همه چیز درباره کاشت مو

40
همه چیز درباره کاشت مو

همه چیز درباره کاشت مو


کاشت مو برای بسیاری از افراد می تواند به بازگشت موهای پر یا حداقل کمی پرتر کمک کند. اگر لاغر شدن یا نداشتن مو واقعا شما را آزار می دهد، کاشت مو می تواند به شما کمک کند. اما ابتدا با پزشک خود در مورد آنچه می خواهید صحبت کنید و پزشک باید تمامی فرآیند کاشت مو و نتیجه را به شما توضیح دهد.

کاشت مو چیست؟

کاشت مو نوعی جراحی است که موهای شما در قسمت های کم مو و بدون مو کاشته می شود. پزشکان از دهه ۱۹۵۰ این پیوند را در ایالات متحده انجام داده اند ، اما تکنیک های کاشت مو در سال های اخیر تغییر زیادی کرده است.

این کار در مطب پزشک انجام می شود. ابتدا پزشک پوست سر شما را تمیز می کند و دارو را تزریق می کند تا قسمت پشت سر شما را بی حس کند. پزشک یکی از دو روش را برای پیوند انتخاب می کند که شامل جراحی نوار فولیکولی (FUSS) یا استخراج واحد فولیکولی (FUE) است. با FUSS جراح یک نوار ۶- تا ۱۰ اینچی از پشت سر شما را جدا می کند. آن را کنار می گذارند و پوست سر را بهم وصل می کند. این بخش بلافاصله توسط موهای اطراف آن پنهان می شود.

در مرحله بعد پزشک نوار پوست سر برداشته شده را به ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ گرافت ریز تقسیم می کند که هر کدام دارای یک مو یا فقط چند تار مو هستند. تعداد و نوع پیوندی که دریافت می‌کنید به نوع مو، کیفیت، رنگ و اندازه ناحیه‌ای که پیوند را انجام می‌دهید بستگی دارد. اگر روش FUE را انجام می‌دهید، پزشک پشت پوست سر شما را شیو می کند. سپس فولیکول های مو را یکی یکی از آنجا خارج می کند.

پس از آن مرحله، هر دو روش یکسان است. پس از اینکه گرافت ها را آماده کردند، پزشک ناحیه ای کاشت مو را تمیز و بی حس می کند، سوراخ ها یا شکاف هایی را با چاقوی جراحی یا سوزن ایجاد می کند و هر گرافت را با ظرافت در یکی از سوراخ ها قرار می دهد.

بسته به اندازه پیوندی که دریافت می کنید، فرآیند حدود ۴ تا ۸ ساعت طول می کشد. اگر ریزش موی شما ادامه داشته باشد یا موهای ضخیم تری می خواهید، ممکن است بعداً به روش دیگری نیاز داشته باشید.

همه چیز درباره کاشت مو
همه چیز درباره کاشت مو

مراحل بعد از کاشت مو

پس از کاشت مو پوست سر شما بسیار حساس است و ممکن است برای چند روز نیاز به مصرف داروهای مسکن داشته باشید. باید حداقل یک یا دو روز روی پوست سرتان بانداژ داشته باشید. پزشک ممکن است یک آنتی بیوتیک یا یک داروی ضدالتهابی برای شما تجویز کند تا چند روز مصرف کنید. اکثر افراد ۲ تا ۵ روز پس از عمل می توانند به سر کار بازگردند.

در عرض ۲ تا ۳ هفته پس از جراحی، موهای کاشته شده می ریزند، اما باید در عرض چند ماه متوجه رشد جدید شوید. اکثر افراد پس از ۶ تا ۹ ماه شاهد ۶۰ درصد رشد موهای جدید خواهند بود. برخی از پزشکان داروی رشد مو ماینوکسیدیل را برای بهبود رشد مو پس از کاشت تجویز می کنند، اما مشخص نیست که چقدر اثر دارد.

خطرات و هزینه های کاشت مو

قیمت کاشت مو تا حد زیادی به مقدار موها بستگی دارد، اما به طور کلی از ۱۰ میلیون تا ۲۵ میلیون متغیر است. اکثر طرح های بیمه آن را پوشش نمی دهند. مانند هر نوع جراحی کاشت مو نیز خطراتی از جمله خونریزی و عفونت دارد. همچنین امکان ایجاد زخم و رشد موهای جدید غیرطبیعی وجود دارد.

در زمانی که موهای جدید شروع به رشد می کنند، برخی افراد دچار التهاب یا عفونت فولیکول های مو می شوند که فولیکولیت نامیده می شود. آنتی بیوتیک ها و کمپرس ها می توانند این مشکل را برطرف کنند. همچنین ممکن است به‌طور ناگهانی مقداری از موهای اصلی در ناحیه‌ای که کاشت مو داشتید را از دست بدهید، که به آن شوک ریزشی می‌گویند. اما بیشتر اوقات دائمی نیست. با پزشک خود در مورد این خطرات و نتیجه صحبت کنید.

امتیاز دهید

سهیل دهقانیمشاهده نوشته ها

Avatar for سهیل دهقانی

سهیل دهقانی کارشناس سئو و تولید کننده محتوا که غلاقه زیادی به تحلیل محتوا و حوزه های کاری مختلف دارم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *