درمان های پوستی

29
درمان های پوستی

درمان های پوستی


مقابله با آکنه، لکه های خورشیدی، جای زخم، چین و چروک و تغییر رنگ پوست صورت می تواند فوق العاده خسته کننده باشد. اما خوشبختانه، اخیراً روش های درمانی غیر تهاجمی پوست افزایش یافته اند که با هدف یکنواخت کردن رنگ پوست، از بین بردن لکه ها و آکنه و جلوگیری از عمیق تر شدن خطوط ریز و جای زخم ها مورد استفاده قرار می گیرند.

با درمان مشکلات پوستی خود می توانید صورتی جوان تر داشته باشید و زیبایی خود را نیز افزایش دهید. در هر یک از درمان های پوستی از متدهای مدرن پزشکی و تجهیزات ویژه استفاده می شود تا بتوانید نتیجه موفقیت آمیزی از آنها به دست آورید. برای آشنایی با روش های مختلف درمان مشکلات پوستی و مزایای هر یک از آنها، در ادامه همراه ما باشید.

میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن یکی از روش های غیرتهاجمی درمان پوست است که باید توسط پزشک متخصص و در یک محیط بهداشتی انجام شود. در ابتدای فرآیند، پزشک با استفاده از دستگاه کریستال های ریزی را بر روی پوست صورت شما به مدت ۳۰ دقیقه ماساژ می دهد، این درمان می تواند با استفاده از ابزاری که دارای نوک الماس مانند است نیز صورت بگیرد.

در حین ماساژ، پوست صورت شما به صورت عمقی لایه برداری شده و لایه کدر و خشن روی پوست که به مرور زمان بر سطح پوست جمع شده است، از بین می رود. با برداشته شدن لایه بالایی پوست، لایه های زیرین پوست صورت تشویق به بازسازی دوباره پوست می شوند و از همین رو پس از چندین مرحله درمان، پوست شما به طور قابل توجهی بهبود خواهد یافت. معمولاً متخصصین زیبایی توصیه می کنند که درمان با میکرودرم ابریژن را در حدود ۵ الی ۱۶ مرتبه انجام دهید تا بتوانید انتظار نتایج ماندگاری را داشته باشید.

بیمارانی که دارای پوست ناهموار، آکنه، لکه های خورشیدی، زخم ها و چین و چروک هستند، می توانند بهترین نتایج را از این روش درمانی به دست آورند. در نظر داشته باشید که پس از انجام میکرو درم ابریژن، پوست شما ممکن است دچار قرمزی و تورم شود که امری طبیعی است و پس از چند روز بهبود خواهد یافت. علاوه بر این، نتایج این روش درمانی تا ۳۰ روز باقی خواهند ماند و در صورتی که انتظار نتایج طولانی مدتی را دارید، باید بیش از یک مرحله درمان خود را انجام دهید.

RF فرکشنال

RF فرکشنال که به آن فرکانس رادیویی نیز گفته می شود یک روش درمانی ایده آل و رضایت بخش برای سفت کردن پوست به شمار می آید. این روش درمانی غیر تهاجمی بوده و بدون جراحت انجام می شود و بنابراین زمان بهبودی و یا خطرات آن به حداقل می رسند. با توجه به ماهیت بدن انسان برای رسانش گرما، انرژی فرکانس رادیویی به لایه های عمیق پوست و لایه زیرین سرازیر می شود و باعث سفت شدن ساختار پوست و افزایش تولید کلاژن می شود. علاوه بر این، RF فرکشنال می تواند به بهبود اسکار آکنه و رنگ‌دانه های پوست کمک کند.

درمان های پوستی
درمان های پوستی

پیلینگ و پاکسازی پوست

پیلینگ و پاکسازی پوست یک درمان نسبتا ملایم و غیر تهاجمی است که باید با توجه به نوع پوست و نیازهای آن انجام شود. در این روش، پوست بیمار لایه برداری شده و پس از درمان، شاداب تر و فوق العاده تمیز به نظر می رسد. بسیاری از ترکیبات لایه بردارهای استفاده شده در این روش درمانی مانند گلیکولیک، سالیسیلیک، ماندلیک دارای خواص ضد میکروبی هستند که از بروز آکنه جلوگیری می کنند. علاوه بر این، پیلینگ و پاکسازی پوست رنگ‌دانه های پوستی را کاهش می دهد و میزان چربی یا خشکی پوست را به حالت تعادل می رساند. پس از انجام این روش درمانی، همیشه از SPF استفاده می شود، زیرا باقیمانده مواد شیمیایی استفاده شده، پوست شما را به آفتاب حساس تر می کنند.

پلاسما تراپی

پلاسما تراپی یکی دیگر از روش های غیرتهاجمی و نوین درمان پوست است که عموماً برای رفع چین و چروک های اطراف چشم مورد استفاده قرار می گیرد. در این فرآیند، با استفاده از ابزار پزشکی بر روی نواحی که دارای چروک هستند، میکرو برن هایی ایجاد می شود که باعث تصعید پوست شده و چروک های سطحی روی پوست را رفع می کند.

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ یکی از درمان های پوستی محبوب است که به کاهش چین و چروک های ظریف و ناهنجاری های بافتی کمک می کند. این روش درمانی، از روند طبیعی ترمیم زخم پوست استفاده می کند که سبب افزایش تولید کلاژن جدید در پوست صورت شده و جذب مواد مغذی را بهبود می بخشد.
ابزار مورد استفاده در فرآیند میکرونیدلینگ یک قلم انعطاف پذیر است که سوزن های کوچکی را در خود جای داده و سرعت آن بر اساس نوع پوست قابل تنظیم خواهد بود. این قلم به صورت کنترل شده ضربه هایی بر روی پوست وارد می کند. این کار کمک می کند تا روند طبیعی تولید کلاژن و ساختارهای الاستین پوست شروع به کار کنند.
میکرونیدلینگ، تضمین کننده پوستی روشن تر و انعطاف پذیرتر برای هر فرد است و انجام آن سبب کاهش زخم و اسکار، محو شدن خطوط پوستی ناشی از کشیدگی پوست، کوچک کردن منافذ بزرگ و بهبود بافت پوست می شود.

LED تراپی

LED تراپی که به آن نور درمانی با سطح تابش پایین نیز گفته می شود، یکی از درمان های اثربخش است که در ترکیب با سایر روش های درمانی مورد استفاده قرار می گیرد. درمان با LED سبب رفع آکنه، روشن کردن پوست، کاهش منافذ پوست جوانسازی و … می شود. در طول این روش، از چهار طول موج آزمایش شده LED بدون اشعه ماوراء بنفش استفاده می شود. از بین این ۴ پرتو، نور قرمز التهاب را کاهش می دهد و گردش خون را بهبود می بخشد و اثر ضد پیری دارد. نور آبی باکتری های آکنه را هدف قرار می دهد و فعالیت آنها را کاهش می دهد. نور سبز رنگ‌دانه ها را کاهش می دهد و رنگ زرد می تواند به کاهش زونا، تبخال و روزاسه کمک کند.

 

لایه برداری با لیزر

در لایه برداری با لیزر از پالس های مکرر پرتوهای نور بر روی یک ناحیه از پوست استفاده می شود. در این فرآیند، ابتدا لایه بیرونی آسیب دیده پوست توسط لیزر از بین می رود و به سلول های جدید پوست اجازه می دهد در جای خود رشد کنند. سپس گرمای ناشی از لیزر سبب تولید مجدد کلاژن در پوست می شود. کلاژن پروتئینی است که به سفت و صاف نگه داشتن پوست کمک می کند و حالت ارتجاعی را به پوست باز می گرداند. این روش درمانی باید توسط جراح پلاستیک یا متخصص پوست انجام ‌شود و ممکن است تا ۲ ساعت طول بکشد.

لایه برداری با لیزر خطوط ظریف، چین و چروک، آکنه، اسکار آکنه، لکه‌ های خورشیدی، خال ‌های مادرزادی و زگیل را بهبود می بخشد و نتایج آن برای سال ها باقی خواهد ماند. پس از درمان، پوست شما بسیار حساس بوده و قرمز و متورم می شود؛ برای جلوگیری از بروز عوارض و مشکلات توصیه می شود به مدت چند ماه در معرض آفتاب قرار نگیرید و به صورت روزانه از ضد آفتاب با SPF مناسب استفاده کنید.

۵/۵ - (رای دهنده: ۱)

سهیل دهقانیمشاهده نوشته ها

Avatar for سهیل دهقانی

سهیل دهقانی کارشناس سئو و تولید کننده محتوا که غلاقه زیادی به تحلیل محتوا و حوزه های کاری مختلف دارم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *