۵ باور غلط رایج در مورد مراقبت از پوست

93
غلط رایج در مورد مراقبت از پوست

غلط رایج در مورد مراقبت از پوست


برخی از ما اغلب تحت تأثیر این باورهای غلط قرار می گیریم که منجر به آسیب بیشتر پوست و پیری آن می شود. آیا نسبت به پوست و مراقبت از پوست خود بیش از حد اعتماد به نفس دارید؟ پس در ادامه با ما همراه باشید و غلط رایج در مورد مراقبت از پوست را بشناسید!

زیرا ممکن است تمام محصولات آرایشی و بهداشتی که استفاده می کنید، برای پوست شما مناسب نباشند. ممکن است از دانستن اینکه چقدر دانش رایج در مورد شفاف نگه داشتن پوست و هیدراته نگه داشتن پوستتان به سادگی گمراه کننده است شگفت زده شوید! بنابراین، در زیر ۵ باور غلط رایج در مورد مراقبت از پوست وجود دارد که باید با آنها آشنا شوید.

  1. اگر پوستتان به طور طبیعی چرب است، لازم نیست آن را مرطوب کنید

طبق نظر متخصص پوست فعلی ، این مضرترین تصور غلط مراقبت از پوست است. اگر به طور طبیعی چرب است، می توانید از استفاده از مرطوب کننده در برنامه روزانه مراقبت از پوست خودداری کنید. اما مرطوب کننده به محافظت از پوست شما در برابر اثرات محیطی مانند اشعه UV و آلاینده ها کمک می کند. اینها می توانند سد پوستی را بشکنند.

از طرف دیگر، پوست مرطوب می تواند منجر به تحریک و افزایش تولید چربی شود. اگر پوست چرب دارید، می‌ توانید از مرطوب‌ کننده‌ های مبتنی بر آب برای اثری سبک ‌تر استفاده کنید.

  1. ضد آفتاب را فقط زمانی که هوا آفتابی است استفاده کنید

اشعه ماوراء بنفش نفوذ پذیر است و می تواند از ابرها و در روزهای ابری نفوذ کند. بنابراین، صرف نظر از آب و هوا، استفاده از ضد آفتاب هر روز ضروری است. علاوه بر این، باید بعد از ۳ تا ۴ ساعت در روز ضد آفتاب را تمدید کنید.

  1. محصولات بدون مواد شیمیایی یا طبیعی بهتر هستند

محصولات طبیعی ممکن است بر اساس محصولاتی که استفاده می کنید یا نوع پوست شما انتخاب ایده آلی برای شما نباشد. انواع پوست و شرایط خاص به مواد شیمیایی کشف شده در محصولات پوستی نیاز دارند که به درمان پوست کمک می کند. علاوه بر این، محصولات طبیعی با سرعت بیشتری نسبت به محصولات معمولی حاوی مواد شیمیایی، کپک و باکتری را جذب می کنند.

  1. صابون آنتی باکتریال برای شفاف و تمیز نگه داشتن پوست شما عالی است!

پوست معمولاً حاوی باکتری روی آن است. از این رو، عاری از باکتری ها پوست شما دشوار است. متخصصان مراقبت از پوست نگران این هستند که استفاده از صابون ضد باکتری ممکن است منجر به باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک شود. علاوه بر این، اینها برای استفاده روزانه ضروری نیستند.

برای تمیز نگه داشتن پوست خود می توانید از شستشوی صورت یا صابون معمولی استفاده کنید. شستن مداوم و کامل دست ها به جلوگیری از گسترش عفونت کمک می کند.

  1. برای مراقبت از پوست از محصولات گران قیمت استفاده کنید

قیمت معیار کیفیت یا اثربخشی یک محصول نیست. چندین گزینه مراقبت از پوست مقرون به صرفه به اندازه گزینه های گران قیمت خود کارآمد هستند. از این رو، تمرکز بر فرمولاسیون و مواد تشکیل دهنده یک محصول به جای برچسب قیمت آن بسیار مهم است. همیشه باید محصولات مراقبت از پوست طبیعی، سبز و گیاهی را به جای خرید محصولات مصنوعی انتخاب کنید.

شما باید از چندین تناقض بین محصولات مراقبت از پوست و مراقبت از پوست آگاه باشید. این تصورات غلط شامل این ایده است که استفاده از ضد آفتاب در تمام طول سال و سرد نگه داشتن کرم های دور چشم می تواند به تورم زیر چشم کمک کند.

در هر شرایطی، برخی از باورهای رایج ممکن است درست باشند، در حالی که برخی دیگر باید برای بهترین درمان ممکن تغییر کنند. اگر در مورد پوست خود سؤال یا نگرانی دارید، بهتر است با متخصصین ما در کلینیک دکتر متقی مشورت کنید.

برای رزرو نوبت اینجا کلیک کنید.

امتیاز دهید

سهیل دهقانیمشاهده نوشته ها

Avatar for سهیل دهقانی

سهیل دهقانی کارشناس سئو و تولید کننده محتوا که غلاقه زیادی به تحلیل محتوا و حوزه های کاری مختلف دارم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *