هر آنچه باید در مورد ضد آفتاب بدانید!

32
یک خانم که کرم زده است

یک خانم که کرم زده است


هر سال در تابستان، مقالات زیادی در مورد آسیب های ناشی از آفتاب بر روی پوست و انواع ضد آفتاب ها و ویژگی‌ های آنها نوشته می شود. آکادمی پوست آمریکا و بنیاد سرطان پوست هر سال مطالعاتی انجام می دهد و بعد از مشورت با پزشکان، حقایق مربوط به کرم های ضد آفتاب و مزایای استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب را مشخص می کند.

آکادمی پوست آمریکا در مقاله ای منتشر کرده است که: سالانه بیش از ۲ میلیون نفر به سرطان پوست مبتلا می شوند. اما نباید نگران باشید چون خبر خوبی برای شما داریم. با استفاده صحیح از این کرم‌ ها، دوری از آفتاب مستقیم بین ساعت ۱۰:۰۰ تا ۲:۰۰ و اجتناب از برنزه کردن خود، می توانید از ابتلا به سرطان پوست پیشگیری کنید. به گفته بنیاد سرطان پوست، « افراد با استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب با SPF 16 روی صورت، گردن، بازوها و دست‌ ها می توانند میزان بروز ملانوم را کاهش دهند.»

در برابر اشعه های مضر خورشید از پوست خود محافظت کنید!

حقیقت: SPF فقط نشان دهنده محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش است، نه UVA، که همچنان شما را در معرض خطر ابتلا به سرطان پوست، چین و چروک و سوختگی ناشی از UVA قرار می دهد. با استفاده از کرم ضد آفتاب به صورت روزانه می توانید از پوست خود در برابر اشعه مضر فرا بنفش محافظت کنید. بهترین ضد آفتابی برای استفاده در روزهای آفتابی، ضد آفتابی است که دارای ۵-۱۰ درصد روی یا تیتانیوم یا ۳ درصد مکسوریل باشد.

کودک در کنار ساحل کرم زده است
کودک در کنار ساحل کرم زده است

واقعیت: اگر از کرم استفاده می کنید، باید ویتامین D مصرف کنید. بدن ما ویتامین D را در پاسخ به نور خورشید روی پوست می سازد. می دانید که ویتامین D برای استحکام استخوان ضروری است و مطالعات اخیر نشان داده است که ویتامین D از بروز چندین سرطان مختلف جلوگیری می کند. رژیم غذایی شما باید سرشار از ویتامین D باشد. همچنین می توانید با پزشک خود مشورت کرده و یک آزمایش خون بدهید.

واقعیت: حتما باید  کرم ضد آفتاب را حداقل ۱۵ دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید روی پوست خود بمالید و هر ۲ ساعت یک بار آن را تمدید کنید. حتی در روزهایی که هوا ابری است باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. طبق مطالعات آکادمی پوست آمریکا، ۸۰ درصد از اشعه های مضر UV در روزهای ابری در پوست ما نفوذ می کنند.

در نهایت با انجام اقدامات پیشگیرانه و استفاده از کرم، می توانید از پوست خود در برابر اشعه های مضر آفتاب مراقبت کنید. اشعه ماوراء بنفش خورشید بیش از ۹۰ درصد علائم قابل مشاهده پیری مانند چین و چروک، لکه های زبر، افتادگی و تغییر رنگ پوست را ایجاد می کند. یک مطالعه منتشر شده در سالنامه پزشکی داخلی کالج آمریکایی (منتشر شده در ۳ ژوئن ۲۰۱۳) به طور قطعی نشان داده است که کرم به جلوگیری از بروز چین و چروک یا لکه های ریز کمک می کند.

در آخر …

اگر با وجود مطالبی که در این مطلب در مورد کرم ضد آفتاب بیان کردیم، هنوز هم در رابطه با ضد آفتاب ها سوالی دارید می توانید یک نوبت رزرو کنید و با متخصصین ما در کلینیک تخصصی زیبایی دکتر متقی مشورت کنید.

امتیاز دهید

سهیل دهقانیمشاهده نوشته ها

Avatar for سهیل دهقانی

سهیل دهقانی کارشناس سئو و تولید کننده محتوا که غلاقه زیادی به تحلیل محتوا و حوزه های کاری مختلف دارم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *