تکنیک های تزریق ژل لب

44
تکنیک های تزریق ژل لب

تکنیک های تزریق ژل لب


تکنیک های ژل لب

امروزه افزایش حجم لب ها با استفاده از فیلرهای پوستی هیالورونیک اسید به طور فزاینده ‌ای در سراسر جهان محبوب شده اند و یک راه عالی و کم تهاجم برای افرادی به شمار می آید که علاقمند به داشتن لب هایی پر حجم با ظاهری زیبا و طبیعی هستند. با تزریق فیلر لب به لب ها می توانید ظاهری جوان را به لب های خود بازگردانید. تکنیک های تزریق ژل لب را در ادامه معرفی کرده ایم.

در فرآیند تزریق ژل لب از رویکرد های خاصی استفاده می شود که نواحی از لب ها که دچار پیری و چروکیدگی شده اند را مورد هدف قرار می دهد. در صورت تزریق صحیح ژل لب شما می توانید تاثیر آن را بلافاصله بر روی بهبود پوست اطراف دهان خود مشاهده کنید و چین و چروک های روی لب که ناشی از افزایش سن هستند را بهبود بخشید. جوان‌سازی لب با استفاده از تزریق ژل لب یک نوع روش درمانی است که برای رفع مشکلات مختلف لب ها مورد استفاده قرار می گیرد.

نگرانی های مربوط به ناحیه فیلتروم و کاهش حجم پوست از جمله مواردی هستند که می توانند با تزریق ژل لب درمان شوند. فیلرها جایگزین حجم از دست رفته در لب ها و اطراف دهان می شوند و در عین حال ساختار لب، ناحیه اطراف لب و فیلتروم را بازسازی می کند. انواع ژل لب مدل، فرم و حجم لب های شما را تحت تاثیر قرار می دهند و از همین رو انتخاب بهترین نوع ژل لب اهمیت بسیاری بر روی ظاهر لب ها و ماندگاری فیلر درون لب های شما خواهد داشت.

تزریق ژل لب به روش سنتی

تزریق سنتی ژل لب به عنوان یک تکنیک محبوب و قدیمی شناخته می شود که در آن فیلر لب با استفاده از سوزن های معمولی به داخل لب تزریق می شوند. پزشک از سوزن‌های سخت با انتهای تیز برای تزریق ژوودرم به نواحی خاصی از لب استفاده می‌ کند که ممکن است منجر به خونریزی جزئی شود. سپس به آرامی منطقه را ماساژ می دهند تا ژل لب به طور یکنواخت پخش شود و از ورم و لختگی جلوگیری شود. فیلرهای استاندارد لب معمولاً به صورت افقی به لب تزریق می شوند و در نتیجه توزیع یکنواخت حجم و پری ایجاد می شود.

ژل لب روسی چیست؟

افرادی که علاقه‌مند به تزریق ژل لب هستند ممکن است بارها با عنوان ژل لب روسی برخورد کرده باشند، اما سؤالی که ممکن است برای خیلی از افراد پیش بیاید این است که ژل لب روسی چیست و چه تفاوتی با دیگر تکنیک های ژل لب دارد؟ اصطلاح «لب‌های روسی» به تکنیکی اطلاق می ‌شود که پزشک با تزریق فیلر لب بالا را بالاتر می ‌برد، در حالی که لب پایین، کمی پایین می‌ آید و یک انحنای عمیق به شکل «V» در مرکز آن ایجاد می‌ شود. می توان گفت که در این تکنیک علاوه بر افزایش حجم، لب ها حالتی لیفت شده به خود می گیرند.

شکل و فرم نهایی که در تکنیک تزریق ژل لب روسی به دست می آید، به صورت عروسکی است و در عین پر حجمی حالتی طبیعی به خود می گیرد. به صورت کلی، این تکنیک تزریق ژل لب بر مرکز لب ها تمرکز بیشتری دارد و به شما ظاهری عروسکی می بخشد. تکنیک لب روسی روشی منحصر به فرد برای تزریق فیلر لب است و هدف آن بازتولید شکل زیبای لب هایی است که اکثر خانم های روسی دارند.

یکی از مهم‌ترین نکات در تزریق ژل لب روسی این است که لب هایی طبیعی و بدون فیلر داشته باشید. وجود باقی مانده های فیلر لب از تزریق های قبلی ممکن است بر روی حالت و فرم نهایی لب ها تاثیر بگذارد بنابراین در این صورت باید با پزشک متخصص خود مشورت کنید تا بهترین راه کار را به شما ارائه دهد. با این حال، در صورتی که در گذشته نیز تزریق ژل لب شما به روش روسی صورت گرفته باشد ممکن است نیازی به حل کردن و از بین بردن باقی مانده های ژل قبلی نداشته باشید.

علاوه بر این، در تکنیک ژل لب روسی پزشک متخصص از سرنگ های کوچک تری نسبت به تکنیک های سنتی استفاده می کند و مقادیر کمی از فیلر را به صورت عمودی تزریق می ‌کند و روی وسط لب‌ ها متمرکز می ‌شود.

تکنیک های تزریق ژل لب
تکنیک های تزریق ژل لب

ژل لب چقدر می ماند؟

سؤال مهمی که قبل از تزریق ژل لب باید از آن آگاه باشید، این است که ژل لب چقدر می ماند و چه مدت طول می کشد تا فیلرها جذب شوند؟

فیلرهای لب شما ۲ تا ۳ هفته پس از تزریق، حالتی طبیعی تر به خود می گیرند و پس از آن شاهد بهبود حجم لب های خود خواهید بود. نتایج به دست آمده در طول این مدت، معمولاً بین ۶ تا ۸ ماه باقی می ماند. همچنین، متقاضیان می توانند نتایج را در ۲۴ ساعت اول ببینند. مدت زمان ماندگاری فیلر لب بستگی به این دارد که بدن شما با چه سرعتی فیلر پوستی را متابولیزه می کند. بدن افراد جوان معمولاً فیلرها را سریع ‌تر متابولیسم می ‌کنند و این باعث می ‌شود که ‌فیلرهای لب‌ آن‌ها سریع ‌تر حل شود.

علاوه بر این، در صورتی که علاقه‌مند به تزریق مجدد به لب های خود باشید می توانید پس از گذشت سه ماه مجدداً ژل لب تزریق کنید. به صورت کلی، لب های شما ۳ تا ۶ ماه برای بهبودی نیازمند زمان هستند تا بتوانید دوباره بر روی آن‌ها تزریق انجام دهید.

بعد از تزریق فیلر لب چه قرصی بخوریم؟

همان‌طور که می دانید تزریق ژل به لب و صورت کاری حساس است و نیاز به انجام مراقبت های قبل و بعد دارد. شما حتماً باید این فرآیند را به پزشک متخصص بسپارید از کیفیت فیلر و روش های مورد استفاده، اطمینان حاصل کنید. پس از انجام تزریق، با توجه به صلاحدید پزشک ممکن است نیاز به مصرف برخی قرص ها و داروهای تسکین دهنده و ضد التهاب داشته باشید. توصیه می شود پیش از تزریق، از محصولات مراقبت پوستی که شامل اسید های مختلفی رتینول، ویتامین C و انواع لایه‌بردارها می شوند جلوگیری کنید و از تحریک و یا عرق کردن ناحیه تزریق شده بپرهیزید. علاوه بر این، دوری از نور مستقیم آفتاب به مدت حداقل ۲ روز و عدم استفاده از مواد آرایشی به مدت حداقل ۲۴ ساعت از دیگر نکات مراقبتی پس از تزریق ژل لب به شمار می آیند.

در نظر داشته باشید که در برخی موارد استفاده از داروهایی از قبیل آسپیرین یا داروهای غیراستروئیدی از قبیل ایبوپروفن یا ژلوفن توصیه نمی شود، زیرا سبب رقیق شدن خون و در پی آن افزایش خونریزی و کبودی خواهند شد. معمولاً پزشک زیبایی شما مصرف استامینوفن را برای تسکین درد تجویز خواهد کرد، با این حال، از مصرف هرگونه دارو بدون تجویز پزشک پرهیز نمایید.

همچنین، در صورت امکان سعی کنید یک هفته قبل و بعد از انجام تزریق خود از مصرف نوشابه، زردچوبه، زنجبیل، خوراکی‌های حاوی ویتامین E و دارچین، برخی از خوراکی‌های غلیظ کننده خون جلوگیری کنید تا غلظت خون شما در حالت طبیعی و مناسبی قرار بگیرد.

بعد از تزریق ژل لب چه پمادی بزنیم؟

برخی از افراد پس از تزریق ژل لب دچار خشکی در لب های خود می شوند، در این موارد استفاده مکرر از یک پماد مثل aquaphor یا وازلین می تواند تاثیر بسزایی بر روی بهبود لب های شما داشته باشد و علاوه بر حفظ رطوبت لب ها از تماس زبان شما به لب ها  نیز جلوگیری کند. همچنین، می توانید از بالم لب های بهداشتی نیز استفاده نمایید. با این حال، همه این موارد را باید طبق صلاح دید پزشک متخصص و پس از ۲۴ ساعت مصرف کنید.

برخی از کرم ها و لوسیون هایی که حاوی مواد مغذی و خاصیت ترمیم کنندگی پوست هستند و می توانید پس از تزریق ژل لب استفاده کنید، به شرح زیر می باشند :

  • ترمیم کننده پوست حساس و آسیب دیده بایودرما
  • ترمیم کننده سریع پوست و ضد آلودگی ایوروشه
  • ترمیم کننده و التیام بخش سینره
تکنیک های تزریق ژل لب
تکنیک های تزریق ژل لب

ژل لب بعد از چند روز طبیعی میشه ؟

پس از تزریق ژل لب در شیراز، تورم در ناحیه درمان طبیعی است و لازم نیست نگران باشید. به محض کاهش تورم می توانید ظاهر زیبا و حجیم لب های خود را مشاهده کنید. اما بسیاری از بیماران نمی دانند که چقدر زمان نیاز است تا پر کننده های لب بهبود پیدا کنند و اکثریت آن‌ها زمانی که تورم لب های خود را در روز اول مشاهده می کنند، نگران می شوند. باید بدانید که پس از تزریق فیلرهای لب، تورم لب های شما در عرض ۲ الی ۳ روز تا حد زیادی کاهش می باید و در عرض ۲ هفته به صورت کامل از بین می رود. خوب است قبل از انجام تزریق ژل لب خود با مراحل تورم لب پس از تزریق آشنایی داشته باشید. جدول زمانی مراحل تورم لب پس از تزریق ژل لب به شرح زیر است :

روز اول : تزریق فیلر لب می تواند باعث تورم قابل توجه در اطراف لب برای یک یا دو روز اول پس از عمل شود.

روز چهارم : کبودی روی لب ها ممکن است تا حدود روز چهارم باقی بماند. همچنین، ممکن است ایجاد برجستگی در داخل لب را نیز مشاهده کنید. با این حال، این مشکلات تا پایان هفته اول حل خواهد شد.

روز هفتم : تزریق فیلر لب دوره نقاهت کوتاهی دارد و لب های شما حدود هفت روز پس از تزریق در بهترین حالت خود خواهند بود.

روز چهاردهم : کاهش قابل توجه تورم در عرض دو هفته اتفاق می افتد و پس از ۱۴ روز، می توانید انتظار داشته باشید که تورم لب به طور کامل از بین برود.

اگر تورم تا دو الی چهار هفته ادامه داشت، ممکن است لازم باشد با متخصص پوست خود تماس بگیرید.

بعد از تزریق ژل لب چکار باید کرد؟

پس از تزریق فیلر لب در شیراز ، شما مستلزم انجام مراقبت هایی هستید که به شما در دستیابی به نتایج دلخواه کمک خواهند کرد. یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که پس از تزریق ممکن است برای افراد پیش بیاید این است که چگونه ورم ژل لب را از بین ببریم ؟ همان‌طور که اشاره شد، تورم، واکنش طبیعی نسبت به تزریق ژل لب است. شما می توانید از یخ برای کاهش تورم لب ها استفاده کنید و یا یک کمپرس آب سرد را بر روی لب هایتان قرار دهید. توصیه می شود از موادی که ممکن است به لب های شما بچسبد استفاده نکنید. از جمله مواردی که می تواند به کاهش ورم و التهاب پس از تزریق فیلر لب به شما کمک کند، عبارت اند از :

  • از کمپرس سرد به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در روز استفاده کنید
  • هنگام خواب سر خود را بالا نگه دارید
  • از یک داروی گیاهی بر روی لب های خود استفاده کنید
  • حداقل تا ۴۸ ساعت ورزش نکنید
  • خوراکی های سالم بخورید و بنوشید

در بهترین کلینیک زیبایی شیراز می توانید تزریق ژل یا فیلر لب انجام دهید.

۵/۵ - (رای دهنده: ۴)

سهیل دهقانیمشاهده نوشته ها

Avatar for سهیل دهقانی

سهیل دهقانی کارشناس سئو و تولید کننده محتوا که غلاقه زیادی به تحلیل محتوا و حوزه های کاری مختلف دارم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *