سوالات رایج درباره آکنه

72
سوالات رایج درباره آکنه

سوالات رایج درباره آکنه


همه ما وقتی دچار آکنه می شویم سوالاتی برایمان پیش می آید. یکی از مشکلات همه افرادی که دچار آکنه می شوند این است که آکنه ها را دستکاری می کنند و از لوازم آرایشی نامناسبی استفاده می کنند که این کار باعث بدتر شدن آکنه می شود. در ادامه به بررسی سوالات رایج درباره آکنه می پردازیم:

چه چیزی باعث بروز آکنه می شود؟

به طور کلی، آکنه به دلیل سبوم (روغن) اضافی تولید شده توسط غدد چربی (چربی) پوست ایجاد می شود. غدد چربی در زیر پوست قرار دارند و به منافذ یا فولیکول های مو متصل هستند. هورمون های طبیعی بدن شما نیز باعث می شوند غدد چربی پوست سبوم بیشتری تولید کنند. سبوم اضافی همراه با سلول های مرده پوست باعث انسداد منافذ پوست می شود. هنگامی که این ترشحات مسدود شده با باکتری ها مخلوط می شوند، جوش ها ایجاد می شوند. این باکتری ها همچنین مواد تحریک کننده ای تولید می کنند که باعث التهاب و قرمزی پوست می شود.

آیا می توانم جوش ‌های صورتم را دستکاری کنم؟

اگر جوش های صورت را دستکاری کنید، مواد عفونی به عمق پوست وارد شده و باعث التهاب اضافی و زخم‌ های طولانی ‌مدت می شود. حتی اگر مطمئن باشید که با کندن جوش، به طور کلی جوش از بین می رود، نباید این کار را بکنید چون با این کار به پوست خود آسیب می زنید. لک های جوش باعث می شوند تا صورت شما کدر تر و تیره تر به نظر بیاید، پس به هیچ وجه جوش ها را دستکاری نکنید.

رژیم غذایی چه نقشی در بروز آکنه دارد؟

غذا یک عامل بحث برانگیز در ایجاد آکنه است. برخی از مطالعات تحقیقاتی جدید ارتباطی بین گروه های غذایی خاص، به ویژه رژیم غذایی با شاخص گلیسمی بالا و آکنه پیدا کرده اند. با این حال، نباید تصور کنید که یک رژیم غذایی سخت به تنهایی می تواند پوست شما را شفاف کند؛ بنابراین از خوردن هر گونه غذایی که احتمال می دهید آکنه را بدتر می کند باید خودداری کنید. برای اینکه بتوانید پوستی سالم، شفاف و زیبا داشته باشید، باید از یک رژیم غذایی متعادل استفاده کنید. با این حال، هدف شما از رژیم غذایی که انتخاب می کنید نباید تنها مدیریت آکنه باشد. به سلامت کلی بدن نیز توجه داشته باشید.

بهترین لوازم آرایشی و پاک کننده برای بیماران مبتلا به آکنه کدام است؟

زمانیکه دچار آکنه هستید باید از محصولات آرایشی و مراقبت از پوست “غیر کومدوژنیک” استفاده کنید. این محصولات به گونه ای طراحی شده اند که پوست را تحریک نمی کنند و حتی از بروز آکنه شدیدتر نیز جلوگیری می کنند. زیرسازی آرایش شما نباید سنگین باشد. از پودر های آرایشی معدنی استفاده کنید، زیرا این پودرها از موادی تشکیل شده اند که  پوست را تحریک نکرده و منافذ تشکیل شده را نیز مسدود می کنند. پودرهای آرایشی معدنی همچنین ماندگاری بالایی دارند.

وقتی در حال حاضر روی پوست من آکنه وجود دارد، چه کارهایی را نباید انجام بدم؟

سوالات رایج درباره آکنه
سوالات رایج درباره آکنه

چند نکته آسان برای جلوگیری از بدتر شدن آکنه وجود دارد که عبارتند از:

  • جوش های خود را دستکاری نکنید!
  • صورت خود در طول روز لمس نکنید.
  • قبل از خواب حتما آرایش خود را بشویید!
  • از یک پاک کننده ملایم برای شستشوی صورت استفاده کنید. ژل شست‌وشو را باید مناسب با نوع پوست(چرب، خشک یا مختلط) انتخاب کنید. شوینده نامناسب می تواند پوست را بیشتر تحریک کند.
  • از محصولات پوستی غیر کومدوژنیک استفاده کنید.
  • از قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید خودداری کنید، زیرا اشعه های خورشید تولید سبوم پوست را تحریک کرده و قرمزی و جای زخم را عمیق تر می کند.

می توانید در بهترین کلینیک شیراز از پزشکان ما درباره درمان آکنه مشاوره بگیرید.

امتیاز دهید

سهیل دهقانیمشاهده نوشته ها

Avatar for سهیل دهقانی

سهیل دهقانی کارشناس سئو و تولید کننده محتوا که غلاقه زیادی به تحلیل محتوا و حوزه های کاری مختلف دارم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *