چگونه از شر چین و چروک های زیر چشم خلاص شویم؟ | راه های درمان چین و چروک های زیر چشم

35
راه های درمان چین و چروک های زیر چشم

راه های درمان چین و چروک های زیر چشم


اگر تمام وعده‌ های بی پایان کرم ‌های ضد چین و چروک زیر چشم شما به نتیجه مطلوب نمی ‌انجامد، حتماً وقت آن رسیده است که به دنبال روش ‌های غیر جراحی و امیدوار کننده‌ تری برای رفع این مشکلات پوستی بگردید. در این مطلب، ما علت‌ های اصلی ایجاد چین و چروک زیر چشم را بررسی کرده و بهترین روش‌ های درمانی جهت بهبود وضعیت پوست زیر چشم را مورد بررسی قرار می دهیم. درمان چین و چروک های زیر چشم را در ادامه بررسی کرده ایم.

فهرست مطالب پنهان

چین و چروک زیر چشم چیست؟

چین و چروک‌ های زیر چشم ناحیه ‌ای از پوست زیر چشم هستند که از پوست نازک و حساس در این ناحیه تشکیل شده‌اند. این چین و چروک‌ها معمولاً به عنوان نشانه‌های پیری و افت تدریجی ساختار پوستی در این منطقه می‌باشند.

عوامل ایجاد کننده چین و چروک های زیر چشم

عوامل اصلی ایجاد چین و چروک زیر چشم عبارتند از:

  • کاهش تولید کلاژن و الاستین در پوست در طی روند پیری. این دو ماده مهم برای حفظ ارتجاع و ساختار سالم پوست افت کمتری دارند.
  • عوامل محیطی نیز می‌توانند به تسریع فرآیند پیری پوست کمک کنند، از جمله مواردی مانند مواجهه با اشعه ماوراء بنفش خورشید و سیگار کشیدن.
  • همچنین، حرکات و عبارات تکراری می ‌توانند باعث ایجاد چروک ‌های اکسپرسیونی شوند.
  • صفات ژنتیکی

به طور کلی، افت کلاژن، الاستین، عوامل محیطی، و عادات زندگی می‌ توانند به ظهور و تشدید چین و چروک ‌های زیر چشم کمک کنند.

راه های درمان چین و چروک های زیر چشم: بوتاکس

چگونه کار می کند؟

بوتاکس به وسیله تزریق مواد مخصوص به نواحی مورد نیاز برای کاهش خطوط ریز، خطوط لبخند، چین‌های پویا و ماهیچه‌های بیش فعال اعمال می‌شود. این مواد باعث شل شدن عضلات مورد هدف می‌شوند و از طریق این کار ظاهری جوان‌تر و شاداب‌تر به پوست می‌بخشند.

آیا درمان بوتاکس دردناک است؟

درمان با بوتاکس معمولاً درد زیادی ندارد‌. مواد مخصوص بوتاکس با سوزن‌ های بسیار نازک زیر پوست تزریق می ‌شوند، و بیماران در طول تزریق تنها سوزش خفیفی را احساس می ‌کنند. این حس به ‌طور معمول بسیار کوتاه مدت است و بعد از اتمام درمان به طور عمده برطرف می‌ شود.

بعد از تزریق بوتاکس، چند روز باید استراحت کنیم؟

یکی از مزایای اصلی درمان با بوتاکس، نداشتن زمان استراحت طولانی است. بعد از تزریق بوتاکس، می ‌توانید به سرعت به فعالیت‌ های روزمره خود بازگردید و کارهایتان را سر وقت بدون هیچ گونه مشکلی انجام دهید.

آیا بوتاکس برای رفع چین و چروک زیر چشم موثر است؟

تزریق هدفمند بوتاکس در اطراف چشم باعث شل شدن عضلات بیش فعال و در نتیجه کاهش چین و چروک می شود.

راه های درمان چین و چروک های زیر چشم: فیلرهای پوستی

چگونه کار می کند؟

فیلرهای پوستی عمدتاً از موادی تشکیل شده ‌اند که حجم پوست را افزایش می دهند. زمانی که این فیلرها در ناحیه زیر چشم تزریق می‌ شوند، آنها به پوست حجم داده و چین‌ و چروک‌ های ایجاد شده به علت کاهش حجم در این ناحیه را تا حد زیادی بهبود می ‌بخشند. فیلرهایی پوستی همچنین می ‌توانند پوست را نرم کرده و به جوانسازی منطقه زیر چشم کمک کنند.

آیا تزریق فیلرهای پوستی درد دارد؟

برای تزریق فیلرهای پوستی در ناحیه زیر چشم، از سوزن ‌های بسیار نازکی همراه با بی حس کردن موضعی استفاده می ‌شود. این مواد پرکننده به طور تدریجی جذب پوست می‌ شوند و می‌ توانند نتایج شگفت انگیزی به ارمغان بیاورند.

آیا بعد از تزریق فیلرهای پوستی باید استراحت کنیم؟

تزریق فیلرهای پوستی به طور معمول نیاز به زمان استراحت ندارد و شما می ‌توانید بلافاصله به فعالیت‌ های عادی خود بازگردید. نتایج اولیه ممکن است بلافاصله پس از درمان مشاهده شوند، اما نتایج نهایی ممکن است یک یا دو هفته به طول بکشد تا برجسته شوند.

نحوه عملکرد فیلرهای پوستی در از بین بردن چین و چروک های زیر چشم

برای رفع چین و چروک زیر چشم، می‌ توان از روش ‌های مختلفی استفاده کرد. یکی از این روش ‌ها، تزریق زیر پوستی در ناحیه چشم است که می‌تواند به شکل زیر اقدام کند:

  1. با بازگرداندن حجم، ناحیه را بلند کند.
  2. باز تعریف منطقه مورد نظر.
  3. روشن کردن ناحیه زیر چشم و مقابله با ظاهر توخالی و نازکی در این ناحیه.

۴. نتایج تزریق فیلرهای پوستی زیر چشم، معمولاً بلافاصله مشاهده می ‌شوند.

فیلرهای لبه اشک

فیلرهای لبه اشک (درمان پر کردن حفره ‌های زیر چشم) نیز یک گزینه موثر برای رفع مشکلات ظاهری زیر چشم هستند. این فیلرها به تحریک تولید کلاژن در عمق پوست کمک کرده و خطوط و چین و چروک ‌های ریز زیر چشم را برطرف می کنند.

اگر به رفع حلقه ‌های تیره زیر چشم خود علاقه دارید، فیلرهای لبه اشک می ‌توانند یک راه حل موثر باشند.

اولتراپی

اولتراپی چگونه کار می کند؟

در روش Ultherapy از انرژی اولتراسوند استفاده می‌شود تا تولید کلاژن و الاستین جدید در پوست تحریک شود. با استفاده از انرژی اولتراسوند میکرو متمرکز (MFU-V)، لایه‌ های عمیق پوست بدون تأثیر بر روی سطح پوست مورد هدف قرار می‌ گیرند.

این روش با تقویت کلاژن موجود در پوست و تولید کلاژن جدید، ساختار پوست را بهبود می ‌بخشد.

آیا درمان اولتراپی درد دارد؟

در مورد دردناک بودن این روش، هر فرد به طور متفاوتی به ناراحتی و درد وارده توسط انرژی اولتراسوند واکنش نشان می‌د هد. اما باید توجه داشت که هر نوع ناراحتی که احتمالاً در اثر این روش رخ می ‌دهد، موقت است و نمایانگر آغاز فرآیند تولید کلاژن جدید در پوست می ‌باشد.

متخصصین ما قبل از درمان به شما در مورد کنترل درد توصیه های لازم را ارائه می دهند.

بعد از اولتراپی چه مدت باید استراحت کنیم؟

برخلاف لیفت صورت، بعد از انجام اولتراپی نیازی به استراحت ندارید و می ‌توانید بلافاصله پس از عمل به فعالیت‌ های عادی خود ادامه دهید.

اولتراپی چه تاثیری در رفع چین و چروک های زیر چشم دارد؟

برای رفع چین و چروک زیر چشم، می توان از اولتراپی به عنوان یک روش موثر استفاده کرد. این روش با اعمال انرژی اولتراسوند میکرو متمرکز به لایه‌ های عمیق پوست بدون آسیب به سطح پوست، بازسازی و لیفت پوست ناحیه زیر چشم را انجام می‌ دهد.

نتایج اولتراپی چقدر ماندگاری دارند؟

نتایج این روش معمولاً تدریجی هستند و ممکن است تا چند هفته به طول بی‌انجامد تا نتایج نهایی مشاهده شوند. اما نتایج سفت کنندگی پوست به دست آمده توسط اولتراپی ممکن است بیش از یک سال دوام داشته باشد.

راه های درمان چین و چروک های زیر چشم: لایه‌ برداری شیمیایی

چگونه کار می کند؟

لایه برداری شیمیایی پوست یا پیلینگ شامل استفاده از محلول شیمیایی روی پوست است که باعث جدا شدن و کنده شدن آن می شود. این فرآیند به پوست کمک می‌ کند تا لایه‌ های زیرین ‌تر آن به سطح بیافریند، پوست جدیدی با ظاهر صاف‌تر و کمتر چین و چروک ایجاد کند.

از کدام نوع لایه برداری شیمیایی استفاده کنیم؟

در مورد لایه برداری شیمیایی پوست، پیشنهادهای مشخصی بر اساس نوع محلول شیمیایی و تنظیمات دقیق خواهد داشت. این موارد باید توسط پزشک متخصص انتخاب شوند و به نیازهای خاص شما پاسخ دهند.

آیا لایه برداری شیمیایی بدون درد است؟

از نظر درد، در طی یک لایه برداری شیمیایی ممکن است برای مدت کوتاهی احساس سوزش کنید، اما این احساس معمولاً موقت است و به مرور زمان کاهش می ‌یابد.

آیا بعد از لایه برداری شیمیایی باید استراحت کنیم؟

با استفاده از یک لایه برداری شیمیایی سبک، می ‌توان زمان استراحت را به حداقل رساند‌. بعد از انجام لایه برداری شیمیایی، از شما ممکن است خواسته شود تا برای یک مدت مشخصی از خیس کردن صورت، ورزش، یا استفاده از محصولات مراقبت از پوست اجتناب کنید. همچنین، استفاده از کرم ضد آفتاب بسیار مهم است تا بتوانید از پوستتان در برابر اشعه های مضر آفتاب محافظت کنید.

لایه‌ برداری شیمایی چگونه چین و چروک زیر چشم را از بین می برد؟

در مورد رفع چین و چروک زیر چشم، لایه برداری شیمیایی می ‌تواند با دقت در ناحیه زیر چشم انجام شود و با تحریک تولید کلاژن توسط اسید گلیکولیک، پوست را سفت ‌تر کند. این کار می ‌تواند نیاز به استفاده از میکاپ را کاهش داده و از ظاهر لک ‌ها، زخم‌ های آکنه، خطوط و چین‌، چروک‌ های ریز، آکنه و پوست های مستعد آکنه بهبود بخشد.

درمان چین و چروک های زیر چشم در کلینیک دکتر متقی

درمان چین و چروک زیر چشم در کلینیک‌ دکتر متقی، توسط پزشکان متخصص انجام می ‌شود. در این کلینیک‌ متخصصین ما از تحقیقات و تکنولوژی ‌های روز دنیا در زمینه درمان‌ های زیبایی بهره می ‌برند تا به زیباجویان خدمات بهتری ارائه دهند. در ادامه به برخی از روش‌ های معمول برای درمان چین و چروک زیر چشم در کلینیک‌ های زیبایی پوست اشاره می ‌شود:

  1. تزریق بوتاکس: بوتاکس (Botox) معمولاً برای کاهش چین‌های انقباضی زیر چشم و خطوط ریز استفاده می ‌شود. این ماده به عضلات اطراف چشم تزریق می ‌شود تا آنها را شل کند و علائم پیری را کاهش دهد.
  2. تزریق فیلر: فیلرها معمولاً از مواد ژلی تهیه می ‌شوند و برای پر کردن حجم از دست رفته در ناحیه زیر چشم و کاهش چین ‌ها و چروک ‌ها مورد استفاده قرار می‌ گیرند.
  3. لیزر تراپی: درمان‌ های لیزر می ‌توانند برای افزایش تولید کلاژن و بازسازی پوست زیر چشم موثر باشند. انواع مختلفی از لیزرها وجود دارد، از جمله لیزرهای آبیتیکوئم، CO2، و فرکشنال.
  4. درمان‌های میکرونیدلینگ: این درمان از جمله روش‌ هایی است که از سوزن ‌های بسیار نازک برای ایجاد میکرولسرها در پوست استفاده می ‌کنند. این فرآیند به تحریک تولید کلاژن و بهبود سلامت پوست کمک می ‌کند.
  5. کرم‌ ها و محصولات تنظیم کننده: کرم‌ ها و محصولات مراقبتی از پوست معمولاً شامل مواد تنظیم کننده که به تسهیل ترمیم و بازسازی پوست زیر چشم کمک می‌ کنند.

برای رزرو نوبت در کلینیک زیبایی دکتر متقی اینجا کلینک کنید.

 

۵/۵ - (رای دهنده: ۳)

سهیل دهقانیمشاهده نوشته ها

Avatar for سهیل دهقانی

سهیل دهقانی کارشناس سئو و تولید کننده محتوا که غلاقه زیادی به تحلیل محتوا و حوزه های کاری مختلف دارم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *