آیا لیزر موهای زائد بهتر از اپیلاسیون و استفاده از وکس است؟

52
لیزر موهای زائد بهتر از اپیلاسیون

لیزر موهای زائد بهتر از اپیلاسیون


با انتخاب بهترین روش از بین بردن موهای زائد می توانید یک پوست نرم، صاف و بدون مو داشته باشید. اما کدام روش برای از بین بردن موهای زائد بهتر است. آیا لیزر موهای زائد بهتر از اپیلاسیون است؟

از بین بردن موهای زائد با اپیلاسیون

در این روش اپیلاسیون از یک دستگاه با باتری به نام اپیلاتور استفاده می شود. سه نوع کلی اپیلاتورها وجود دارد که شامل سوزنی، موچین و الکترولیز است. دو اپیلاتور اول با کشیدن و کندن ریشه مو، موهای زائد را از بین می برد. اپیلاتور الکترولیز باید توسط یک متخصص باتجربه استفاده شود زیرا فرآیند پیچیده تری دارد و ممکن است نیاز به بی حسی موضعی داشته باشد.

برای استفاده از اپیلاتور باید آن را با زاویه ۷۵ تا ۹۰ درجه نگه دارید، آن را روشن کنید و برخلاف جهت رویش مو حرکت دهید. این دستگاه به آرامی موها را از روی پوست می کند که ممکن است دردناک باشد. هرگز اپیلاتور را خیلی محکم روی پوست خود فشار ندهید، زیرا می تواند باعث ایجاد بریدگی و زخم شود.

اپیلاتورها می توانند پوستی نرم و ابریشمی به شما بدهند. برای استفاده از اپیلاتور پوست خود را تمیز کرده و خشک کنید و اپیلاتور را به آرامی روی پوست خود حرکت می دهید. اپیلاتورها برای استفاده روی پوست خشک و مرطوب ساخته شده اند.

لیزر موهای زائد

افسانه های زیادی در مورد لیزر موهای زائد وجود دارد. یک واقعیت غیرقابل انکار در مورد لیزر موهای زائد این است که یکی از محبوب ترین کارهای زیبایی در ایالات متحده است. لیزر موهای زائد بسیار مؤثر است و تقریباً منجر به حذف دائمی موهای زائد می شود. علاوه بر این به اندازه اپیلاسیون اصلا دردناک نیست.

لیزر موهای زائد با از بین بردن فولیکول های مو با کمک پرتو لیزر موهای زائد را از بین می برد. نور لیزر توسط رنگدانه ای به نام ملانین در پوست جذب می شود و به گرما تبدیل می شود و فولیکول مو را از بین می برد. لیزر روی پوست های روشن با موهای تیره بهتر عمل می کند.

لیزر موهای زائد فقط باید توسط یک پزشک یا اپراتور آموزش دیده انجام شود و معمولاً به چندین جلسه برای دیدن نتایج نیمه دائمی یا احتمالاً دائمی نیاز دارد. پرتو لیزر فقط موهای فعال (در مرحله رشد مو) را از بین می برد، به همین دلیل چندین جلسه درمانی متوالی به فاصله ۴ هفته برای از بین بردن تمام موهای ناحیه مورد نظر نیاز است. از بین بردن مو با لیزر به طور قابل توجهی دقیق تر و دائمی تر از روش های دیگر است.

استفاده از وکس و موم برای از بین بردن موهای زائد

می توانید از وکس یا موم سرد یا گرم یا نوارهای موبر برای از بین بردن موهای زائد قسمت های مختلف بدن خود استفاده کنید. در این روش وکس یا موم را روی پوست مالیده و بگذارید خشک شود. وقتی موم را از پوست جدا می کنید، موهای بدن را از فولیکول می کند و به طور کامل از بین می برد. استفاده از موم یا وکس باعث ایجاد یک پوست صاف می شود و موها دیرتر رشد می کنند.

لیزر موهای زائد بهتر از اپیلاسیون
لیزر موهای زائد بهتر از اپیلاسیون

آیا استفاده از وکس موها را برای همیشه از بین می برد؟ مطمئناً اینطور نیست، اما روشی ارزان است و می توانید به راحتی خودتان در خانه این کار را انجام دهید.

اپیلاسیون بهتر است یا لیزر موهای زائد؟

برای از بین بردن موهای زائد اپیلاسیون بهتر است یا لیزر؟ اگرچه هر دو روش هدف یکسانی دارند، اما در عمل یکسان نیستند.

  • اپیلاسیون ارزان تر از لیزر است، اما لیزر نتیجه ای بدون خطر و دائمی دارد.
  • هنگام استفاده از اپیلاتور همیشه باید احتیاط کنید. این دستگاه می تواند منجر به صدمات شدید شود.
  • لیزر موهای زائد را می توان برای هر قسمت از بدن که موی زائد دارد استفاده کرد. اما اپیلاسیون برای مناطق حساس بدن توصیه نمی شود. برای مثال اپیلاسیون برای صورت توصیه نمی شود و باید بسیار احتیاط کنید، زیرا ممکن است دچار قرمزی یا التهاب شوید. اپیلاسیون فقط به عنوان یک راه موقتی برای از بین موهای زائد مناسب است، البته اگر تحمل درد را دارید!

اپیلاسیون با وکس بهتر است یا لیزر موهای زائد؟

آیا لیزر موهای زائد بهتر از اپلاسیون با وکس است؟ مزایا و معایب لیزر موهای زائد و وکس شامل موارد زیر است.

  • لیزر موهای زائد نتایج بهتر، تمیزتر و ماندگارتری نسبت به اپیلاسیون با وکس و موم دارد.
  • اپیلاسیون با وکس و موم بسیار ارزان تر و راحت تر از لیزر موهای زائد است. اپیلاسیون با وکس و موم را می توان در خانه انجام داد، در حالی که لیزر موهای زائد فقط باید توسط پزشک با استفاده از دستگاه های تخصصی انجام شود.
  • آیا لیزر موهای زائد بیشتر از اپیلاسیون با موم و وکس ضرر دارد؟ قطعا نه. لیزر فقط باعث ایجاد گزگز یا سوزش بسیاری خفیفی می شود. اپیلاسیون با وکس می تواند فوق العاده دردناک باشد، به خصوص اگر برای اولین بار آن را انجام می دهید.

کدام روش برای از بین بردن موهای زائد بهترین انتخاب است ؟

استفاده از اپیلاتور، اپیلاسیون با موم و وکس و لیزر موهای زائد همگی مزایا و معایبی دارند. اما وقتی هر سه را با هم مقایسه کنید، مزایای لیزر موهای زائد بیشتر از مزایای اپیلاسیون است. اپیلاسیون روشی کم‌هزینه، سریع و دردناک است، اما لیزر موهای زائد بدون درد و دائمی است.

طبق گفته انجمن پوست آمریکا (AAD) اثر لیزر در اکثر قسمت های بدن دائمی است. همچنین این روش به مراتب کمترین درد را دارد. اگر لیزر موهای زائد به درستی انجام شود منجر به نتایج عالی می شود. البته لیزر موهای سفید، خاکستری یا بلوند ممکن است اثر چندانی نداشته باشد. با این حال پیشرفت هایی که جدیدا در فناوری لیزر انجام شده است از بین بردن انواع مو را ممکن کرده است.

امتیاز دهید

سهیل دهقانیمشاهده نوشته ها

Avatar for سهیل دهقانی

سهیل دهقانی کارشناس سئو و تولید کننده محتوا که غلاقه زیادی به تحلیل محتوا و حوزه های کاری مختلف دارم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *