شایع ترین نشانه های پیری دور چشم چیست و چه باید کرد؟

نشانه های پیری دور چشم

علائم رایج پیری در اطراف چشم

علائم متعددی از پیری پوست در اطراف چشم وجود دارد که می توانید با روشی مانند بلفاروپلاستی که به عنوان جراحی پلک نیز شناخته می شود، اصلاح کنید. بسیاری از بیماران با استفاده از روش جراحی پلاستیک می خواهند ظاهر خود را جوان کنند، اما نمی دانند که چگونه به طور خاص می توانند علائم پیری در اطراف چشم تشخیص  داده و بهترین روش را برای درمان آن انتخاب کنند. نشانه های پیری دور چشم را بیشتر بشناسید.

یک جراح پلاستیک دارای گواهی بورد توضیح می دهد که با افزایش سن، پوست ما دستخوش تغییرات زیادی از جمله افتادگی دور چشم می شود. پوست این ناحیه ظریف و نازک است و بیشتر مستعد نشان دادن علائم پیری می باشد. ناگفته نماند که این ناحیه به سرعت علائم خستگی را نشان می دهد.

علائم پیری در اطراف چشم

خطوط ظریف و چین و چروک

خطوط ریز و چین و چروک از شایع ترین علائم پیری در اطراف چشم هستند. این خطوط ممکن است به دلیل از بین رفتن کلاژن و الاستین در پوست و همچنین حالت های مکرر صورت ظاهر شوند.

خطوط پنجه  کلاغ

پنجه کلاغی خطوط ظریفی هستند که در اطراف گوشه های بیرونی چشم ما ایجاد می شوند. این خطوط توسط عواملی مانند خطوط ریز و چین و چروک و همچنین قرار گرفتن در معرض نور خورشید و سیگار کشیدن ایجاد شوند. همانطور که پلک می زنیم، چشمک می زنیم، اخم می کنیم یا لبخند می زنیم، پوست این ناحیه دائماً فشرده می شود – و ممکن است در نهایت در این ناحیه چین و چروک ایجاد شود.

کیسه های زیر چشم

با بالا رفتن سن، چربی زیر چشم ما تغییر می کند و برجسته تر می شود و باعث ایجاد کیسه های زیر چشم می شود. این کیسه ها همچنین می توانند به دلیل احتباس مایعات و آلرژی ایجاد شوند.

حلقه های سیاه

سیاهی زیر چشم می تواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله ژنتیک، کمبود خواب، کم آبی بدن و قرار گرفتن در معرض نور خورشید باشد. با افزایش سن به دلیل نازک شدن پوست و از دست دادن چربی زیر چشم، حلقه های سیاه بیشتر نمایان می شوند.

افتادگی پوست

افتادگی دور چشم می تواند به دلیل از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست و همچنین نیروی جاذبه و حالت های مکرر صورت باشد.

خشکی

با افزایش سن، پوست ما چربی کمتری تولید می کند. کاهش تولید چربی منجر به خشکی و پوسته پوسته شدن دور چشم و همچنین خارش و سوزش می شود.

لکه های سنی

لکه های پیری لکه های تیره پوستی هستند که به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید ایجاد می شوند و رنگدانه هایی را به عنوان یک واکنش دفاعی و محافظتی تولید می کنند. این لکه ‌ها در اطراف چشم بیشتر قابل مشاهده هستند، زیرا با گذشت زمان پوست این ناحیه نازک ‌تر و شفاف ‌تر می ‌شود.

پف زیر چشم

پف چشم می تواند ناشی از احتباس مایعات، آلرژی و کمبود خواب باشد. پف زیر چشم با افزایش سن به دلیل از دست دادن چربی زیر چشم بیشتر قابل توجه هستند.

برای داشتن ظاهری جوان چه باید کرد؟

با روش درمانی بلفاروپلاستی می ‌توانید افتادگی پوست اطراف چشم را درمان کرده و ظاهری جوان‌ برای خودتان به ارمغان بیاورید. اگر پوستتان افتاده است و می ‌خواهید ظاهری جذاب تر و جوان تر به دست آورید، بلفاروپلاستی بهترین گزینه است.

اگر می‌ خواهید چشم‌ های جوان‌ تری داشته باشید، بهتر است مراقبت از چشم هایتان را از سنین پایین تر شروع کنید. کارشناسان توصیه می کنند صبح و شب از کرم دور چشم استفاده کنید، مدت زمان استفاده از کامپیوتر، لپتاپ و گوشی را کاهش دهید و خواب کافی داشته باشید تا بدین ترتیب به بازسازی و ترمیم پوست کمک کنید. ماساژ صورت نیز به بهبود خاصیت ارتجاعی و گردش خون کمک می کند. همچنین مقاله بهبود ظاهر زیر چشم را بخوانید.

درمان علائم پیری در اطراف چشم در کلینیک دکتر متقی

برای جلوگیری یا کاهش علائم پیری در اطراف چشم، باید از پوست خود در برابر آسیب های خورشید محافظت کنید، پوست تان را هیدراته نگه دارید، خواب کافی داشته باشید و از مرطوب کننده مناسب با نوع پوست خود استفاده کنید.

آیا می توانید علائم پیری که در اطراف چشمان تان ایجاد می شوند را برطرف کنید؟ بله، چرا که نه! شما مجبور نیستند با تغییرات ناخواسته زندگی کنید. در حالی که برخی از علائم پیری در اطراف چشم را می توان با محصولات بدون نسخه درمان کرد، برخی علائم دیگر ممکن است به درمان های فشرده تری مانند جراحی زیبایی نیاز داشته باشند. جهت کسب اطلاعات بیشتر بهتر است یک نوبت در کلینیک زیبایی شیراز دکتر متقی رزرو کنید و با متخصصین ما مشورت کنید .