

نحوه انجام PRP (پلاکت درمانی)

از آنجایی که درمان PRP با استفاده از پلاسمای شما انجام می گیرد، پس اولین قدم نمونه گیری خون است.

این نمونه حاوی اجزای مختلفی مانند گلبول‌ های قرمز، گلبول‌ های سفید، پلاسما و پلاکت ‌ها است. سپس بر اساس تراکم آنها از طریق دستگاه سانتریفیوژ جدا می شوند.

چرخاندن نمونه خون با سرعت بالا به گلبول های قرمز سنگین تر اجازه می دهد تا از پلاسما جدا شده و پلاکت ها را معلق کنند. سپس به پلاکت ها و فاکتورهای رشد اجازه می دهد تا در حجم کمتری از پلاسما متمرکز شود و در نتیجه پلاسمای غنی از پلاکت ایجاد می شود.

سپس این پلاسمای غنی از پلاکت در ناحیه دلخواه تزریق می شود تا رشد موها را تحریک کند‌.

PRP برای ریزش مو

متخصان از تزریق پی آر پی برای تحریک فولیکول های مو، بهبود سلامت کلی مو و کاهش ریزش مو استفاده می کنند.

پلاکت درمانی روند بهبودی را افزایش می دهد. بعد از بهبودی، به هیچ عنوان با ریزش مو مواجه نخواهید شد.

بنابراین، از PRP می توان در کنار کاشت مو برای کمک به استحکام و افزایش رشد مجدد مو استفاده کرد.

روش درمانی پی آر پی

مراحل پلاکت درمانی عبارتند از:

مرحله ۱: مشاوره

ابتدا یک مشاوره با متخصص ترمیم مو انجام می شود. در طول این مشاوره، آنها تاریخچه پزشکی، سلامت فعلی و نوع ریزش موی شما را ارزیابی خواهند می کنند تا مشخص کنند که آیا درمان PRP برای شما مناسب است یا نه.

مرحله ۲: خون گیری

اگر PRP روش درمانی مناسبی برای شما باشد، در مرحله بعدی از شما خون گرفته می شود. نمونه کوچکی از خون از بازوی شما گرفته می شود و سپس برای ایجاد محلول PRP مورد استفاده قرار می گیرد.

مرحله ۳: سانتریفیوژ کردن

این نمونه خون سپس در دستگاه سانتریفیوژ قرار داده می شود تا پلاکت ها و فاکتورهای رشد را از سایر اجزای موجود در خون شما جدا کند.

مرحله ۴: آماده سازی PRP

سپس محلول PRP برای استفاده در طول عمل آماده می شود. قبل از شروع عمل، پوست سر شما با یک بی حس کننده موضعی تمیز شده و بی حس می شود تا موقع جراحی درد را حس نکنید.

مرحله ۵: روش PRP

با استفاده از یک سوزن ظریف، محلول PRP مستقیماً به پوست سر شما در هر ناحیه ای که دچار ریزش یا نازک شدن مو شده، تزریق می شود. تزریق ها به گونه ای استراتژیک انجام می گیرند تا حد امکان منطقه آسیب دیده را پوشش دهند.

مرحله ۶: جلسات پیگیری

درمان PRP بسته به پاسخ بدن شما به درمان و شدت ریزش مو شامل یک سری جلسات است. در ابتدا، درمان ها هر ۳ ماه یکبار انجام می شوند و بعدا برای حفظ روند رشد مجدد مو پلاکت درمانی هر ۶ ماه یکبار ادامه می یابد.

مزایای پلاکت درمانی

درمان پی آر پی می تواند مزایای زیادی از نظر ترمیم مو داشته باشد، به خصوص زمانی که در کنار کاشت مو استفاده شود . برخی از این مزایای اصلی عبارتند از:

تسریع روند بهبودی: پی آر پی می تواند ترمیم و بازسازی بافت را تسریع کند، بنابراین بهبودی پس از کاشت مو می تواند سریعتر باشد.

کاهش زمان از کار افتادگی: بهبود سریعتر به این معنی است که می توانید خیلی سریعتر به زندگی روزمره بازگردید.

افزایش بقای کاشت مو: در حالی که ریزش برخی از موهای پیوند شده در طول دوره بهبودی طبیعی است، از PRP برای اطمینان از رشد این موها استفاده می‌ شود.

تامین مواد مغذی بهبود یافته: درمان با پی آر پی به پوست سر شما خون رسانی بهتری می دهد که باعث افزایش تعداد مواد مغذی دریافتی آن می شود. این کار می تواند سلامت و رشد مجدد مو را افزایش دهد.

کاهش التهاب: التهاب پس از کاشت مو شایع است، بنابراین استفاده از درمان PRP برای کاهش آن می تواند به بهبودی شما کمک کند.

بازسازی بافت بهتر: فاکتورهای رشد در درمان PRP باعث تحریک بازسازی بافت در پوست سر می شود، بهبودی را تسریع می بخشد و رشد سالم را تقویت می کند.

بهبود سلامت فولیکولی: پی آر پی را می توان برای احیای فولیکول های خفته مو با تامین مواد مغذی مورد نیاز آنها استفاده کرد. پلاکت درمانی رشد مو را تقویت کرده و رشد مجدد را ضخیم تر و قوی تر می کند.

بسیاری از این مزایا را می توان بدون نیاز به کاشت مو نیز تجربه کرد. برای مثال، تغذیه بهتر فولیکول ‌های موی شما می‌ تواند به رشد مجدد موهایتان کمک کند.

بازیابی و نتایج

بهبودی پس از یک جلسه درمان PRP حدود یک هفته طول می کشد و اغلب شامل احساس ناراحتی در محل تزریق است.

در این مدت، باید از فعالیت‌ های شدید خودداری کنید. همچنین نباید از داروهای موضعی استفاده کنید.

اگر درمان PRP را در کنار کاشت مو انجام داده اید، این نباید مراقبت های بعدی یا بهبودی شما را تغییر دهد.

در هفته اول، احتمالاً محلی که پلاکت درمانی در آنجا صورت گرفته، پوسته پوسته شود.

۶_۳ ماه بعد از عمل کاشت مو شاهد رشد مجدد موهایتان شوید.

برخی افراد، ممکن است نتایج کاشت مو یا پلاکت درمانی را زودتر از دیگران مشاهده کنند. باید صبور باشید و منتظر بمانید تا درمان PRP تأثیر خود را در تقویت رشد مو و قدرت فولیکولی بگذارد.

پلاکت درمانی در کلینیک دکتر متقی

اگر مشکل ریزش مو را دارید، می توانید در کلینیک دکتر متقی یک نوبت رزرو کرده و اولین قدم را برای رشد مجدد موهایتان بردارید.

تیم مجرب ما در کلینیک زیبایی شیراز دکتر متقی شما یک برنامه درمانی مشخصی را بر اساس نیازهای دقیق شما ایجاد می کنند تا دوباره بتوانید اعتماد به نفس تان را به دست آورید. برای شروع  تنها کافیست با ما تماس بگیرید .

 

۵/۵ - (رای دهنده: ۱)

سهیل دهقانیمشاهده نوشته ها

Avatar for سهیل دهقانی

سهیل دهقانی کارشناس سئو و تولید کننده محتوا که غلاقه زیادی به تحلیل محتوا و حوزه های کاری مختلف دارم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *