۶ نکته برای سلامت پوست که شما را متحول می کند!

30
نکته برای سلامت پوست

نکته برای سلامت پوست


پوست ما چیزی فرا تر از یک سد محافظتی است. سلامت پوست ما بازتابی از سلامت و رفاه کلی همه ماست. دستیابی به پوستی درخشان و سالم تنها به ژنتیک یا شانس بستگی ندارد. بلکه باید یک روتین پوستی مناسب نیز داشته باشیم. اما مشکل اینجاست که امروزه محصولات و توصیه ‌های زیادی وجود دارد که باعث می‌ شود ما روتین پوستی نامناسبی را انتخاب کنیم. در ادامه ۶ نکته برای سلامت پوست را بشناسید.

با این حال، چند نکته بسیار مهم مراقبتی از پوست آزمایش شده و اثبات شده وجود دارد که اگر آنها را به دقت دنبال کنید، می توانید سلامت پوست خود را متحول کنید.

۱.نوع پوست تان را بشناسید!

برای شروع، باید نوع پوست خود را بشناسید. بله، تشخیص اینکه آیا پوست خشک، چرب، مختلط یا حساسی دارید تأثیر زیادی در مراقبت از پوست موثر است. در واقع، شناخت نوع پوست شما، زمینه را برای روتین های پوستی مناسب فراهم می کند که به طور خاص نیازهای منحصر به فرد شما را برآورده می کند.

به عنوان مثال، پوست های چرب ممکن است با مرطوب کننده های سبک وزن و غیر کومدوژنیک درمان شوند، در حالی که برای پوست های خشک، کرم ها و آبرسان های سنگین تر مفید هستند.

علاوه بر این، اگر نوع پوست خود را به خوبی بشناسید می توانید پیش‌ بینی کنید که کدام محصولات برای پوست تان مناسب نیستند. همچنین می توانید نحوه مصرف محصولات پوستی که انتخاب کرده اید را مدیریت کنید.

۲.حفاظت در برابر خورشید را در اولویت قرار دهید

خورشید، در حالی که برای سلامتی ما ضروری است، می تواند دشمن پوستی جوان و سالم نیز باشد. تحقیقات نشان داده است که درصد بیشتری از  پیری صورت به قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش نسبت داده می شود.

بنابراین، بسیار مهم است که کرم ‌های ضد آفتاب با طیف وسیع با حداقل SPF 30 را در برنامه روزانه خود بگنجانید. نه تنها در روزهای آفتابی بلکه در روزهای دیگر که هوا ابری است نیز باید ضد آفتاب بزنید. چون در روزهای ابری نیز، اشعه ماوراء بنفش می تواند به پوست نفوذ کرده و به آن آسیب برساند.

به یاد داشته باشید، محافظت از پوست تنها به استفاده از ضد آفتاب ها محدود نمی شود. همچنین باید اقدامات محافظتی دیگری مانند پوشیدن کلاه های لبه پهن، لباس های محافظ در برابر اشعه ماوراء بنفش و جستجوی سایه در ساعات اوج آفتاب انجام دهید.

۳.یک روال مراقبت از پوست مداوم و متفکرانه داشته باشید

نظم اغلب بهترین نتایج را به همراه دارد و به همین دلیل است که باید یک روتین مراقبت از پوست منظمی داشته باشید. با این کار می توانید اطمینان حاصل کنید که پوست شما حداکثر سود را از هر محصول دریافت می کند.

در روتین پوستی خود  باید مراحلی مانند پاکسازی، مرطوب کردن و محافظت در برابر آفتاب، در روتین پوستی شما باشد. فراتر از مراحل اولیه، ترکیب متفکرانه درمان ‌هایی مانند لایه ‌برداری و استفاده از محصولات ایمن رتینول مانند کرم A313 می ‌تواند به جذب محصول کمک کرده و چهره ‌ای روشن ‌تر نشان دهد. مطمئن شوید که از تکنیک های ملایم برای جلوگیری از لایه برداری بیش از حد و آسیب احتمالی پوست استفاده می کنید.

نکته: وقتی صحبت از یک روتین خوب مراقبت از پوست می شود، صبر نکته طلایی است. بسیاری از محصولات، به ‌ویژه آنهایی که دارای مواد فعال هستند و نگرانی ‌های خاصی را هدف قرار می ‌دهند، به زمان نیاز دارند تا فواید کامل خود را نشان دهند. بنابراین، باید صبور باشید!

۴.تغذیه از درون

مراقبت از پوست واقعی فراتر از آن چیزی است که ما به صورت خارجی اعمال می کنیم. عمیقاً با آنچه بدن خود را تغذیه می کنیم، مرتبط است. باید پوست تان را از داخل آبرسانی کنید. نوشیدن آب کافی نه تنها باعث می شود پوست صاف بماند، بلکه به دفع سموم نیز کمک می کند.

در کنار هیدراته کردن پوست، یک رژیم غذایی متعادل پر از غذاهای غنی از مواد مغذی می تواند به طور قابل توجهی سلامت پوست را تقویت کند. آنتی اکسیدان ها که اغلب در میوه ها، سبزیجات و نوشیدنی های رنگارنگ مانند چای سبز یافت می شوند، با اثرات مخرب رادیکال های آزاد مقابله می کنند. اسیدهای چرب امگا ۳ که در ماهی و دانه های کتان برجسته هستند، به دلیل توانایی آنها در حفظ سد چربی پوست، که برای جلوگیری از خشکی و تحریک بسیار مهم است، مشهور است.

از طرف دیگر، خودداری از مصرف بیش از حد قند و الکل (که به عنوان کم آبی و پیری زودرس پوست شناخته می شوند) برای پوست مفید است.

۵.داشتن خواب کافی

داشتن خواب کافی علاوه بر مزایای ظاهری مانند بهبود خلق و خو و عملکرد شناختی، به طور قابل توجهی بر سلامت پوست تأثیر می گذارد.

در طول خواب عمیق، هورمون رشد ترشح می شود که به بازسازی و ترمیم سلول ها کمک می کند. این زمانی است که سلول های آسیب دیده پوست با سلول های جدید جایگزین می شوند. این فرآیند بازسازی برای حفظ جوانی و شادابی پوست بسیار حیاتی است.

علاوه بر این، استرس به دلیل ایجاد ویرانی بر روی پوست ما، باعث تشدید شرایطی مانند آکنه و اگزما و تسریع روند پیری پوست می‌ شود. خواب، به عنوان یک کاهش دهنده استرس طبیعی، به طور غیرمستقیم باعث شفافیت و سلامت پوست می شود.

۶.با یک متخصص پوست تماس بگیرید

پوست یک عضو پیچیده با زبان منحصر به فرد علائم و نشانه های خاص خود است. متخصصان پوست سال ‌های زیادی از عمر خودشان را صرف مطالعه این سیگنال‌ ها می ‌کنند و اطمینان حاصل می‌ کنند که می ‌توانند به جای درمان علائم سطحی، علل ریشه ‌ای را تشخیص داده و برطرف کنند. اگر با بیماری های مزمن پوستی مانند اگزما، پسوریازیس یا روزاسه سر و کار دارید، التهاب پوست می تواند یک چالش مکرر باشد.

یک متخصص پوست واجد شرایط نه تنها می‌ تواند در طول درمان این التهاب ها را تسکین دهد، بلکه می ‌تواند راهبردها و درمان‌ هایی را نیز برای کاهش مشکلات پوستی ارائه داده و کیفیت زندگی را تا حد زیادی افزایش دهد. همچنین، متخصصان پوست علاوه بر درمان نگرانی های فوری پوست، سلامت و سبک زندگی شما را نیز در نظر می گیرند.

متخصصان راهنمایی هایی در مورد تغییرات سبک زندگی و مداخلاتی ارائه می دهند که سلامت پوست را از درون بهبود می بخشد.

سخن پایانی

در مراقبت از پوست، هیچ راه حلی برای رفع همه مشکلات پوستی وجود ندارد. با این حال، با استفاده از نکات اثبات شده و انتخاب یک روتین پوستی مناسب می توانید زمینه را برای پوستی سالم تر و درخشان تر فراهم کنید. با متخصصین ما می توانید مشکلات پوستی خود را مرحله به مرحله برطرف کنید. برای رزرو نوبت اینترنتی در کلینیک زیبایی شیراز دکتر متقی روی لینک زیر کلیک کنید.

امتیاز دهید

سهیل دهقانیمشاهده نوشته ها

Avatar for سهیل دهقانی

سهیل دهقانی کارشناس سئو و تولید کننده محتوا که غلاقه زیادی به تحلیل محتوا و حوزه های کاری مختلف دارم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *