محافظت از پوست و بدن در برابر آسیب های نور آفتاب

32
محافظت از پوست

محافظت از پوست


نشانه‌های ناشی از نور خورشید غیرقابل انکار هستند، اشعه‌های فرابنفش برای بدن ضرر دارد. بنابراین برنزه کردن در زیر نور خورشید نیز برای پوست ضررهایی دارد. نور خورشید می تواند باعث لکه‌های تیره یا سوختگی دردناک نیز شود. حتی چند دقیقه قرار گرفتن در معرض نور خورشید با پوستی محافظت نشده می تواند مشکلاتی ایجاد کند. لکه های آفتاب سوختگی می تواند تا سال ها بر روی پوست بماند. اشعه ماوراء بنفش DNA واقعی سلول های پوست شما را تغییر می دهد و باعث ایجاد خطوط، چین و چروک، تغییر رنگ و حتی سرطان می شود.

آیا واقعاً می توانید آسیب های ناشی از نور خورشید را جبران کنید؟

کارشناسان می گویند نمی توانید به طور کامل تغییرات سلولی ناشی از اشعه ماوراء بنفش را خنثی کنید، اما می توانید چین و چروک، لکه های خورشیدی، افتادگی پوست را درمان کنید. با این حال هرگز نباید زدن ضدآفتاب مناسب را فراموش کنید. راه های مختلفی برای بازسازی و ترمیم آسیب های ناشی از نور خورشید بر روی پوست وجود دارد.

کرم های تجویزی موضعی:

متخصصان پوست ، می گویند: «هیدروکینون همراه با ترتینوئین مؤثرترین و تهاجمی ترین رژیم مراقبت از پوست برای بهبود آسیب های ناشی از نور خورشید است. کرم‌های تجویزی موضعی با لایه‌برداری شدید لایه‌های بالایی پوست لکه‌های آفتاب و رنگدانه‌های ناهموار را کاهش می دهند.

درمان های مراقبت از پوست

میکرودرم ابریژن: میکرودرم ابریژن یکی از راه های جوانی پوست است. این روش عملاً اثرات آفتاب و علائم پیری را از بین می‌برد و چین و چروک و خطوط ریز را نیز بهبود می دهند. در این روش با برداشتن لایه بیرونی پوست، یک پوست زیبا و جدید به شما می دهد. این روش نه تنها برای صورت، بلکه روی گردن و بالای سینه نیز معجزه می کند.

HydraFacialMD : روش لایه برداری HydraFacial MD  یک درمان غیرتهاجمی است که از فناوری جدید برای سم زدایی، جوانسازی و محافظت از پوست شما استفاده می کند. این روش نتایج فوری و بلندمدت را بدون تحریک پوست ارائه می دهد. این روش پاکسازی، لایه برداری، آبرسانی و محافظت آنتی اکسیدانی را به طور همزمان ترکیب می کند و در نتیجه پوستی شفاف تر و زیباتر را به شما ارائه میدهد. این روش یک روش درمان تسکین دهنده، مرطوب کننده، غیرتهاجمی و غیر تحریک کننده است.

لایه برداری شیمیایی: با افزایش سن، روند طبیعی پوست ما که در آن سلول های قدیمی و مرده پوست با سلول های جدید جایگزین می شوند، کند می شود. لایه برداری شیمیایی شامل محلولی از یک یا چند عامل لایه بردار است که برای برداشتن لایه فوقانی زبر و مرده پوست و تحریک و جوانسازی سلول های جدید پوست روی پوست اعمال می شود.

نتیجه این عمل پوستی صاف است که نسبتاً عاری از خطوط و لکه های ظریف مانند لکه های ناشی از افزایش سن و رنگدانه های ناهموار است. لایه‌برداری شیمیایی می‌تواند پوست شما را تغییر دهد و باعث بهبود بافت و تن، کاهش خطوط ریز، کاهش آکنه و جای زخم، پاک کردن آسیب‌های ناشی از نور خورشید شود.

درمان های مبتنی بر لیزر و نور

Photo Facials:  روش PhotoFacial یک راه حل عالی است که پوست پیر شده را درمان می کند و رنگ و بافت را یکدست می کند. این روش به لکه‌های پیری، رنگدانه‌های قهوه‌ای، تغییر رنگ و قرمزی ناشی از شکستگی مویرگ‌ها حمله می‌کند و آن را بهبود می دهد. درمان‌های PhotoFacial طی یک سری جلسات درمانی، پوستی صاف‌تر و جوان‌تر را به شما ارائه می‌دهند. این روش با تابش نور بر روی سطح پوست در پالس‌های کوتاه عمل می‌کند و تولید کلاژن را تقویت کند و پوست را از درون جوان‌سازی کند. با چندین جلسه درمان پالس های لیزر به محو شدن لکه ها، قرمزی، منافذ، مویرگ ها، علائم روزاسه و حتی حلقه های تیره زیر چشم کمک می کند.

ClearLift: این روش با فناوری پیشرفته لیزر تولید الاستیک جدید و کلاژن را در پوست تحریک می‌کند. لیزر ClearLift خطوط و چین و چروک های صورت را درمان می کند و در عین حال نواحی ظریف اطراف چشم و دهان، گردن و سینه را محکم و سفت می کند. این روش درمان بدون درد است و نتایج فوری قابل مشاهده است.

لیزر co2 fractional:  با افزایش الاستیک جدید و بازسازی کلاژن از جوان‌سازی طبیعی پوست حمایت می‌کنند. وقتی صحبت از پوست سالم و شاداب می شود، کلاژن و الاستین دو منبع حیاتی هستند. این دو ماده با دادن حجم، لطافت ساختار پوست را جوان نگه می دارند. Laser360 خطوط ریز، چین و چروک، منافذ بزرگ، بافت ناهموار، رنگدانه‌های سطحی، آسیب‌های ناشی از نور خورشید، قرمزی عروق و زخم‌ها را درمان می‌کند که منجر به جوان‌تر شدن پوست می‌شود.

قرار گرفتن مداوم در معرض اشعه UV روند پیری را تسریع می کند. اما کارهایی می‌توانید انجام دهید که به بهبود پوست و DNA شما کمک کند. اما این کارها در صورتی نتیجه می دهند ضدآفتاب با SPF مناسب استفاده کنید. برای محافظت از پوست در برابر نور خورشید هرگز دیر (یا خیلی زود) نیست. همچنین علاوه بر ضدآفتاب از کلاه و عینک آفتابی نیز استفاده کنید.

امتیاز دهید

سهیل دهقانیمشاهده نوشته ها

Avatar for سهیل دهقانی

سهیل دهقانی کارشناس سئو و تولید کننده محتوا که غلاقه زیادی به تحلیل محتوا و حوزه های کاری مختلف دارم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *