تاثیر پیری روی پوست و تنظیم روتین ضد پیری

31
تنظیم روتین ضد پیری

تنظیم روتین ضد پیری


باور کنید یا نه، یک عدد جادویی وجود دارد که بسیاری از متخصصان مراقبت از پوست، آن عدد را به عنوان زمان شروع پیری قبول دارند و ممکن است این عدد کمتر از آن چیزی باشد که شما انتظار دارید. تنظیم روتین ضد پیری را در طول عمر خود داشته باشید.

روند پیری حدود ۲۹ سالگی شروع می ‌شود. در این سن، فیبرهای کلاژن خاصیت ارتجاعی خود را از دست می ‌دهند. در حالی که از سن ۲۹ سالگی روند پیری شروع می شود، اما سبک زندگی و ژنتیک، همچنین رژیم غذایی و قرار گرفتن در معرض نور خورشید و روتین مراقبت از پوست می تواند همه چیز را تغییر دهد.

درک روند پیری پوست به شما در مورد انتخاب بهترین روش مراقبت از پوست کمک می کند. ما در این مقاله می خواهیم در مورد پیری پوست مطالب مفیدی به شما ارائه دهیم! با افزایش سن ساختار پوست به دلیل کاهش مقدار کلاژن و اسید هیالورونیک تغییر می کند. کلاژن و اسید هیالورونیک پوست را شاداب و جوان می کند، بنابراین با افزایش سن، کلاژن پوست کاهش می یابد و علائم پیری  مانند خطوط ریز و چین و چروک ها نمایان می شوند.

با کاهش کلاژن و اسید هیالورونیک، پوست ما ضعیف می شود و خطوط ریز و چین و چروک های ظریف همراه با افتادگی تدریجی و کاهش حجم را تجربه می کنیم.

شاید باور نکنید اما همه چیز از ۲۰ سالگی ما شروع می شود! در ادامه شما را با نحوه تشخیص و مقابله با علائم اولیه پیری و نکات مهم رژیم غذایی و محصولات آرایشی مناسب برای پوست بیشتر آشنا می کنیم.

۲۰ سالگی شما – زمان مدیریت و پیشگیری

حتی پوست جوان نیز نیاز به تغذیه و اقدامات پیشگیرانه دارد تا در دهه های ۳۰، ۴۰ و یائسگی شاداب بماند. درک بیشتر از روند پیری به این معنی است که افراد در ۲۰ سالگی بیشتر مراقبت پوست خود باشند و اقدامات پیشگیرانه را به طور کامل انجام دهند. در دهه ۲۰ زندگی، سرعت تولید سلول های جدید در پوست ما به اوج خود می رسد و کلاژن و الاستین تولید می کند. به همین دلیل در این سنین پوست ما چاق و سفت است.

عواملی مانند مراقبت ضعیف از پوست، قرار گرفتن در معرض UVA و UVB، تأثیرات ژنتیکی، آلاینده‌ها، رژیم غذایی نامناسب و تغییرات هورمونی ممکن است به سلول های پوست آسیب زده و روند پیری را شروع کنند.

نحوه تنظیم روتین ضد پیری ۲۰ سالگی

اول از همه، از SPF استفاده کنید! استفاده از SPF برای مراقبت از پوست شما در دهه ۲۰ سالگی و محافظت از آن در برابر رنگدانه ها و چین و چروک ها بسیار مهم است. در طول این سالها باید مشکلات پوستی را شناسایی کرده و آنها را برطرف کنید. علاوه بر این باید رژیم غذایی شما نیز سالم باشد. برای داشتن پوستی شفاف و سالم ، استفاده از محصولاتی مانند لایه بردارها و هیدرافشیال ها ضروری است. لیزر درمانی مانند Photofacials  می تواند در درمان تغییر رنگ، لکه های ناشی از آفتاب و بازسازی حجم صورت مفید باشد.

۳۰ سالگی شما – پیری آشکار می شود

احتمالاً در دهه ۳۰ سالگی به دلیل کاهش سلول های جدید پوست در حال تولید، نازک شدن پوست، کاهش قابل توجه در آبرسانی پوست و ضخیم شدن قسمت بیرونی، اولین علائم پیری را مشاهده کنید. لایه های بیرونی پوست ممکن است چروکیده، خط دار یا کدر شده و رنگ ناهموار به خود بگیرند. در این سنین شما شاهد علائم دیگری مانند روزاسه، رنگدانه، رگهای قرمز و میلیا نیز خواهید بود.

نحوه تنظیم روتین ضد پیری ۳۰ سالگی

به محض اینکه مشکلات پوستی ظاهر شدند باید به فکر درمان آنها باشید تا از آسیب بیشتر به پوست و پیری زودرس جلوگیری شود. دهه ۳۰ زندگی بهترین زمان برای شروع استفاده از بوتاکس است. زیباجویان از ۳۰ سالگی به بعد برای درمان خطوط لبخند و خطوط اخم یا چین و چروک ها از فیلرهای پوستی نیز استفاده می کنند.

۴۰ سالگی شما – پیری فعال

اکثر زنان با شروع سال های پیش از یائسگی با مشاهده علائم پیری از روند پیری صورت مطلع می شوند.  ابتدا حجم قسمت بالایی صورت از بین می رود و در قسمت میانی صورت شاهد تغییرات ساختاری مانند کاهش حجم گونه ها خواهید بود. خاصیت ارتجاعی پوست در قسمت پایین صورت و گردن شروع به از بین رفتن می کند و این باعث ایجاد چین و چروک و خطوط ریز روی پوست می شود.

چگونه روتین ضد پیری ۴۰ سالگی خود را تنظیم کنید

در سنین ۴۰ سالگی، ترکیبی از روش های درمانی مانند استفاده از لایه بردار ها، حجم دادن به صورت و استفاده از محصولات پوستی برای جوان سازی پوست در سطح عمیق تر ضروری است. همچنین توصیه می کنیم حداقل سه بار در هفته در رژیم خود از رتینول استفاده کنید. برای اینکه بتوانید گونه هایتان را برجسته کنید، بهتر است از تزریق فیلرهای پوستی استفاده کنید. برای درمان خطوط ریز، چین و چروک، منافذ بزرگ، بافت ناهموار، رنگدانه های سطحی، قرمزی عروق یا اسکار، روش درمانی لیزر را امتحان کنید.

این درمان ‌ها با تقویت فیبرهای الاستیک جدید و بازسازی کلاژن که با افزایش تولید کلاژن و متوقف کردن چین و چروک ‌های ریز علائم پیری زودرس را کنترل می‌ کنند، روند جوان‌ سازی طبیعی پوست را تسریع می کنند. با بوتاکس می توانید خطوط اخم، خطوط اطراف بینی و چشم ها را از بین ببرید.

دهه ۵۰ شما – پیری یائسگی

روند پیری پوست در سال های یائسگی و پس از یائسگی، سریعتر از هر دهه دیگری اتفاق می افتد. پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده و خشک می شود. حتی رنگ پوست نیز به وضوح بدتر از قبل می شود. این مشکلات را با یک رژیم مراقبت از پوست فشرده می توانید بهبود بخشید. در دهه ۵۰ زندگی، به دلیل تغییرات هورمونی پوست رطوبت خود را از دست می دهد و این یک مشکل بزرگ است. با این کار، تغییرات قابل‌ توجهی را در چشم هایتان مشاهده خواهید کرد – خطوط ریز در اطراف چشم ها(خطوط پای کلاغ)، کریپ، پف‌ کردگی و حلقه ‌های تیره – با گذشت دهه پوست شل و افتاده تر از همیشه می شود.

نحوه تنظیم روتین ضد پیری دهه ۵۰

در یک سطح ساختاری عمیق ‌تر و اساسی ‌تر، شکل صورت تغییر می ‌کند. این تغییرات را می توانید با استفاده از تکنیک ‌های بازسازی غیر جراحی مانند فیلرهای پوستی یا لیفت با نخ برطرف کنید. این روش های درمانی شکل صورت را تغییر داده و نواحی توخالی و فرورفته را بازسازی می کنند. در این سن، زمان ظاهر شدن اثرات تجمعی آسیب خورشید مانند لکه‌ های قهوه‌ ای، خطوط ریز و چین و چروک فرا رسیده است. فتوفیشیال راه حلی عالی برای اصلاح بافت و رنگ پوست پیر شده است.

درمان های لیزری مانند لیزر ۳۶۰ که ترکیبی از ۳ فناوری لیزر برای رفع خطوط ریز، چین و چروک، بستن منافذ بزرگ، بافت ناهموار، رنگدانه‌ های سطحی، قرمزی عروق و زخم‌ ها است که در نهایت منجر به جوان ‌تر شدن پوست می ‌شود. Clearlift گزینه دیگری است که می تواند خطوط و چین و چروک های روی صورت را با سفت کردن نواحی ظریف اطراف چشم ها و دهان، گردن و سینه برطرف کند.

تزریق مداوم بوتاکس یا زئومین برای درمان چین و چروک نیز ضروری است. برخی از زیباجویان همچنین ممکن است از فناوری انجماد چربی CoolSculpting برای مقابله با چربی های سرسخت و/یا Emsculpt Neo برای رفع چربی اضافی و از دست دادن تون عضلانی استفاده کنند. در این سنین استفاده از روش درمانی VShape برای از بین بردن علائم پیری در صورت، دست ها و بدن توصیه می شود.

دهه ۶۰ شما و بعد از آن – پیری پس از یائسگی

در این سال ها جاذبه بزرگترین عامل کمک کننده به پوست است. بازسازی و ترمیم سلولی کندتر شده، خطوط ریز و چین و چروک عمیق تر، رگ ها برجسته تر، پوست نازک شده و شفاف تر می شود. بهبود پوست با کاهش قابل توجه تولید کلاژن مختل می شود و در نهایت پوست ضعیف و شل می شود.

نحوه تنظیم روتین ضد پیری دهه ۶۰

برای اینکه فورا بتوانید مشکلات پوستی مانند چین و چروک ها، افتادگی پوست و خطوط عمیق را کاهش دهید باید از درمان‌ های لایه‌ برداری و کانتورینگ استفاده کنید‌. با استفاده از این روش تولید کلاژن در پوست افزایش می یابد. با فیلرهای پوستی می توانید، حجم میانی صورت را که کاهش یافته، ترمیم کنید و چین و چروک‌ های متوسط ​​و عمیق صورت، مانند خطوط لبخند، خطوط ماریونت، چین‌ های بینی و چین و چروک‌ های چانه، و سایر نواحی فرورفته مانند گونه‌ ها و شقیقه ‌ها را برطرف کنید.

با روش درمانی اولتراپیبرای می توانید به سفت شدن و لیفت کردن پوست صورت و گردن کمک کنید. انرژی اولتراسوند ماهیچه‌ ها و بافت‌ های عمیق را منقبض می‌ کند و کلاژن بدن را برای رشد و تقویت تحریک کرده و در نتیجه پوستی سفت ‌تر، صاف ‌تر و توپر تر خواهید داشت. استفاده مداوم از بوتاکس یا زئومین خطوط افقی در سرتاسر پیشانی و خطوط اخم عمود بر بین ابروها، پنجه کلاغی، خطوط بینایی و خطوط اطراف گردن را بهبود می بخشد.

با کلینیک دکتر متقی علائم پیری را برطرف کنید!

هر چقدر هم که فرد برای روند اجتناب ناپذیر پیری آماده شود، هیچ منبع جوانی برای مراقبت از پوست وجود ندارد. اما این به این معنا نیست که پیشگیری و روش های  پیشگیرانه مراقبت از پوست در کاهش علائم پیری را دست کم بگیرید. کلینیک دکتر متقی از طریق درمان‌ هایی مانند تزریق بوتاکس و فیلرهای پوستی و همچنین درمان‌ های غیر جراحی پوست با لیزر به شما کمک می کند تا چین و چروک های پوست خود را برطرف کنید.

برای انتخاب بهترین روش درمانی برای مراقبت از پوست خود بهتر است به متخصصین ما در ارتباط باشید.

۴.۵/۵ - (رای دهنده: ۲)

سهیل دهقانیمشاهده نوشته ها

Avatar for سهیل دهقانی

سهیل دهقانی کارشناس سئو و تولید کننده محتوا که غلاقه زیادی به تحلیل محتوا و حوزه های کاری مختلف دارم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *