داکسیفای یا بوتاکس؟ کدام برای شما مناسب است؟

62
داکسیفای یا بوتاکس

داکسیفای یا بوتاکس


اولین عمل زیبایی که به فکر هر کسی می رسد بوتاکس است. بوتاکس بیش از ۲۰ سال است که وجود دارد. با این حال چندین روش دیگر زیبایی امروزه انجام می شود.

داکسیفای و بوتاکس هر دو به دلیل کاهش چین و چروک و خطوط ریز مورد تحسین قرار گرفته اند. اما این دو چه فرقی با هم دارند. در ادامه شباهت ها و تفاوت داکسیفای و بوتاکس را بررسی می کنیم.

داکسیفای چیست؟

داکسیفای جدیدترین تعدیل کننده عصبی در بازار است که عمر طولانی تری نسبت به برندهایی مانند بوتاکس دارد. دکتر درستکار می گوید: مکانیسم اثر آن بسیار شبیه به بوتاکس است. تفاوت این روش این است که یک پپتید ویژه به بخش فعال دارو متصل است که آن را در محل اتصال عصب و عضله متصل تر می‌کند و به همین دلیل است که اثرات آن طولانی‌تر است. داکسیفای سمی است که به طور موقت سیگنالی را که عصب از طریق استیل کولین به عضله می فرستد مسدود می کند.

بوتاکس چیست؟

بوتاکس اولین روش درمانی و زیبایی بود و بیش از ۲۰ سال پیش مورد تایید FDA قرار گرفت. دکتر مارکوس می گوید بوتاکس یک سم است که به طور موقت با مهار استیل کولین، انتقال دهنده عصبی مسئول ارسال سیگنال از عصب به عضله، انقباضات عضلانی را کاهش می دهد.

دکتر درستکار می گوید بوتاکس یک تعدیل کننده عصبی است که روشی برای شل کردن عضله است. بوتاکس زیبایی در حد فاصل بین عضله و عصب عمل می کند. این ماده یکی از سیگنال‌های عصبی به نام استیل کولین را از آزاد شدن مهار می‌کند و در نتیجه حرکت عضله را کاهش می‌دهد.

تفاوت های کلیدی بوتاکس در مقابل داکسفای

تزریق بوتاکس و داکسیفای هر دو داروهای مورد تایید FDA برای رفع خطوط اخم بین ابروها هستند. دکتر درستکار می گوید بوتاکس و داکسیفای اساساً مکانیسم اثر یکسانی دارند و هر دو به عنوان تعدیل کننده های عصبی یا نوروتوکسین ها طبقه بندی می شوند. دکتر مارکوس توضیح می دهد که هر دوی آن ها با مهار یک انتقال دهنده عصبی یکسان، استیل کولین که مسئول ارسال سیگنالی از عصب به عضله است، کار می کنند و به آن دستور انقباض می دهد. کاهش موقت فعالیت عضلانی منجر به صاف شدن خطوط ظریف و چین و چروک می شود.

تفاوت اصلی این دو روش ای است که داکسیفای می گوید تقریباً دو برابر بوتاکس ماندگاری دارد. داکسیفای به پروتئینی متصل است که برای ماندگاری تا شش ماه طراحی شده است، در حالی که بوتاکس برای سه ماه است. اما بوتاکس بسیار بیشتر از داکسیفای استفاده شده است و سابقه طولانی دارد، بنابراین تحقیقات بسیار بیشتری در مورد بوتاکس وجود دارد.

بوتاکس به مدت ۲۰ سال مورد تایید FDA بوده و می تواند خطوط اخم، پنجه کلاغی و خطوط پیشانی را هدف قرار می دهد، در حالی که داکسیفای نسبتا جدید است و کمتر از یک سال در بازار عرضه شده است و مورد تایید FDA است. دکتر درستکار آن را برای خطوط اخم توصیه می کند. فقط به این دلیل که داکسیفای برای سابقه کمتری دارد به این معنی نیست که ایمن نیست. اگر توسط پزشک معتبر تزریق شود مشکلی ایجاد نمی شود.

کدام روش برای شما مناسب است؟

بوتاکس و داکسیفای هر دو به یک اندازه بی خطر هستند. دکتر درستکار می‌گوید: هر دو آزمایش‌های بالینی دقیقی را روی هزاران بیمار قبل از دریافت تاییدیه FDA انجام داده‌اند. بوتاکس بیشتر برای اختلال کارکردی در سراسر جهان استفاده می شود تا موارد زیبایی.  هر دو محصول ایمن و موثر هستند و زمانی که توسط یک پزشک تزریق شوند، می توانند نتایج عالی ایجاد کنند.

  • نتایج طولانی‌تر: دکتر مارکوس می‌گوید: کسانی که می خواهند در ازای نتایج طولانی‌تر هزینه بیشتری بپردازند، داکسیفای ممکن است انتخاب خوبی باشد. داکسیفای هنوز کاملاً جدید است، بنابراین ما هنوز منتظریم ببینیم چگونه در بیماران کار می کند و آیا نتایج عملی ما مشابه آنچه در آزمایشات بالینی دیده شده است یا خیر.
  • تزریق اول: اگر اولین بار است که می خواهید تزریقی انجام دهید ممکن است ترجیح دهید از محصولی استفاده که سابقه استفاده طولانی تری مانند بوتاکس دارد.
  • هزینه کمتر: هزینه ممکن است عاملی برای تصمیم گیری شما باشد، زیرا داکسیفای برای هر واحد حدود ۱۰ تا ۱۵ دلار بیشتر از بوتاکس هزینه دارد.

نتایج

داکسیفای و بوتاکس شباهت های زیادی دارد و به صاف کردن خطوط ریز و چین و چروک کمک می کنند. با این حال ترکیب هر درمان و مدت زمان نتایج متفاوت است. تصمیم گیری بین داکسیفای و بوتاکس به عوامل شخصی بستگی دارد. دکتر درستکار می‌گوید: با پزشک خود صحبت کنید و پزشک با توجه به نیاز و الویت شما درمان مورد نظر را تجویز می کند.

در بهترین کلینیک زیبایی شیراز می توانید با مشاوران و پزشکان ما قبل از انجام هر اقدامی مشاوره نمایید.

امتیاز دهید

سهیل دهقانیمشاهده نوشته ها

Avatar for سهیل دهقانی

سهیل دهقانی کارشناس سئو و تولید کننده محتوا که غلاقه زیادی به تحلیل محتوا و حوزه های کاری مختلف دارم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *