تاثیر استرس روی پوست | آیا می تواند روی پوست ما تاثیر بگذارد؟

31
تاثیر استرس روی پوست

تاثیر استرس روی پوست


پوست ما بهترین دوست ماست اما می تواند بدترین دشمن ما باشد. پوست کل بدن ما را پوشش می دهد و ما را از استرس و سموم خارجی محافظت می کند، به ما امکان می دهد با حس و لمس با جهان تعامل داشته باشیم. درد را به ما گوشزد می کند. پویا است. پوست ما نه تنها از ما در برابر عوامل خارجی محافظت می کند. همچنین حالات محیط داخلی ما را نیز منعکس می کند. بنابراین آنچه را که در درون ما می گذرد بیان می کند. تاثیر استرس روی پوست را بیشتر بشناسید.

داروها و رسانه ها همیشه این موضوع را به ما گوشزد می کنند که با استفاده از ضد آفتاب از پوست خود محافظت کنیم. البته محافظت از پوست امری حیاتی است.

تاثیر سلامت درونی بر روی پوست شما

اولین چیزی که باید بدانیم، این است که پوست ما نشان دهنده سلامت درونی ماست. هنگامی که بدن شما کم آب می شود، پوست سفید و چروکیده می شود. وقتی نمک زیاد می خوریم، پوست متورم می شود. وقتی مواد مغذی خاصی نداشته باشیم، سد پوستی شکسته می شود و به کندی بهبود یابد. تقریباً هر بیماری شناخته شده از جمله بیشتر سرطان ها می تواند تأثیری بر پوست داشته باشد که منجر به مجموعه ای از علائم و نشانه هایی می شود که متخصصان پوست برای شناسایی آنها آموزش دیده اند.

گاهی اوقات، استرس روانی باعث می شود ما ناخواسته با لک کردن، خاراندن، جویدن یا کندن ناخن ‌ها به پوست خود آسیب برسانیم. هنگامی که ما تحت فشار عصبی و استرس هستیم، بدن ما کورتیزول و سایر عوامل التهابی ترشح می کند که منجر به ریزش و نازک شدن مو، آکنه، روزاسه، پسوریازیس، اگزما و کهیر می شود. افرادی که دارای بیماری های التهابی مزمن پوستی هستند، زمانی که تحت استرس هستند، پوست شان نیز دچار مشکلاتی می شود.

بسیاری از ما به دنبال راه هایی برای بهتر به نظر رسیدن و افزایش اعتماد به نفس مان هستیم و این کار را از پوستمان شروع می می کنیم. بنابراین، اولویت شماره یک این است که بدانید استرس چه تاثیری روی پوست تان دارد. با وجود اینکه نمی توانیم استرس های خود را به طور کامل از بین ببریم، اما کارهایی وجود دارد که می توانیم برای کمک به تغذیه پوست خود انجام دهیم.

استرس چگونه روی پوست تاثیر می گذارد؟

در مقاله ای که در سال ۲۰۱۳ در سمینارهای پزشکی و جراحی پوستی منتشر شد ، ریچارد فرید، متخصص پوست و روانشناس بالینی معروف شواهد مربوط به مدیریت غیر دارویی شرایط روان پوستی را بررسی کرد. مداخلات اثبات شده – که معمولاً به عنوان مکمل رویکردهای موضعی سنتی استفاده می شود – شامل هیپنوتیزم، گروه های حمایتی، بیوفیدبک، مدیتیشن، تصویرسازی هدایت شده، آرام سازی پیشرونده عضلانی، درمان شناختی-رفتاری و سایر اشکال روان درمانی است. یافتن راه هایی برای مدیریت استرس کل بدن تأثیر مثبتی بر پوست شما خواهد داشت.

رسانه های محبوب اصطلاح “زوم بوم” را برای توصیف روند افرادی که به دنبال جراحی پلاستیک هستند، ابداع کرده اند. بهبودهای جراحی و غیر جراحی راه‌ های فوق‌ العاده‌ ای برای طراوت و احیای ظاهر پوست هستند، اما آماده ‌سازی و نگهداری از پوست حیاتی است. اگر متوجه شده اید که استرس در زندگی شما بر وضعیت پوست شما تأثیر می گذارد، ممکن است قبل از برنامه ریزی برای هر مداخله دیگری، روال مراقبت از پوست خود را تنظیم کنید (یا فقط شروع کنید!).

روتین مراقبت از پوست با مکمل های ویتامین و کاهش استرس به منعکس کننده سلامت درونی شما کمک می کند. مراقبت مداوم از پوست همچنین می تواند به طور بالقوه اثر و طول عمر سایر درمان های آرایشی را بهبود بخشد.

مراقبت از پوست برای مبارزه با استرس

بیماران اغلب در مورد مکمل ها و مراقبت از پوست می پرسند. در حالی که کمبود برخی ویتامین‌ ها می‌ تواند منجر به بثورات پوستی شود، اکثر رژیم‌ های غذایی سالم سطح ویتامین ما را به اندازه کافی بالا نگه می ‌دارند تا از این مشکلات جلوگیری کنند. ویتامین C برای تولید کلاژن، که پشتیبان ساختاری اصلی پوست است، ضروری است. ویتامین A برای کاهش سبوم (روغن پوست) و کاهش منافذ مسدود شده شناخته شده است.

ویتامین D برای کاهش التهاب پوست ضروری است. ویتامین D تنها در چند شکل غذایی یافت می شود اما در پوست تولید می شود. در سطوح طبیعی سرم، می تواند به پیشگیری از سرطان پوست، کاهش آکنه و روزاسه و سایر بیماری های التهابی کمک کند و ممکن است در برابر ریزش مو محافظت کند. در حالی که مکانیسم های این عملکردها برای بررسی در اینجا بسیار دقیق است، شایان ذکر است که مکمل ویتامین D3 برای سلامت استخوان کاملاً حیاتی است و ممکن است برای محافظت از پوست نیز مفید باشد.

تمرین کره ای سشین شامل لایه برداری کل بدن است. لایه برداری مکانیکی به خلاص شدن از شر بیرونی ترین لایه مرده پوست که برای مدت طولانی تری روی پوست باقی می ماند، به خصوص با افزایش سن کمک می کند. لایه برداری منظم (هفتگی) منافذ را پاک می کند، می تواند به جلوگیری از آکنه کمک کند، رنگ پوست را یکدست می کند، به نفوذ موثرتر محصولات پوستی کمک می کند و می تواند جریان خون و تخلیه لنفاوی را بهبود بخشد. لایه برداری بیش از حد می تواند با شکستن سد طبیعی پوست به پوست آسیب برساند، بنابراین زیاد اسکراب نکنید!

برای صورت، لوازم آرایشی مختلفی وجود دارد که جنبه های مختلف سلامت پوست را هدف قرار می دهد. رتینول که از مشتقات ویتامین A است، یکی از موثرترین درمان ها برای آکنه و چین و چروک است. افزودن دوز کم رتینول به روتین روزانه پوست باعث افزایش گردش پوست، کاهش لکه ها و بهبود صافی پوست می شود. با وجود اینکه ما کمتر از ماسک استفاده می کنیم، بسیاری از افرادی که ماسکنه را تجربه کرده اند، پوست مستعد آکنه دارند و از استفاده مداوم از رتینول سود خواهند برد.

مرطوب کردن پوست برای سلامت پوست ضروری است. هنگامی که پوست بیش از حد خشک است، می تواند ترک بخورد و مستعد ابتلا به عفونت های موضعی، درماتیت و تحریک شود. یک مرطوب کننده موضعی می تواند به سادگی یک روغن طبیعی مانند روغن زیتون یا لانولین باشد. لوسیون ‌های پیچیده ‌تر مبتنی بر کرم موجود در فرمول‌ های غیر کومدوژنیک، گزینه‌ های عالی برای افرادی هستند که به بودجه خود توجه دارند. بلافاصله بعد از دوش گرفتن باید از یک مرطوب کننده موضعی استفاده کنید. انجام این کار از خروج آب جلوگیری می کند و پوست را در تمام طول روز هیدراته نگه می دارد.

برای شروع مراقبت از پوست خود با استفاده از روش های سالم هرگز دیر نیست. درک اینکه استرس و بیماری می تواند روی پوست شما تأثیر بگذارد، برای مدیریت تغییرات در پوست شما مهم است. اگر ضایعات جدیدی دیدید که در عرض ۳ تا ۴ هفته مانند جوش برطرف نشدند، بهتر است با متخصصین پوست در کلینیک دکتر متقی مشورت کنید.

برای رزرو نوبت در کلینیک دکتر متقی اینجا کلیک کنید.

 

امتیاز دهید

سهیل دهقانیمشاهده نوشته ها

Avatar for سهیل دهقانی

سهیل دهقانی کارشناس سئو و تولید کننده محتوا که غلاقه زیادی به تحلیل محتوا و حوزه های کاری مختلف دارم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *