لیزر موهای زائد در دوران بارداری | هر آنچه باید در مورد آن بدانید

31
لیزر موهای زائد در دوران بارداری

لیزر موهای زائد در دوران بارداری


بدن شما در دوران بارداری، تغییرات زیادی می‌ کند. این امر تا حدی قابل تصور است، چرا که شما باردار هستید و باید بتوانید از جنین مراقبت کنید. در دوران بارداری وزن تان افزایش پیدا می کند. علاوه بر این، موهایتان بیشتر از قبل رشد می کند و در ناحیه هایی که قبلا مو نداشته اید، شاهد رشد مو خواهید بود. آیا لیزر موهای زائد در دوران بارداری مشکلی ندارد؟

به نظر شما در دوران بارداری در مورد رشد موی زیاد، چه کاری می ‌توانید انجام دهید؟ بسیاری از خانم های باردار این سوال برایشان پیش می آید که: “آیا در دوران بارداری می توانیم لیزر موهای زائد را انجام دهیم یا نه؟” در واقع، بحث در مورد این است که آیا انجام لیزر موهای زائد در دوران بارداری خطرناک است یا نه؟ بیشتر پزشکان توصیه می‌ کنند که از انجام لیزر موهای زائد در دوران بارداری خودداری کنید.

دستگاه لیزر موهای زائد

دستگاه لیزر چگونه باعث از بین رفتن موهای زائد می‌ شوند؟ این کار بسیار ساده است – یک لیزر یا پرتو نور بر روی منطقه پوستی که نیاز به لیزر مو دارد، متمرکز می‌ شود. این پرتو نور بر روی ناحیه مورد نظر حرکت کرده و موها را از بین می برد.

با انجام لیزر، رشد مو در سطح مویی آسیب می بیند. بعد از اینکه  فولیکول مو توسط نور آسیب می بیند، موهای زائد خود به خود از بین می روند. فولیکول های ضعیف برای اینکه بتوانند مثل روز اول رشد کنند باید تقویت شوند.

لیزر موهای زائد، با اصلاح مو که فقط مو را از فولیکول بیرون می ‌کشید، تفاوت زیادی دارد.

البته باید بدانید که تنها با یک جلسه لیزر، از شر موهای زائد خلاص نمی شوید. برای اینکه بتوانید  موهای زائد را برای همیشه از بین ببرید، به چندین جلسه لیزر نیاز دارید.

بنابراین سوال این است که لیزر موهای زائد در دوران بارداری چه مشکلی دارد؟

لیزر موی هورمونی در دوران بارداری

بدن شما در دوران بارداری تغییرات هورمونی ناگهانی و شگفت ‌انگیزی را تجربه می ‌کند. علاوه بر افزایش سطوح هورمون کوریونیک گنادوتروپین انسانی، استروژن، پروژسترون و پرولاکتین – که همه آنها تأثیری بر رشد و ضخامت مو دارند، افزایش سطوح آندروژن ‌ها دلیل اصلی رشد موی شکم یا رشد مو در نواحی دیگر بدن است. در دوران بارداری، ممکن است در نواحی مانند صورت، گردن، سینه، شانه‌ ها، بازوها و عضلات سینه مو رشد کند.

رشد موهای اضافی همه ناشی از مجموعه‌ ای از فرآیندهای هورمونی پیچیده است که به منظور ایجاد شرایط بهتر برای رشد سالم جنین اتفاق می افتد. با این حال، بیشتر زنان رشد موهای زائد را ناخوشایند می دانند و در طول بارداری برای از بین بردن موهای زائد بدن خود، نوبت لیزر رزرو می کنند.

اما آیا در دوران بارداری لیزر روش مناسبی برای از بین بردن موهای زائد است؟ آیا خانم های باردار، در طول بارداری می توانند از لیزر برای از بین بردن موهای زائد خود استفاده کنند؟ آیا لیزر موهای زائد در طول بارداری ضرری برای مادر و جنین ندارد؟ ادامه مطلب را بخوانید تا متوجه شوید که چرا باید از انجام لیزر موهای زائد در دوران بارداری خودداری کنید.

دلایلی که شما را از انجام لیزر در دوران بارداری باز می دارد…

لیزر موهای زائد در دوران بارداری
لیزر موهای زائد در دوران بارداری

حساسیت و سوزش پوست از جمله دلایلی هستند که شما را از انجام لیزر موهای زائد در طول دوران بارداری باز می‌ دارند. در ادامه می خواهیم در مورد مشکلات لیزر موهای زائد در دوران بارداری بیشتر صحبت کنیم.

تحقیقات ناکافی

آیا حذف موهای زائد با لیزر بر روی بارداری تأثیر می ‌گذارد؟ پزشکان اطلاعات زیادی در مورد اینکه آیا استفاده از لیزر در طول دوران بارداری ضرر دارد یا نه، در دست ندارند. با اینکه تحقیقات زیادی در رابطه با این موضوع انجام گرفته اما متخصصین هنوز نتوانسته اند به نتایج مورد قبول دست پیدا کنند.

هنوز تاثیرات انجام لیزر بر روی جنین توسط پزشکان تعیین نشده است. یک پرتو لیزر با غلظت بالا ممکن است به طور طبیعی به جنین یا مادر آسیب برساند اما هنوز پزشکان نتوانسته اند چگونگی و نوع این آسیب را مشخص کنند. به همین دلیل، پزشکان توصیه می‌ کنند که خانم های باردار از انجام لیزر موهای زائد در این دوران حساس، خودداری کنند. شما نیز باید همین کار را بکنید!

هایپرپیگمانتاسیون

زمانی که باردار هستید، تغییرات هورمونی که در بدن شما اتفاق می افتد باعث تیرگی پوست می‌ شود. در علم پزشکی این فرآیند به نام هایپرپیگمانتاسیون شناخته می‌ شود. این فرآیند باعث تیرگی پوست در منطقه مورد نظر شما می شود؛ بنابراین لیزر در دوران بارداری تأثیر آنچنانی نخواهد داشت‌‌. چون لیزر زمانی نتیجه می دهد که رنگ پوست روشن تر از رنگ موهای زائد باشد.

حساسیت پوست

افزایش وزن یکی از اثرات بارداری است. در دوران بارداری به علت افزایش وزن، پوست کشیده می شود که این مورد به نوبه خود باعث نازک ‌تر شدن پوست می ‌شود. پوست های ضعیف نباید در معرض پرتو لیزر قرار گیرند، چون به شدت آسیب می بینند.

علاوه بر این، زمانی که شما باردار هستید، حجم خون افزایش می‌ یابد، بنابراین کلیه‌ ها، رحم و دیگر اعضای داخلی نیاز به خون کافی دارند. با توجه به خطرات احتمالی در دوران انجام لیزر، تغییرات هورمونی در دوران بارداری ممکن است خطرات را افزایش دهد.

کندتر شدن روند ترمیم پوست

روند ترمیم پوست در دوران بارداری کندتر می شود و حرارت لیزر ممکن است باعث سوختگی پوست شما شود. اگر در دوران بارداری لیزر موهای زائد را انجام دهید، احتمال سوختگی پوست وجود دارد و اگر پوست دچار سوختگی شود، به راحتی ترمیم نخواهد شد.

فرقی نمی کند که بخواهید موهای زائد صورت را لیزر کنید یا موهای زائد پا را. در هر دو حالت امکان حساسیت و سوزش وجود دارد.

در واقع، خانم‌ های باردار باید از همه نوع درمان‌ های لیزری تا پس از زایمان خود دوری کنند. اگر می خواهید موهای زائد بدن را از بین ببرید، می‌ توانید از روش ‌های سنتی برداشت مو مانند اصلاح، وکس، موم و… استفاده کنید. در دوران حاملگی علاوه بر لیزر، باید از مصرف کرم‌ های از بین برنده مو هم دوری کنید.

لیزر موهای زائد بعد از بارداری

بعد از زایمان می توانید نوبت لیزر رزرو کنید. اما بهتر است بعد از زایمان به بدنتان استراحت دهید. همچنین، هورمون های بدن شما بعد از زایمان به تدریج تنظیم می شوند. بنابراین توصیه می کنیم که برای انجام لیزر ۴-۶ ماه پس از زایمان صبر کنید.

آیا لیزر موهای زائد در دوران شیردهی ضرر دارد؟

درباره خطرات لیزر موهای زائد در زنان شیرده دلایل قاطعی وجود ندارد. با این حال، همچنان شواهدی در مورد ایمنی این روش درمانی نیز وجود ندارد. پس بهترین راه برای اینکه بفهمید آیا لیزر موهای زائد در دوران شیردهی ضرر دارد یا نه؟ مشورت با پزشک متخصص است.

لیزر موهای زائد در دوران بارداری

لیزر موهای زائد در دوران بارداری : نتیجه

پس، آیا لیزر موهای زائد در دوران بارداری ضرر دارد؟ پاسخ مشخص است، با اینکه اطلاعات کافی در مورد خطرناک بودن لیزر در دوران بارداری نداریم، همچنان در مورد بی خطر بودن این روش درمانی برای مادر و جنین نیز شواهد کافی موجود نیست. اگرچه لیزر موهای زائد بدون شک یکی از راه‌ های ایده‌ آل برای کاهش رشد مو است، اما انجام این کار در دوران بارداری توصیه نمی شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران بهترین کلینیک زیبایی شیراز در تماس باشید‌.

امتیاز دهید

سهیل دهقانیمشاهده نوشته ها

Avatar for سهیل دهقانی

سهیل دهقانی کارشناس سئو و تولید کننده محتوا که غلاقه زیادی به تحلیل محتوا و حوزه های کاری مختلف دارم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *