تفاوت بوتاکس و فیلر

30
تفاوت بوتاکس و فیلر

تفاوت بوتاکس و فیلر


دانستن تفاوت بین بوتاکس و فیلرهای صورت و نحوه عملکرد آن ها برای درمان چین و چروک بسیار مهم است. هر دو روش به کاهش چین و چروک کمک می کنند، اما به صورت متفاوت این کار را انجام می دهند. تفاوت بوتاکس و فیلر را در ادامه بیشتر بشناسید.

بوتاکس

بوتاکس در واقع نام تجاری دارویی است که توسط شرکت های بزرگ داروسازی ایرلندی آلرگان تولید می شود. نام علمی بوتاکس سم بوتولینوم است و این ماده در درمان چین و چروک در دنیا استفاده می شود. برندهای متعددی سم بوتولینوم را تولید می کنند که بوتاکس شناخته شده ترین و آزمایش شده ترین آن ها است.

بوتاکس برای درمان خطوط پویا صورت یا به عبارت دیگر خطوطی که در نتیجه حرکت عضلات صورت ظاهر می شوند استفاده می شود. بوتاکس با شل کردن موقت عضلات صورت که باعث ایجاد خطوط و چین و چروک می شود، چروک را از بین می برد. سم بوتولینوم یک پروتئین طبیعی است که وقتی به ماهیچه های صورت تزریق می شود از انقباض آن ها جلوگیری می کند. نتایج حاصل از تزریق بوتاکس از هر فرد به فرد دیگر متفاوت است اما معمولاً بین سه تا شش ماه طول می کشد.

فیلر

فیلرهای صورت که به عنوان فیلرهای پوستی نیز شناخته می شوند با بوتاکس کاملا متفاوت هستند. فیلرهای صورت برای چین و چروک‌های غیرفعال مناسب هستند، این چروک‌ها حتی زمانی که صورت شما بدون حرکت است قابل مشاهده است. با افزایش سن، حجم کلاژن در پوست کاهش می یابد. کاهش کلاژن باعث می شود پوست نازک تر شود و توانایی ترمیم کمتری داشته باشد. ذخایر اسید هیالورونیک بدن نیز با افزایش سن کاهش می یابد و باعث ایجاد چین و چروک می شود.

 تزریق فیلر به برخی از اجزای صورت با افزایش حجم، ظاهر آن‌ها را بهبود می‌بخشد. تزریق فیلر چهره شما را جوان تر می کند. فیلرها همچنین می توانند به صورت حجم دهند و ظاهر برخی از قسمت های مانند لب ها، گونه ها، چانه را اصلاح کنند. فیلر نیز مانند بوتاکس شامل تزریق یک ماده طبیعی به پوست است. تزریق فیلر سریع، غیر تهاجمی و نسبتاً بدون درد است. بعد از تزریق فیلر می توانید نتایج را ببینید و نیاز به استراحت و مراقبت های خاصی ندارد. اثرات فیلر می‌تواند تا ۱۸ ماه پس از تزریق باقی بماند.

 

نکات مهمی که هنگام انتخاب بین فیلر و تزریق بوتاکس در نظر بگیرید این است که چگونه و چه نوع چین و چروک هایی را می خواهید از بین ببرید. قبل از انجام هر گونه تزریق بوتاکس یا فیلر از پزشک زیبایی خود مشاوره بگیرید.

نکات مهم در تزریق بوتاکس و فیلر

برای تزریق فیلر و بوتاکس باید به یک پزشک باتجربه مراجعه کنید، زیرا قسمت هایی که بوتاکس تزریق می شود حساس است و باید پزشک تجربه تزریق در این نواحی را داشته باشد. بسیاری از مراجعه کنندگان کاندیدهای عالی برای درمان ترکیبی بوتاکس و فیلر هستند. یعنی در بخشی از صورت بوتاکس و قسمتی دیگر فیلر تزریق شود. همچنین به اصالت بوتاکس و فیلر تزریقی توجه کنید.

امتیاز دهید

سهیل دهقانیمشاهده نوشته ها

Avatar for سهیل دهقانی

سهیل دهقانی کارشناس سئو و تولید کننده محتوا که غلاقه زیادی به تحلیل محتوا و حوزه های کاری مختلف دارم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *