مزوتراپی زیر چشم در شیراز

مزوتراپی زیر چشم چیست؟

پوست ناحیه زیر چشم از پوست سایر نواحی بدن نازک تر بوده و از همین رو آسیب پذیرتر از سایر نواحی بدن است. زمانی که شما از سبک زندگی نا سالمی پیروی می کنید، خواب مناسبی ندارید، در محیطی با آب و هوای آلوده زندگی می کنید و یا استرس دارید و به مراقبت از پوست خود اهمیت نمی دهید، پوست زیر چشم شما ممکن است دچار برخی مشکلات شود. از جمله این مشکلات می توان به از دست رفتن خاصیت ارتجاعی پوست، چین و چروک های پوستی، سیاهی زیر چشم و گودی زیر چشم اشاره کرد. همه این عوامل می توانند سبب حالت خستگی چشم ها و افتادگی آنها شده و باعث شوند رفته رفته زیبایی چشمان خود را از دست دهید.

امروزه کرم ها و لوسیون های بسیاری برای درمان گودی و سیاهی زیر چشم در بازار وجود دارند. اما استفاده از این محصولات تضمین کننده اثر بخشی آنها نیستند و در نهایت ممکن است پس از مدتی طولانی استفاده از آنها هیچ نتیجه ای به دست نیاورید.

بنابراین بهتر است راه حل های مؤثری مانند مزوتراپی زیر چشم را در نظر بگیرید. مزوتراپی زیر چشم یکی از روش های موفق بهبود سلامت پوست زیر چشم است که برای حفظ زیبایی، جوانسازی و طراوت پوست مورد استفاده قرار می گیرد. این فرآیند به صورت تزریق ترکیبی از مواد به زیر چشم انجام می شوند. از جمله مواد موجود در این ترکیبات می توان به کلاژن، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها، ویتامین سی، هیالورونیک اسید، رزماری و ... اشاره کرد که توسط یک سوزن ظریف به لایه میانی یا درم پوست تزریق می شوند.

 

مزوتراپی زیر چشم در شیراز

مزوتراپی زیر چشم را در کلینیک دکتر متقی انجام دهید. بهترین مرکز مزوتراپی زیر چشم در شیراز با پزشکانی با تجربه و موادی عالی همین حالا وقت خود را از لینک های زیر رزرو کنید.

دکتر نادیا متقی پزشک پوست، مو و زیبایی
رزرو نوبت
دکتر ابوالفضل مهربان پزشک پوست، مو و زیبایی
رزرو نوبت
دکتر آزاده درستکار متخصص پوست، مو و زیبایی
رزرو نوبت
دکتر رکسانا دهقانی پزشک پوست، مو و زیبایی
رزرو نوبت
مزوتراپی زیر چشم
گالری

نمونه کارها

در مزوتراپی زیر چشم از چه موادی استفاده می شود؟

در صورتی که پوست زیر چشم شما نیز به دلیل عوامل محیطی و نور خورشید دچار آسیب شده باشد، ممکن است متخصص شما درمان مزوتراپی زیر چشم را برای شما تجویز کند. این درمان مخصوص نواحی زیر چشم و دور چشم است که سبب تغذیه این نواحی می شود. ترکیبات مزوتراپی زیر چشم باعث می شوند فیبروبلاست ها فعال شوند. فیبروبلاست ها تولید کننده های کلاژن، اسید هیالورونیک و الاستین هستند که با فعال شدن آنها روند بهبودی پوست زیر چشم به صورت طبیعی انجام خواهد شد.

زمانی که ترکیبات مزوتراپی وارد پوست زیر چشم و دور چشم می شوند، خاصیت سفتی و ارتجاعی پوست نیز افزایش پیدا می کند و هر چه میزان این مواد در بدن بهتر کنترل شود، پوست شما جوان و با طراوت به نظر خواهد رسید.

غلظت مورد نیاز برای هر یک از این مواد، با توجه به شرایط پوست شما و صلاحدید پزشک تعیین کی شوند. موادی که در مزوتراپی زیر چشم استفاده می شوند باید تأییدیه از سازمان بهداشت را دریافت کرده باشند. برخی از مهمترین ترکیباتی که در مزوتراپی زیر چشم استفاده می شوند، به شرح زیر هستند :

  1. هیالورونیداز : این ماده به صورت طبیعی در بدن انسان تولید می شود که وظیفه آن تجزیه اسید هیالورونیک است. به طوری که تزریق آن در مزوتراپی زیر چشم سبب افزایش نفوذ پذیری و جذب بافت های بدن در مقابل مواد و ترکیبات مزوتراپی می شود. علاوه بر این، هیالورونیداز سبب بهبود سلولیت پوست نیز می شود.
  2. ال-کارنیتین : این ماده سبب سوزاندن چربی های اضافه و انتقال آنها به میتوکندری برای تولید انرژی، می شود.
  3. فسفاتیدیل کولین (PC) : این ماده نوعی آنتی اکسیدان است که باعث حل شدن چربی ها در آب می شود و به همین ترتیب استفاده از آن در مزوتراپی زیر چشم سبب کاهش چربی های اضافه و افتادگی پوست می شود.
  4. دئوکسی کولات (DC): این ماده نیز نوعی آنزیم است که به طور طبیعی در بدن تولید می شود و وظیفه تجزیه چربی ها را بر عهده دارد.

نحوه تزریق و تعداد جلسات مزوتراپی زیر چشم

مزوتراپی زیر چشم روند ساده و سریعی دارد. برای شروع کار ابتدا با متخصص خود زمانی را هماهنگ می کنید و به شما گفته می شود که قبل از جلسه درمانی از آرایش کردن ناحیه درمان بپرهیزید. با این حال، قبل از شروع درمان پزشک متخصص پوست شما را پاک و ضد عفونی خواهد کرد. پس از آن در صورت نیاز، متخصص از بی حسی در نواحی زیر چشم استفاده می کند.

سپس سوزن های مخصوص مزوتراپی زیر چشم آماده می شوند و دوز دارو نیز در نظر گرفته می شود. شروع تزریق با نواحی میانی و استخوان زیر چشم خواهد بود. بلافاصله پس از آن که تزریق به پایان رسید، ترکیبات تزریق شده شروع به فعالیت می کنند و می توانید تأثیر درمان را تا حدودی مشاهده نمایید.

اگرچه شما می توانید بلافاصله پس از درمان نتایج مثبت مزوتراپی زیر چشم را مشاهده نمایید، اما در بسیاری از مواقع بهتر است جلسات درمانی خود را کامل کنید تا بتوانید انتظار نتایج ماندگاری را داشته باشید. تعداد جلسات مورد نیاز برای هر فرد بسته به میزان مشکلات و سابقه سلامتی او می تواند متفاوت باشد.

فواید مزوتراپی زیر چشم

مزوتراپی چشم مزایای زیادی را برای پوست شما به همراه دارد و علاوه بر این، تاثیرات بلند مدتی را نسبت به بسیاری از راه های درمان گودی و سیاهی زیر چشم خواهند داشت.

مزوتراپی چشم یک درمان تک منظوره نیست و برای اهداف بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از فواید استفاده از این روش کاهش چین و چروک های پوستی و جوانسازی پوست ناحیه زیر چشم است. از دیگر مزایای این روش درمانی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • بر طرف کردن تیرگی های زیر چشم
  • رفع پف زیر چشم
  • اثر بخشی و نتایجی دائمی و بلند مدت
  • نداشتن دوره نقاهت

مراقبت بعد از مزوتراپی زیر چشم

بعد از انجام مزوتراپی زیر چشم، شما قادر هستید بلافاصله به زندگی روزمره خود بازگردید و نیازی به استراحت مطلق و یا مرخصی گرفتن از کار نخواهید داشت.

مزوتراپی زیر چشم یک روش درمان غیر تهاجمی است و با بی حسی انجام می شود، از همین رو نگرانی در مورد عوارض بی هوشی پس از درمان نخواهید داشت.

پس از انجام درمان خود باید از نکات مراقبتی پیروی کنید تا از بروز عوارض جلوگیری کرده و اثر بخشی آن را افزایش دهید. از جمله مهمترین نکات مراقبتی پس از انجام مزوتراپی زیر چشم به شرح زیر هستند :

  • بلافاصله پس از درمان تا حداقل ۲۴ ساعت بعد از آن باید از انجام فعالیت ها و ورزش های شدید پرهیز کنید.
  • سعی کنید تا حد امکان به ناحیه درمان دست نزنید و مالش و ماساژ ندهید.
  • توصیه می شود تا مدتی پس از مزوتراپی زیر چشم از قرار گرفتن زیر نور مستقیم آفتاب پرهیز کرده و از ضد آفتاب استفاده نمایید.
  • مصرف غذاهای شور و یا حاوی الکل سبب تشدید ورم ناحیه درمان می شوند، بنابراین تا ۲۴ ساعت پس از درمان از مصرف این مواد غذایی پرهیز کنید.
  • برای کاهش تورم زیر چشم خود، سعی کنید در هنگام خواب بالشت را طوری قرار دهید که سر شما بالاتر از سطح بدنتان بماند
  • همچنین می توانید از کمپرس یخ برای کاهش ورم، درد و کبودی استفاده کنید
  • برای کاهش درد می توانید از مسکن های معمولی ضد درد و یا تایلنول استفاده نمایید.
دکتر نادیا متقی پزشک پوست، مو و زیبایی
رزرو نوبت
دکتر ابوالفضل مهربان پزشک پوست، مو و زیبایی
رزرو نوبت
دکتر آزاده درستکار متخصص پوست، مو و زیبایی
رزرو نوبت
دکتر رکسانا دهقانی پزشک پوست، مو و زیبایی
رزرو نوبت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *