همه چیز درباره بوتاکس

31
همه چیز درباره بوتاکس

همه چیز درباره بوتاکس


در طول زمان با بالا رفتن سن در پوست صورت نیز تغییراتی رخ می دهد. همه ما هر چه سن مان بالاتر می رود، شاهد این مسئله هستیم که پوست مان خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و به دلیل جابجایی رسوبات چربی، کاهش کلاژن در بافت های نرم و انقباضات مکرر عضلات زیر جلدی صورت، چین و چروک و خطوط ریز روی پوست ظاهر می شود. همه چیز درباره بوتاکس را در ادامه توضیح داده ایم.

روش های درمانی زیادی برای از بین بردن چین و چروک های صورت وجود دارد اما تزریق بوتاکس یک روش رایج برای ایجاد تغییرات باور نکردنی در صورت است. بوتاکس یک سم حاوی بوتولینوم توکسین A است که بعد از تزریق، عضلات صورت را فلج کرده یا حرکت آنها را کند می کند.

انواع درمان بوتاکس

کاهش چین و چروک با تزریق بوتاکس

خطوط گلابلار (اخم)، خطوط کانتال جانبی (پنجه کلاغ) و خطوط نازوگلابلار (خطوط خرگوش) را می توان با تزریق سم بوتولینوم کاهش داد. این تزریق ها به عنوان شل کننده عضلات عمل می کنند. آنها به تدریج (به مدت چهار تا شش ماه) اثرات حرکات ماهیچه ها را بر روی پوست شما متوقف کرده و چین و چروک ها را از بین می برند.

بلند کردن یا اصلاح زاویه لب

تزریق بوتاکس می تواند عملکرد فاسیکل هایی که مسئول چین های مربوط به سن در گوشه های دهان هستند، را کند کند. هنگامی که زاویه لب با تزریق بوتاکس اصلاح و تثبیت شد، صورت شما جوان تر و شاداب تر از همیشه به نظر می آید.

 لیفت ابرو بوتاکس  یا اصلاح ابروهای افتاده

پزشکان متخصص می ‌توانند از تزریق سم بوتولینوم بر روی ماهیچه‌ های کاهش دهنده یا عضلات نعوظ که هر دو مسئول انقباض یا حالت آرامش بخش‌ های مختلف صورت هستند، استفاده کنند.

با افزایش سن، ابروهای ما به دلیل کشش ماهیچه ای زمینه ای حالت اصلی خود ر از دست داده و افتاده می شوند. پزشک می تواند با تزریق سم بوتولینوم این مشکلات را برطرف کرده و ابروها را مثل روز اول اصلاح کند.

سفت شدن پوست گردن

تزریق بوتاکس می ‌تواند برخی از مشکلاتی را که نمی توانید با جراحی گردن برطرف کنید، از بین ببرد، مانند اصلاح چین‌ ها، خطوط یا فرورفتگی‌ ها. تزریق بوتاکس روی میوفیبروبلاست ها – سلول هایی که مسئول بهبود بافت های بیولوژیکی آسیب دیده در اندام ها هستند، تأثیر گذاشته و تولید کلاژن را افزایش می دهد؛ بدین ترتیب پوست گردن دوباره سفت می شود.

در طول درمان بوتاکس چه انتظاراتی می توانید داشته باشید؟

قبل از درمان بوتاکس

اگر تجربه قبلی در مورد تزریق بوتاکس ندارید، بهتر است ابتدا از تزریق چند سی سی بوتاکس شروع کنید تا پزشکان ما بتوانند تأثیرات تزریق را بر حالات صورت شما ارزیابی کنند.

در این صورت اگر دوز کمتری از بوتاکس روی صورت شما جواب داد، پزشکان ما برای دفعات بعدی از دوز بیشتری برای رفع چین و چروک های پیشانی، بینی یا اطراف چشم استفاده می کنند. حتی ممکن است درمان ها و محصولات دیگری برای جوان سازی و زیبایی شما پیشنهاد شود.

در طول درمان بوتاکس

تزریق بوتاکس روشی ساده و بدون درد است که بیش از چند دقیقه طول نمی کشد. متخصصین ما در صورت نیاز از کیسه یخ یا بی حس کننده موضعی برای آماده سازی محل تزریق استفاده می کنند. پزشکان ما از سوزن های بسیار ظریف برای تزریق مقدار کمی از محلول در نقاط دقیق صورت یا بدن زیباجویان استفاده می کنند.

بعد از درمان بوتاکس

از آنجایی که تزریق بوتاکس هیچ اثری از خود بر جای نمی گذارد، می توانید بدون هیچ مشکلی بیشتر فعالیت های روزانه خود را بلافاصله پس از درمان انجام دهید. نتایج کامل بوتاکس چند هفته پس از عمل ظاهر می شود. این اثرات بسته به برند انتخاب شده و واکنش هر بیمار بین سه تا شش ماه ماندگاری دارد.

برنامه ریزی برای بوتاکس

استفاده بیش از حد از بوتاکس می تواند نتیجه معکوس داشته باشد، بنابراین حتما باید در تزریق بوتاکس یک برنامه منظم داشته باشید. تحقیقات ثابت کرده است که بوتاکس بیش از حد تأثیر نامطلوبی بر روی زیبایی صورت دارد، زیرا تزریق مکرر بوتاکس پوست را در برابر سم بوتولینوم مقاوم می کند. بعد از اینکه پوست در برابر سم موجود در بوتاکس مقاوم شد، هر چقدر بوتاکس تزریق کنید، فایده ای نخواهد داشت.

تزریق بوتاکس ۲ تا ۳ بار در سال توصیه می شود.

تعداد دفعات تزریق بوتاکس

پزشک با توجه به ماندگاری محصولات مورد استفاده، برنامه منظمی برای تزریق بوتاکس در نظر می گیرد. به عنوان مثال، آلرگان بوتاکس را می توان با خیال راحت هر ۶ ماه یکبار تزریق کرد اما هوگل یا نابوتا باید هر ۴ ماه یکبار تزریق شود.

اگر می خواهید جوان بمانید و هیچ چین و چروکی بر روی صورت خود نداشته باشید، حتما باید طبق برنامه تزریق بوتاکس را انجام دهید. اما این تزریق نباید زودتر از ۳ ماه یا دیرتر از ۵ ماه باشد.

انواع بوتاکس های مورد استفاده در کلینیک زیبایی دکتر متقی

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر متقی مفتخر است که در طول فعالیت خود توانسته با استفاده از محصولات مجاز FDA ایالات متحده / ایران/ کره جنوبی بهترین درمان ها را به مشتریان خود ارائه دهد. در این کلینیک از محصولاتی استفاده می شود که همگی توسط شرکت های معتبر تولید شده اند و تاثیر زیادی در از بین بردن چین و چروک های پوست دارند.

اگر می خواهید با بوتاکس، مزایا، معایب، روش تزریق بوتاکس و هزینه آن بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم یک نوبت در کلینیک زیبایی شیراز دکتر متقی رزرو کرده و با متخصصین ما مشورت کنید.

امتیاز دهید

سهیل دهقانیمشاهده نوشته ها

Avatar for سهیل دهقانی

سهیل دهقانی کارشناس سئو و تولید کننده محتوا که غلاقه زیادی به تحلیل محتوا و حوزه های کاری مختلف دارم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *