راه حل لذت بردن از زمان استراحت

22
لذت بردن از زمان استراحت

لذت بردن از زمان استراحت


تحقیقات نشان می‌دهد که داشتن یک سرگرمی می‌تواند استرس را کاهش دهد، عملکرد مغز و حتی سلامت قلب را بهبود بخشد. سرگرمی‌ها و فعالیت‌های فوق برنامه تاثیر مثبتی دارند و ثابت شده است که برای کودکان و بزرگسالان مفید هستند. شرکت در فعالیت هایی که از آن لذت می بریم به کاهش استرس و افزایش خلق و خوی ما کمک می کند. همچنین به ارتباط ما با دیگران کمک می کند و می تواند تاثیر مثبتی بر عزت نفس ما داشته باشد. لذت بردن از زمان استراحت را در ادامه با این توصیه ها بدست بیاورید.

سرگرمی برای سلامت جسمی و عاطفی شما حیاتی هستند

بسیاری از آمریکایی ها ۵۰ ساعت یا بیشتر در هفته کار می کنند و بسیاری از افراد مجبورند بعد از ساعات کاری نیز به ایمیل ها و پیام ها جواب دهند. در دورکاری و کار از خانه مرز بین فعالیت های شخصی و کاری باریک است و جای تعجب نیست که بسیاری از ما به طور همزمان احساس خستگی و کم کاری می کنیم. آمریکایی‌ها تاکید زیادی کار کردن دارند بنابراین بسیاری از آن ها تعادل بین کار و زندگی را فراموش می‌کنند یا در اولویت قرار نمی‌دهند.

چندین مطالعه نشان داده است که کار بیش از حد می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی مانند کم‌خوابی، افسردگی و دیابت شود و حتی باعث کاهش بهره‌وری بیشتر کارکنان می شود. به طور خلاصه داشتن اوقات فراغت به معنای تنبلی نیست، بلکه برای سلامت جسمی و ذهنی شما حیاتی است.

نحوه ایجاد فضایی برای استراحت

اگر به کار کردن اعتیاد دارید، یکی از راه‌های ایجاد فضایی برای استراحت این است که با آن مانند هر کار مهم دیگری رفتار کنید. ایو روزنفلد، درمانگر و محقق افسردگی می گوید: «می‌دانم که برخی از افراد ممکن است ترجیح دهند برای سرگرمی‌های خود برنامه‌ریزی نکنند، زیرا این کار باعث می‌شود که سرگرمی‌ها مانند کار به نظر برسند، اما در واقع برعکس است! اگر برای سرگرمی‌ها و فراغت برنامه‌ریزی نکنید، ممکن است این فعالیت‌ها را به تعویق بیندازید. برنامه ریزی برای انجام آن ها تضمین می کند که به زمان فراغت خود احترام می گذارید

الگوهای فکری مضر را حذف کنید

کمال گراها معمولاً نسبت به خودشان سختگیرتر هستند، بنابراین ممکن است در زمان استراحت همیشه به فکر کار کردن باشند. اگر در زمان استراحت دائم به فکر کار کردن باشید، زمان استراحت چه فایده ای دارد؟ روزنفلد برای حذف الگوهای فکری مضر می‌گوید که آگاهی اولین قدم است. به افکار خود توجه کنید و سعی کنید تفکر قضاوت‌کننده را از بین ببرید. ما فعالیت های مختلف را انجام می دهیم زیرا چیزهای مثبتی به زندگی ما اضافه می کنند. یادآوری این موضوع می تواند به ما کمک کند تا از سرگرمی های خود کمی بیشتر لذت ببریم. توصیه می شود روی خود تمرکز کنید و این روند را همیشگی و خصوصی کنید تا به پرورش ذهن خود کمک کنید. حتی لازم نیست به کسی بگویید سرگرمی‌هایتان چیست. در واقع اشکالی ندارد که حتی به مردم نگویید سرگرمی های شما چیست! آنها برای شما هستند، نه برای دیگران. اگر نقاشی می کشید نیازی نیست نقاشی های خود را به دیگران نشان دهید.

ذهن آگاهی را امتحان کنید

برای مثال تمرین گیتار به مقدار کافی از ذهن آگاهی نیاز دارد. از آنجایی که موسیقی اساساً ریاضی است و در نتیجه بخشی از مغز را درگیر می‌کند، می تواند برای شما چالش ایجاد کنید و شما باید از حل این چالش لذت ببرید. با تمرین ذهن آگاهی می توانید ذهن خود را آرام کنید و از پس چالش های مختلف بربیایید.

امتحان کردن چیزهای جدید نیازمند انعطاف‌پذیری است. ذهن آگاهی راهی برای کشف فعالیت های جدید و و تطبیق آن با علاقه مندی های قدیمی است. سرگرمی های جدید می توانند به تمرین ذهن آگاهی ما کمک کنند. در واقع وقتی درگیر سرگرمی هایی هستیم که از آن ها لذت می بریم، توجه ما معمولاً به کاری که انجام می دهیم معطوف است. این کار مزایای زیادی از جمله افزایش تمرکز، افزایش نظم ، افزایش آگاهی شخصی و کاهش استرس و احساسات اضطراب دارد که برای سلامت روان ما مفید است.

یک مکانی برای شروع

می توانید در سرگرمی های آنلاین شرکت کنید یا در اطراف محله خود پیاده روی کنید. اگر فعالیتی مطابق با هدف شما باشد به احتمال زیاد به آن پایبند خواهید بود. انتخاب سرگرمی‌ها و فعالیت‌های اوقات فراغت که ارزش‌ها ایجاد می کنند بیشترین سود را خواهند داشت.  می توانید به خود یادآوری کنید که درگیر فعالیتی هستید تا ارزش های خود را دنبال کنید. حفظ زمان و مکان برای سرگرمی‌هایتان، شما را به زندگی ایده‌آل‌تان نزدیک‌تر می‌کند، حتی اگر احساس دلسردی کنید.

لذت بردن از زمان استراحت: نتیجه

فعالیت هایی مانند موسیقی، شیرینی پزی، کاردستی یا هر چیز دیگری می توانند راهی ارزان برای بازیابی وقت شما باشند. دنبال کردن علایق و سرگرمی های مورد علاقه احساس اعتماد به نفس را تقویت می‌کند. انجام فعالیت های مختلف باعث تعادل بین کار و زندگی می شود و برای افرادی که به کار کردن اعتیاد دارند ضروری است.

امتیاز دهید

سهیل دهقانیمشاهده نوشته ها

Avatar for سهیل دهقانی

سهیل دهقانی کارشناس سئو و تولید کننده محتوا که غلاقه زیادی به تحلیل محتوا و حوزه های کاری مختلف دارم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *