علائم و نشانه های ریزش مو

علائم ریزش مو

علائم و نشانه های ریزش مو را در این مطلب به صورت کامل بررسی کرده ایم.

علائم ریزش مو عبارتند از:

• نازک شدن تدریجی موهای سر
  • رشد کردن نقطه طاسی در سر
  • کاهش خط مو به صورت تدریجی
  • خالی شدن موهای قسمتی از سر
  • باریک تر شدن دم اسبی در خانم ها

سالانه میلیون ها نفر در سراسر دنیا دچار این علائم ریزش مو می شوند که به تدریج ظاهر می شوند. این نشانه ‌ها به تدریج با گذشت زمان خود را نشان می دهند، بنابراین ممکن است ماه‌ ها یا سال‌ ها قبل از اینکه متوجه آن شوید، ریزش مو داشته باشید.

در حالی که بسیاری از افرادی که ریزش مو دارند تنها یک یا چند مورد از این علائم رایج را مشاهده می کنند، ریزش مو می تواند به روش های دیگری نیز رخ دهد.

1. ریزش مو می تواند به طور ناگهانی و چشمگیر ظاهر شود

ریزش مو اغلب به تدریج رخ می دهد، اما می توان موارد زیر را مشاهده کرد:

• یک پچ یا نوار طاس ظرف ۱ یا ۲ روز ظاهر می شود.
  • وقتی موهای خود را شانه می کنید یا برس می زنید، تعداد زیادی از تارهای مو می ریزند.
  • همه (یا بیشتر) موهای سر شما می ریزند.
  1. ریزش مو می تواند در جای دیگری به غیر از پوست سر ایجاد شود

در حالی که ریزش مو معمولاً پوست سر را تحت تأثیر قرار می دهد، برخی از شرایط می توانند باعث ریزش مو در نواحی دیگر بدن شوند. آلوپسی آره آتا بیماری است که می تواند باعث ریزش مو در هر نقطه از بدن که مو رشد می کند، شود. افرادی که مبتلا به آلوپسی آره آتا هستند اغلب دچار ریزش مو در پوست سر خود می شوند، اما همچنین می توانند بخشی از (یا تمام) موهای خود را در نواحی زیر از دست بدهند:

• ابرو
  • مژه ها
  • ریش
  • موهای بینی
  • موهای ناحیه تناسلی

تعداد کمی از افراد مبتلا به آلوپسی آره آتا تمام موهای بدن خود را از دست می دهند. هنگامی که این اتفاق می افتد، بیماری آلوپسی یونیورسالیس نامیده می شود.

آلوپسی فیبروزان فرونتال بیماری دیگری است که باعث ریزش مو در پوست سر و جاهای دیگر می شود. برخی از افراد ابروها، مژه ها یا موهای خود را در نواحی دیگر بدن از دست می دهند.

همچنین ممکن است دچار ریزش موی سر نشوید و در جای دیگری از بدن خود ریزش مو را تجربه کنید. اصطکاک ناشی از پوشیدن لباس، کفش یا جوراب تنگ می تواند باعث ریزش مو در جایی که مالش مداوم دارد، شود.

سایر علائم ریزش مو

در حالی که ریختن موها اغلب تنها نشانه ریزش مو است، اما برخی از افراد علائم و نشانه های دیگر را نیز تجربه می کنند. ممکن است ریزش مو همراه با:

سوزش یا سوزش قبل از ریزش موی ناگهانی – برخی از افرادی که آلوپسی آره آتا دارند این را تجربه می کنند.

خارش شدید، سوزش و حساسیت در جایی که ریزش مو دارید – اگر این موارد رخ دهد، ممکن است عفونت داشته باشید.

لکه های طاسی پوسته پوسته، اغلب با زخم ها یا تاول هایی که باز می شوند و چرک ترشح می کنند – این نشانه اغلب به این معنی است که شما یک عفونت قارچی در پوست سر خود دارید.

قرمزی، تورم، و زخم‌هایی که ممکن است خارش داشته باشند و چرک نشت کند – وضعیتی به نام فولیکولیت دکالوان می ‌تواند باعث این نشانه شود.

تکه های پوسته پوسته پسوریازیس بر روی پوست سر – اکثر افرادی که پسوریازیس دارند در برخی مواقع به این نشانه روی پوست سر خود مبتلا می شوند و این می تواند باعث ریزش موی موقت شود.

علائم و نشانه هایی که در شما ایجاد می شود بستگی به این دارد که چه چیزی باعث ریزش مو شده است. یکی از درمان های ریزش مو و کچلی کاشت مو طبیعی می باشد. ما در کلینیک زیبایی شیراز دکتر متقی این خدمت را ارائه میکنیم. با ما در ارتباط باشید.