۹ غذای غنی از کلاژن که ممکن است به ضد پیری کمک کند

114
غذای غنی از کلاژن

غذای غنی از کلاژن


غذاهای غنی از کلاژن فقط خوشمزه نیستند، بلکه می توانند فواید ضد پیری بسیار مهمی نیز داشته باشند، زیرا کلاژن پوست را سفت می کند، از اندام های داخلی حمایت می کند و غضروف، ماهیچه ها و استخوان ها را متصل می کند. غذای غنی از کلاژن را در ادامه بشناسید.

کلاژن، به طور خلاصه، بدن ما را در کنار هم نگه می دارد. در مورد صورت، کلاژن در کنار الاستیک کار می کند تا یک شبکه در درم ایجاد کند، شبکه ای از الیاف که آن را رنگ می کند، از شلی پوست جلوگیری می کند و از تبدیل خطوط بیان به چین و چروک های دائمی جلوگیری می کند.

به طور خلاصه، این یک ماده مقدس برای کسانی است که عمیقاً به مراقبت از پوست اهمیت می دهند: محبوبیت مکمل های کلاژن مورد تایید متخصصین پوست را ببینید. افزودن غذاهای غنی از کلاژن به رژیم غذایی به همان اندازه که خوشمزه است آسان است. کلاژن چیست؟ کلاژن یک پروتئین ساختاری است که به طور طبیعی در بدن ما وجود دارد (۳۳ درصد از پروتئین های بدن را تشکیل می دهد)، عمدتا در پوست، استخوان ها، ماهیچه ها، رباط ها، تاندون ها و غضروف، اما همچنین در قرنیه، ناخن ها، دندان ها و تمام بافت های همبند. . بدن ما آن را به طور طبیعی تولید می کند، اما از ۲۵ سالگی به بعد، تولید کاهش می یابد و کلاژن موجود در حال حاضر شروع به زوال می کند.

علاوه بر مکمل‌های کلاژن راحت، ساده‌ترین راه برای افزایش سطح بدن از طریق غذاهایی است که می‌خورید، و یافتن دستور العمل‌ها و ایده‌ها آسان‌تر از همیشه است (نه بیهوده، اما هشتگ #CollagenRichFoods 13.4 میلیون بازدید در TikTok دارد.) غذاهای غنی از کلاژن از حیوانات می آیند، اما چندین میوه و سبزیجات سرشار از ویتامین C، اسیدهای آمینه پرولین و گلیسین و مواد معدنی مانند روی و مس هستند که همگی باعث سنتز این پروتئین ضروری می شوند.

این غذاها را با غذاهای غنی از کلاژن ترکیب کنید و یک اثر تقویتی مضاعف خواهید داشت. در اینجا ۹ غذای غنی از کلاژن را برای اضافه کردن به رژیم غذایی خود معرفی می کنیم. آب قلم، آبگوشت استخوان استخوان‌ها، غضروف‌ها و تاندون‌ها سرشار از کلاژن نوع I (مفیدترین کلاژن برای پوست، ناخن و مو) هستند که با پختن طولانی مدت آزاد می‌شود. آبگوشت استخوان – چه خانگی و چه در فروشگاه – همچنین سرشار از اسیدهای آمینه و مواد معدنی مانند گوگرد، منیزیم و کلسیم است.

 

غذای غنی از کلاژن
غذای غنی از کلاژن

 

مرغ و بوقلمون مرغ و بوقلمون هر دو منابع عالی کلاژن هستند، اما برای بهره مندی از بیشترین فواید، هر چند وقت یکبار برش های لاغرتر مانند گوشت سینه را با گزینه های چرب تری مانند ران ها و پاها (از جمله پوست و غضروف، اگر واقعاً متعهد هستید) تعویض کنید.

 

ماهی سالمون ماهی های چرب مانند سالمون، mackerel، ساردین کامل و مارماهی غنی ترین کلاژن هستند، اما این ماده ارزشمند نه در گوشت بلکه در پوست، استخوان ها و فلس ها یافت می شود. برای بهره مندی از فواید آن، ماهی قزل آلا را بدون جدا کردن پوست بپزید یا پوست را برای یک میان وعده ترد تفت دهید.

گوشت (هم قرمز و هم سفید) همه گوشت ها، چه گوشت گاو، گوساله یا خوک منبع خوبی از کلاژن هستند. با این حال، پروتئین بیشتر در بافت همبند و تاندون‌ها، مانند دنده‌ها یا برش‌های کمی چرب‌تر گوشت گاو، متمرکز است. به دنبال یک طرف گیاهی هستید؟ فلفل قرمز حاوی ویتامین C بیشتری نسبت به اکثر مرکبات است که برای سنتز کلاژن ضروری است، بنابراین ادامه دهید و آنها را با یک غذای گوشتی (یا ماهی) آماده کنید تا تولید کلاژن را به حداکثر برسانید.

سفیده تخم مرغ اگرچه به طور مستقیم منبع کلاژن نیست، تخم مرغ و به خصوص سفیده تخم مرغ سرشار از پرولین و گلیسین است، اسیدهای آمینه ضروری برای تولید مناسب کلاژن در بدن ما. املت سفیده تخم مرغ درست کنید.

 

غذای غنی از کلاژن
غذای غنی از کلاژن

 

میگو اگر دوست دارید، آنها را به طور کامل مصرف کنید و از هر قسمت آن لذت ببرید (البته حداقل ۳۰ بار بجوید): کلاژن در گوشت اما بیشتر در قسمت های بیرونی آن وجود دارد.

 

 

 

صدف صدف ها حاوی مقدار زیادی روی و مس و اسیدهای آمینه پرولین و لیسین هستند که پیش سازهای کلاژن هستند.

 

 

توت ها برای شما بسیار مفید است و بسیار خوشمزه است، اکثر انواع توت ها – از جمله زغال اخته، شاه توت و توت فرنگی – یک راه آسان برای افزودن ویتامین C به رژیم غذایی شما هستند، که همانطور که می دانیم به بدن شما در ساخت کلاژن کمک می کند. آنها را در غلات یا ماست بریزید، آنها را با یک مشت بخورید، یا آنها را فریز کنید تا یک خوراکی سالم داشته باشید.

غذای غنی از کلاژن
غذای غنی از کلاژن
۵/۵ - (رای دهنده: ۱)

سهیل دهقانیمشاهده نوشته ها

Avatar for سهیل دهقانی

سهیل دهقانی کارشناس سئو و تولید کننده محتوا که غلاقه زیادی به تحلیل محتوا و حوزه های کاری مختلف دارم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *