انواع روش فیشیال صورت

42
روش فیشیال صورت

روش فیشیال صورت


پوست شما در فصول مختلف سال نیاز به مراقبت و درمان دارد تا شادابی و طراوت خود را حفظ کند. امروزه فیشیال صورت به یکی از روش های محبوب برای بهبود ظاهر پوست تبدیل شده است و از پاکسازی گرفته تا لایه برداری و فراتر از آن را شامل می شود. در اغلب موارد، فیشیال صورت با تمیز کردن پوست صورت و بخار دادن به آن شروع می شود و بسته به نوع پوستی که دارید، متخصص شما ممکن است از یک یا دو لایه بردار شیمیایی بر روی پوست شما استفاده کند. در ادامه انواع روش فیشیال صورت را بررسی میکنیم.

هنگامی که در مسیر بهبود سلامت پوست خود قدم گذاشتید و یک وقت فیشیال برای صورت خود رزرو کردید؛ ممکن است از خود بپرسید که در ابتدای کار باید انتظار چه چیزی را داشته باشید. برای انجام این کار، نیازی به آمادگی و یا انجام کار خاصی ندارید، با این حال، بسیاری از متخصصان مراقبت از پوست توصیه می کنند از استفاده از رتینول یا هر محصول دیگری که ممکن است پوست شما را خشک کند، اجتناب کنید. عدم استفاده از این دسته محصولات، می تواند به کاهش هرگونه حساسیت ناخواسته کمک کند و علاوه بر این، تجربه فیشیال شما را راحت تر نماید. برای آشنایی بیشتر با فیشیال و مراحل آن در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

روش فیشیال صورت
روش فیشیال صورت

انتخاب بهترین روش فیشیال صورت

فیشیال یک نوع مراقبت از پوست صورت است. این فرآیند شامل لایه برداری فیزیکی، لایه برداری شیمیایی، بخار، کرم ها، لوسیون ها، پاک کردن منافذ صورت، اعمال ماسک های صورت، لایه برداری صورت و ماساژ است. به طور کلی، تمامی این فرآیند باید توسط پزشک متخصص در سالن های تخصصی انجام بگیرد.

از فواید فیشیال می توان به آب‌رسانی، جوان‌سازی، سم زدایی، پاکسازی، سفت کردن پوست و افزایش گردش خون در پوست اشاره کرد. در طی این فرآیند پوست شما تمیز می شود و با از بین بردن کثیفی و سلول های مرده ظاهری درخشان به خود می گیرد. همچنین جوش های سرسیاه و منافذ مسدود شده پاک می شوند و علائم پیری نیز کاهش می یابد. استفاده از انواع فیشیال سبب درمان مشکلات پوستی مانند لکه ها و آکنه ها می شود.

فیشیال صورت باید بر اساس نوع پوست، وضعیت آن، اهداف مراقبت از پوست و بودجه شما انجام شود. قبل از انجام فیشیال، همیشه باید یک تست پچ انجام دهید که به شما امکان می دهد تشخیص دهید آیا محصولات برای پوست شما مناسب هستند یا خیر. این کار باید زیر نظر یک متخصص زیبایی انجام شود و علاوه بر این، در صورت وجود هرگونه کبودی، سوختگی یا جراحت روی صورت، انجام فیشیال توصیه نمی شود.

پس از انجام فیشیال صورت، باید از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید و هنگام شستن صورت از صابون استفاده نکنید. همچنین استفاده از کرم یا هرگونه مرطوب کننده دیگر بلافاصله پس از فیشیال توصیه نمی شود. بهتر است حداقل ۲۴ ساعت پس از انجام فیشیال صورت، از شستن پوست خود اجتناب کنید.

همان‌طور که هیچ دو فردی کاملاً شبیه به هم نیستند، پوست افراد نیز با یکدیگر فرق دارد. از همین رو، هنگامی که قصد انجام فیشیال دارید و با پزشک متخصص خود ملاقات می کنید، ممکن است از شما در مورد نوع پوستتان و هرگونه حساسیت پوستی که دارید، سوالاتی پرسیده شود. تنها زمانی که پزشک متخصص درک کاملی از نوع پوست و اهداف مراقبتی شما به دست آورد، می تواند بهترین روش فیشیال صورت را برای شما انتخاب نماید.

همچنین خوب است بدانید که در برخی موارد، پس از فیشیال صورت این احتمال وجود دارد که پوست شما کمی ملتهب شده و حالت قرمزی به خود بگیرد، این قرمزی واکنش طبیعی پوست است و پس از چند ساعت تا چند روز از بین خواهد رفت.

روش فیشیال صورت
روش فیشیال صورت

مراحل فیشیال صورت

اگرچه نگهداری صحیح پوست به صورت روزمره سبب دستیابی به پوستی سالم و درخشان می شود، اما عوامل اجتناب ناپذیری مانند آلودگی هوا و استرس می توانند تاثیراتی را بر پوست صورت بگذارند که درمان آن‌ها به چیزی بیش از مراقبت روزانه نیاز داشته باشد. یک ماسک مناسب برای پاکسازی منافذ پوست، لایه برداری سلول های مرده پوست و استفاده از روش های مدرن فیشیال، بهترین راه برای کاهش تأثیرات مخرب عوامل ناخواسته بر روی پوست به شمار می آیند. برای فیشیال صورت تنها کافی است بنشینید، استراحت کنید و از درمان پوست صورت خود لذت ببرید. در ادامه نگاهی به ۵ مرحله اصلی فیشیال صورت خواهیم داشت.

  • پاکسازی

در مرحله اول، پوست شما توسط پزشک متخصص پاکسازی می شود. متخصص به آرامی یک پاک کننده صورت را بر روی صورت و گردن شما ماساژ می دهد تا آثار اولیه آرایش و آلودگی را از بین ببرد. سپس با یک اسفنج نرم، پارچه یا پد پنبه ای و با استفاده از آب گرم، پاک کننده را به آرامی از صورت شما پاک می کند. همچنین در این مرحله پزشک شما پوست صورت شما را بررسی کرده و یک ماسک صورت مناسب برای نوع پوست شما تعیین می کند.

  • لایه برداری

بسته به نوع فیشیالی که انتخاب می کنید، متخصص شما برای پاک کردن سلول های مرده پوست از کرم لایه بردار یا اسکراب استفاده خواهد کرد.

  • پاک کردن منافذ باز پوست

در این مرحله، منافذ پوست که با چربی اضافه مسدود شده اند یا سلول های مرده پوست که سبب جوش های سر سیاه و یا آکنه می شوند، با استفاده از دست یا یک ابزار فلزی مخصوص پاک سازی می شوند.

  • ماساژ

ماساژ صورت یکی از بهترین قسمت های فیشیال است که در انتهای مراحل انجام می گیرد. اکثر فیشیال ها شامل ماساژ صورت و گردن می شوند. دلیل این که چرا فیشیال به همراه ماساژ صورت انجام می گیرد، این است که سبب بهبود تخلیه لنفاوی در بدن شما می شود.

  • ماسک ها

پس از آن که از ماساژ صورت خود لذت بردید، متخصص شما یک ماسک صورت مخصوص پوست شما را بر روی پوستتان قرار می دهد. سپس از شما خواسته می شود که بین ۳۰ دقیقه تا یک ساعت با ماسک بنشینید.

روش فیشیال صورت
روش فیشیال صورت

آیا فیشیال با پاکسازی فرق دارد؟

سوالی که ممکن است برای خیلی از افراد پیش بیاید این است که پاکسازی چه تفاوتی با فیشیال صورت دارد. پاکسازی باعث پاکسازی کامل پوست می شود. این فرآیند با حذف سلول های مرده پوست، سبوم، چربی های اضافی و سایر ناخالصی ها به پاکسازی پوست کمک می کند. این فرآیند شامل پاک کردن عمیق، لایه برداری، بخار دادن به صورت و سپس از بین بردن تمام جوش های سر سیاه و سرسفید می شود.

پاکسازی منظم به بهبود آکنه و کاهش التهابات پوست کمک می کند و همچنین سبب می شود تا مرطوب، شاداب، جوان تر و سالم بماند. پاکسازی نیازی به زمان یا راهنمایی یک متخصص ندارد. بنابراین، می توان آن را به راحتی در خانه با هزینه کم انجام داد. با این حال، چندین ابزار و مواد مانند روغن پاک کننده، اسکراب صورت، پک ماسک، تونر، مرطوب کننده، حوله صورت و پدهای پنبه ای ضروری هستند. هنگام پاکسازی استفاده از محصولاتی که با پوست همخوانی دارند الزامی است و توصیه می شود حداقل تا ۲۴ ساعت پس از آن از آرایش استفاده نکنید.

پاکسازی و فیشیال با یکدیگر تفاوت هایی دارند و نباید اشتباه گرفته شوند، درواقع فیشیال یک نوع درمان زیبایی است که به لایه برداری، تقویت یا درمان پوست صورت کمک می کند. از سوی دیگر، پاکسازی، درمانی برای کمک به پاکسازی پوست است. تکمیل فیشیال بیشتر از پاکسازی صورت زمان می برد و علاوه بر این، فیشیال ‌های صورت به محصولات خاصی نیاز دارند، در حالی که پاکسازی صورت معمولاً به چنین محصولاتی نیاز ندارند.

انواع فیشیال

همه انواع فیشیال  از فرم مشابهی پیروی می ‌کنند و شامل بخار، لایه‌ برداری، عصاره‌ گیری، ماساژ، هیدراته کردن و به همراه برخی درمان ‌های اضافه، بسته به نیازهای فردی پوست شما می شوند. به عنوان مثال، یک متخصص زیبایی برای درمان آکنه صورت ممکن است از مواد و درمان های خاصی استفاده کند، در حالی که صورتی با پوست لنفاوی بیشتر نیاز به ماساژهای حرفه ای دارد. با این حال، از جمله شناخته شده ترین روش های فیشیال می توان به موارد زیر اشاره کرد :

در این روش ابتدا پوست فرد متقاضی مورد بررسی قرار می گیرد و از لایه ‌برداری ملایم اسیدی یا آنزیمی، لایه ‌برداری اولتراسونیک، میکرودرم ابریژن یا بیو بریژن برای لایه برداری پوست استفاده می شود. پس از آن، برای افزایش جریان خون، به پوست فرد بخار داده می شود و برای جذب بهتر مواد، بهبود گردش خود و شکل دادن به ماهیچه های صورت، تکنیک های مختلف ماساژ به کار برده می شود.

  • هیدرافشیال

در هیدرافشیال لایه برداری و آب‌رسانی با استفاده از دستگاهی شبیه به میکرودرم ابریژن ترکیب می شود که به طور هم‌زمان تمام مواد زائد را از منافذ بیرون می کشد و برای جوان سازی پوست مواد مغذی و تقویت کننده با سرم های مخصوص به پوست تزریق می شوند. هیدرافشیال ‌از انواع فیشیال های غیرتهاجمی به شمار می روند و برای اکثر پوست‌های حساس و مستعد آکنه مناسب هستند.

  • فیشیال LED

از فناوری LED در ترکیب با سایر درمان‌ ها و فیشیال ها استفاده می ‌شود. LED خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد و به کاهش ظاهر خطوط ظریف و چین و چروک کمک می کند

  • فیشیال لنفاوی

این تکنیک منحصر به فرد که همراه با تکنیک های ماساژ صورت می‌گیرد، جریان لنفاوی را تحریک کرده و سبب زدودن آلودگی های انباشته شده در بدن می شود. از آنجایی که غدد لنفاوی شما در صورت و گردن شما غلظت بالایی دارد، از جمله فواید فیشیال لنفاوی می توان به تحریک جریان خون اشاره کرد که در پی آن پف کردگی، آکنه، خشکی، تیرگی و حتی حساسیت پوست بهبود می یابد.

  • فیشیال رفع آکنه صورت

این روش درمانی که به آن پاکسازی عمیق نیز گفته می شود، اغلب شامل پاکسازی منافذ پوست و استفاده از دستگاهی با فرکانس بالا برای از بین بردن باکتری های مولد آکنه می شود. اولین مرحله در فیشیال رفع آکنه؛ منافذ مسدود شده را از بین می برد و دومی لک های فعال را هدف قرار می دهد.

روش فیشیال صورت
روش فیشیال صورت

فیشیال صورت چقدر زمان می‌برد؟

در اغلب موارد، انجام فیشیال معمولا حدود شصت دقیقه به طول می انجامد. با این حال، در برخی موارد با توجه به صلاح دید پزشک متخصص و روش فیشیالی که انجام می دهید، این زمان ممکن است در حدود ۹۰ دقیقه و یا ۳۰ دقیقه زمان ببرد. شما می توانید در ابتدای درمان از پزشک متخصص خود بپرسید که فیشیال صورت چقدر زمان می‌برد تا بتوانید بدون نگرانی این زمان را بگذرانید. متخصصان توصیه می کنند در صورت امکان، هر فرد یک بار در ماه فیشیال صورت انجام دهد زیرا پوست تقریبا هر ۲۸ روز یکبار بازسازی می شود و در این مدت زمان، سلول های پوست برمی گردند و جمع می شوند. بنابراین، بهتر است در پایان این چرخه فیشیال پوست انجام بگیرد تا در طولانی مدت تأثیرات مثبتی برجای بگذارد.

فیشیال برای چه سنی مناسب است؟

بسیاری از متخصصان بر این باورند که شروع مراقبت از پوست و انجام فیشیال های ماهانه باید از سن ۱۴ سالگی آغاز شود. در این سن پوست شما شروع به تغییر می کند و جوش های سرسیاه، برآمدگی های سرسفید و آکنه ها بر روی صورت ظاهر می شوند. فیشیال و پاکسازی صورت را در بهترین کلینیک زیبایی شیراز انجام دهید.

۴.۷/۵ - (رای دهنده: ۳)

سهیل دهقانیمشاهده نوشته ها

Avatar for سهیل دهقانی

سهیل دهقانی کارشناس سئو و تولید کننده محتوا که غلاقه زیادی به تحلیل محتوا و حوزه های کاری مختلف دارم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *