مزایای ژل لب چیست؟

39
مزایای ژل لب

مزایای ژل لب


ژل لب چیست؟

امروزه لب های پر و حجیم در بین بسیاری از خانم ها و آقایان محبوب هستند. بسیاری از افرادی که به صورت طبیعی لب های باریکی دارند و یا حجم لب های خود را به مرور زمان و با افزایش سن خود از دست داده اند، علاقمند به بازگرداندن زیبایی به لب های خود و داشتن لب هایی پر، حجیم و مجذوب کننده هستند. هرچه سن فرد به مرور زمان افزایش پیدا می کند، ممکن است چین و چروک و یا خطوط ناشی از افزایش سن را در اطراف لب های خود مشاهده کند و همچنین حجم لب های خود را از دست دهد، در این شرایط بهترین راه درمان و بازگرداندن زیبایی لب ها استفاده از انواع ژل لب است.  با تزریق ژل لب می توان فرم و شکل لب ها را طبق سلیقه بیمار و صلاحدید پزشک، تغییر داد و در نتیجه لب هایی حجیم و زیبا ایجاد کرد. تزریق ژل لب همچنین به صاف کردن خطوط و چین و چروک های اطراف دهان کمک می کند و ظاهری جوان تر به بیمار می بخشد. در ادامه مزایای ژل لب را توضیح داده ایم.

مزایای ژل لب
مزایای ژل لب

مزایای ژل لب چیست؟

تزریق ژل لب، یک فرآیند کم تهاجم و سریع است که می توانید نتایج آن را بلافاصه پس از انجام تزریق مشاهده کنید. همچنین، رفع چین و چروک لب ها و اطراف دهان و بازگرداندن جوابی به لب ها، از مزایای ژل لب به شمار می آید.

اما با وجود انواع ژل های لبی که در بازار وجود دارد، ممکن است این سؤال برای بسیاری از افراد پیش بیاید که بهترین نوع ژل لب که متناسب با خواسته های فرد باشد، چیست و چگونه می توان ژل لب مناسب خود را پیدا کرد. امروزه ژل های متنوعی در بازار وجود دارند که از جمله محبوب ترین آن‌ها می توان به ژل لب هایفیل، ژل لب رووفیل، ژل لب هایومکس، ژل لب هایلوکس و ژل لب درموفیل اشاره کرد. تزریق هرگونه ژل و فیلر لب باید توسط متخصص زیبایی و در محیط کلینیک صورت بگیرد تا بتوانید نتایج موفقیت آمیز و ماندگاری را تجربه کرده و ظاهر لب های خود را بهبود بخشید. بهترین راه حل برای پیدا کردن ژل لب مناسب، مراجعه به متخصص زیبایی و در میان گذاشتن تمامی اهداف و انتظارات زیبایی با او است. تنها در این شرایط است که متخصص شما با توجه به نوع پوست و لب ها، انتظارات و بودجه مد نظر شما می تواند بهترین نوع ژل لب را برای شما انتخاب کند.

ساختار انواع ژل های لب

محبوب ترین و معتبرترین ژل های لب تقریباً از ساختار مشابهی برخوردار هستند و تنها در جزئیات با یکدیگر تفاوت دارند. از جمله شناخته شده ترین ژل های لب می توان به  ژل لب ولوس، ژل لب درمکس، ژل لب ویولاس و ژل لب رافائل اشاره کرد که پزشک متخصص شما با توجه به نیازها و انتظارات شما یکی از آن‌ها را تجویز خواهد کرد. محبوب ترین و معتبرترین برندهای ژل لب، از لحاظ ساختار و مواد تشکیل دهنده عموماً در دودسته بندی گسترده قرار می گیرند که در ادامه به بررسی آن‌ها می پردازیم.

  • هیالورونیک اسید (فیلرهای HA)

فیلرهای (HA)، ژل های حاوی هیالورونیک اسید هستند و هیالورونیک اسید نیز به طور طبیعی توسط بدن تولید می شود. به همین دلیل، ژل لب هایی که پایه هیالورونیک اسید دارند، به صورت کلی بیشتر از سایر ژل های لب مورد استفاده قرار می گیرند و از طرفی تضمین کننده ماندگاری فوق العاده و فرم دهی ایده آل به لب ها هستند. تزریق فیلرهای HA مطابق با نظر بیمار و صلاح دید پزشک صورت می گیرد و می توانید با استفاده از آن شکل و فرم دلخواه خود را به لب های خود دهید.

  • فیلرهای کلاژن لب

فیلرهای کلاژن لب از دیگر رایج ترین فیلرهای پوستی هستند که در سال های اخیر به دلیل راحتی و ارائه ظاهری طبیعی به لب ها، به شدت محبوب شده و مورد استفاده قرار می گیرند. با این حال، باید در نظر داشته باشید که کلاژن لب ‌ها را حجیم می ‌کند، در حالی که فیلرهای HA نه تنها لب‌ها را حجیم می ‌کنند، بلکه آب را در داخل لب ‌ها نگه می‌دارند و لب ‌ها را پرتر و طبیعی ‌تر نشان می ‌دهند.

راهنمای انتخاب انواع ژل لب

ممکن است با شنیدن نام انواع ژل لب مانند ژل لب روولاکس، ژل لب ولوس، ژل لب درمکس و ژل لب ویولاس برای شما هم این سؤال پیش آمده باشد که بهترین ژل لب چیست و کدام را باید برای لب های خود انتخاب نمایید. مهم‌ترین عوامل در انتخاب ژل لب مناسب آناتومی لب ها، خواسته ها و انتظارات شما از تزریق است. بهترین راه برای انتخاب بهترین ژل لب این است که ابتدا تا حدودی در مورد انواع ژل های لب محبوب مانند ژل لب هایفیل،  ژل لب رووفیل، ژل لب هایومکس و ژل لب درموفیل اطلاعات داشته باشید و سپس انتظارات خود را با پزشک متخصص در میان بگذارید. جراح پلاستیک می تواند به شما در انتخاب مؤثرترین فیلر و یا بهترین روش درمان به شما کمک کند چرا که در برخی موارد این احتمال وجود دارد که پزشک روش های درمانی دیگری را به جای تزریق فیلر لب تجویز کند.

مزایای ژل لب
مزایای ژل لب

مراحل تزریق ژل لب

تزریق ژل لب معمولاً سریع و تقریباً بدون درد در مطب انجام می شود. قبل از درمان، یک بی حس کننده موضعی بر روی لب ها یا در اطراف لب ها اعمال می شود که بیمار احساس ناراحتی و یا دردی در حین درمان نداشته باشد. پس از بی حس شدن لب ها، پزشک متخصص بر اساس صلاح دیدی خود از برخی ابزارها و محصولات برای دریافت نتایج بهتر استفاده خواهد کرد.همچنین، یک آینه در مقابل شما قرار داده می شود تا بتوانید مقدار تزریق انجام شده در لب بالا و پایین خود را مشاهده کنید تا در هدایت مراحل درمان و تزریق خود شرکت داشته باشید.

در هنگام تزریق، پزشک تمامی انتظارات شما را در نظر می گیرد تا در نهایت لب های شما به صورت ایده آل شکل بگیرند. همه مراحل تزریق ژل لب در پانزده الی سی دقیقه کامل می شوند.

پس از اتمام تزریق ژل لب خود می توانید فورا به زندگی روزمره خود بازگردید و نیازی به استراحت پس از آن نخواهید داشت. پس از تزریق برخی از ژل های لب مانند ژل لب روولاکس، ژل لب ولوس، ژل لب درمکس و … این امکان وجود دارد که بیماران عوارض جانبی مانند حساسیت، کبودی خفیف، یا تورم در محل‌ های تزریق را تا حدودی تجربه کنند. در نظر داشته باشید که همه این عوارض در عرض چند ساعت تا چند روز فروکش می کنند و  نتایج تزریق ژل لب شما به طور کلی برای شش تا دوازده ماه و یا گاهی اوقات بیشتر، ماندگار خواهد بود.

آنچه باید در مورد مراقبت های تزریق ژل لب بدانید

همان‌طور که اشاره شد، همه ژل های لب به صورت یکسان ساخته نمی شوند و انواع مارک های مختلفی از ژل های لب مانند ژل لب روولاکس، ژل لب ولوس، ژل لب ویولاس، ژل لب رافائل و … غیره وجود دارد که هرکدام دارای مزایای منحصر به فرد خود هستند. اگر می خواهید با تزریق ژل لب به لب های خود فرم دهید، باید قبل از انجام آن به چند نکته ضروری توجه داشته باشید. پس از انجام تزریق فیلر لب شیراز، سعی کنید از ماساژ دادن محل تزریق به جز در مواردی که متخصص شما توصیه کرده باشد، خودداری نمایید. از مصرف برخی مواد غذایی مانند نوشیدنی های خیلی داغ و خیلی سرد، سیگار، مشروبات الکلی، قلیان و غذاهای تند و سفت؛ تزریق کورتون و یا بوسیدن تا یک هفته جلوگیری کنید.

سعی کنید محل تزریق ژل لب را تا سه روز آرایش نکنید و در صورتی که لب های شما خشک شد از ترمیم کننده استفاده نمایید. تا ۲۴ ساعت پس از تزریق ژل لب از شستشوی لب ها خودداری کنید، در نظر داشته باشید که وجود کبودی و تورم تا ۱۰ روز پس از تزریق کاملاً طبیعی است و می توانید در ۲۴ ساعت اول تزریق خود از کمپرس آب سرد برای کاهش تورم ها استفاده کنید. در صورتی که تورم و کبودی لب های شما بیش از حد ماندگار شد، حتماً این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.

پس از انجام تزریق، پزشک متخصص شما تعدادی قرص آنتی بیوتیک و در برخی موارد یک ترمیم کننده برای شما تجویز می کند؛ توصیه می شود حتماً موارد تجویز شده را به موقع مصرف کنید و علاوه بر این، در صورتی که سابقه تب‌خال یا حساسیت را دارید حتماً به پزشک خود اطلاع دهید.

مزایای ژل لب
مزایای ژل لب

نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که بلافاصله پس از تزریق ژل لب، محل تزریق به دلیل ورود نیدل سرنگ متورم شده و ممکن است شاهد عدم تقارن در لب های خود باشید. شکل نهایی لب های شما پس از فروکش کردن ورم ها مشخص می شود و این احتمال وجود دارد که حدود ۳۰ الی ۵۰ درصد از حجم لب شما بلافاصله پس از تزریق ژل، به دلیل تورم و التهاب باشد.

در صورتی که پس از دو هفته، تقارن مورد نظر خود را در لب های خود مشاهده نکردید و یا تمایل به افزایش یا کاهش ژل لب خود داشتید؛ می توانید با پزشک متخصص خود تماس بگیرید.

در صورتی که برای اولین بار قصد تزریق ژل لب دارید و یا می خواهید برای پر کردن خط خنده، برجسته کردن گونه و یا زاویه صورت خود اقدام به تزریق فیلر کنید، توصیه می کنیم از حجم بیشتری ژل لب جهت تزریق استفاده کنید. همچنین، تجربه نشان داده است افرادی که برای اولین بار اقدام به تزریق ژل به لب های خود می کنند، ممکن است پس از تزریق شاهد کاهش حجم بیشتری از ژل لب خود باشند که امری طبیعی است و امکان شارژ دوباره ژل لب وجود خواهد داشت.

کلینیک دکتر متقی از مواد کاملاً مورد تائید وزارت بهداشت برای انجام تزریق ها استفاده می کند، پیش از انجام تزریق نیز توصیه می شود به صورت دقیق فرم عوارض جانبی احتمالی را مطالعه کرده و در صورت بروز هرگونه مشکل، با پزشک متخصص تماس بگیرید.

۴/۵ - (رای دهنده: ۲)

سهیل دهقانیمشاهده نوشته ها

Avatar for سهیل دهقانی

سهیل دهقانی کارشناس سئو و تولید کننده محتوا که غلاقه زیادی به تحلیل محتوا و حوزه های کاری مختلف دارم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *