لیپوساکشن و کاهش وزن

34
لیپوساکشن و کاهش وزن

لیپوساکشن و کاهش وزن


شاید برای شما نیز پیش آمده است که در دوره ای از سن خود بخواهید وزن خود را کم کنید. ژنتیک، هورمون ها و افزایش سن باعث می شود چربی ما به روش های مختلف در بدن توزیع شود، بنابراین برخی میزان و مکان تجمع چربی در افراد مختلف است. برای مثال بدن های سیب ‌شکل، مستطیلی یا گلابی تفاوت هایی دارند.

با این حال برخی افراد می خواهند با برداشتن مقداری از چربی از بدن هیکل خود را تغییر دهند، بنابراین به لیپوساکشن روی می آورند. لیپوساکشن به عنوان روشی برای کاهش وزن طراحی نشده است و مزایایی که یک برنامه ورزشی و رژیم غذایی خوب به شما می دهد را ندارد، اما فواید بی شماری دارد.

برای انجام لیپوساکشن لازم نیست “خیلی چاق” باشید. کسانی که این درمان را انجام می‌دهند، عمدتاً افرادی هستند که وزن بدنشان ثابت و نرمال است، اما در برخی نواحی مانند دور شکم، زیر شکم، غبغب یا بازوها دارای چربی اضافی هستند. این افراد کاندیدای ایده آل برای لیپوساکشن محسوب می شوند. در واقع جراحان پلاستیک ترجیح می دهند که بیماران قبل از انجام این جراحی به وزن ایده آل خود نزدیک شده و از سلامت خوبی برخوردار باشند. تفاوت کاهش وزن طبیعی با لیپوساکشن را در ادامه بررسی می کنیم.

کاهش وزن چگونه به لاغری کمک می کند؟

همه ما تا زمانی که به سن بلوغ می رسیم تعداد مشخصی سلول های چربی داریم و این تعداد در باقی عمر ما تغییر چندانی نمی کند. متاسفانه چربی همیشه آنطور که ما می خواهیم در بدن توزیع نمی شود. حتی پس از کاهش وزن از طریق ورزش شاید نتوانیم چربی‌های نواحی خاصی از بدن را کم کنیم. مطالعات نشان داده اند که سبک زندگی سالم راهی برای کاهش وزن است و ممکن است برای از بین بردن چربی در نواحی خاص کارساز نباشد.

وقتی چند کیلوگرم با روش‌های معمول مانند تغذیه سالم یا ورزش کم می کنید خود چربی عملاً نمی‌سوزد. در عوض سلول های چربی از نظر اندازه کوچک می شوند، زیرا مقداری از محتوای چربی آن ها مصرف می شود. اگر در آینده وزن اضافه کنید، این سلول ها می توانند دوباره بزرگتر شوند. از آنجایی که شما در واقع این سلول های چربی را از دست نمی دهید، احتمال اینکه بعد از آن دوباره وزن خود را افزایش دهید بیشتر است.

روش های معمول کاهش وزن نیز تنها راه کاهش چربی احشایی است که همان چربی ذخیره شده در ناحیه شکم که اندام های داخلی شکم را احاطه کرده است می باشد. چربی احشایی برای سلامتی ما خطرناک تر از چربی زیر پوستی است. لیپوساکشن نمی تواند این چربی را از بین ببرد، زیرا لیپوساکشن فقط روی چربی نرم و زیر پوستی که درست زیر پوست در نواحی مختلف بدن جمع شده، کار می کند.

نحوه عملکرد لیپوساکشن

همانطور که در بالا ذکرگفته شد، لیپوساکشن جایگزینی برای رژیم غذایی سالم و ورزش نیست، اما زمانی که روش‌های دیگر برای کاهش چربی بدن کارساز نباشد، ممکن است کاندید مناسبی برای جراحی کانتورینگ بدن باشید. هنگامی که لیپوساکشن انجام می دهید، سلول های چربی زیر سطح پوست پس از خارج شدن از بدن به طور دائم از بین می روند.

اما شما همچنان می توانید وزن اضافه کنید، اما به احتمال زیاد در مناطق دیگری که لیپوساکشن نکرده اید چربی اضافه می شود. لیپوساکشن روشی ایده آل برای جابجایی و از بین بردن چربی قسمتی از بدن است که در برابر رژیم غذایی، ورزش و تغییر سبک زندگی مقاوم هستند.

اکثر بیماران لیپوساکشن فقط بین دو تا پنج پوند وزن کم می کنند، بنابراین شاهد کاهش وزن شدید از این جراحی نخواهید بود. با این حال حفظ یک سبک زندگی سالم پس از انجام لیپوساکشن به شما کمک می‌کند تا نتایج بهتری از جراحی بگیرید، بهبودی راحت تری داشته باشد و در درازمدت فیزیک بدن مورد نظر خود را حفظ کنید.

امتیاز دهید

سهیل دهقانیمشاهده نوشته ها

Avatar for سهیل دهقانی

سهیل دهقانی کارشناس سئو و تولید کننده محتوا که غلاقه زیادی به تحلیل محتوا و حوزه های کاری مختلف دارم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *