آیا استرس باعث ایجاد چین و چروک می شود؟

43
استرس باعث ایجاد چین و چروک

استرس باعث ایجاد چین و چروک


آیا ارتباط علمی بین استرس و چین و چروک وجود دارد؟

برای اینکه بتوانیم به این سوال که آیا بین استرس و چین و چروک رابطه ای وجود دارد یا نه؟ لازم است تا از لحاظ علمی این مسئله را بررسی کنیم. در انتهای کروموزوم های ما مناطقی به نام تلومر وجود دارد. هر بار که یک سلول در طول میتوز (روشی که سلول ها به طور طبیعی تقسیم و تکثیر می شوند) تقسیم می شود، مقدار کمی از تلومر از بین می رود. وقتی تلومر کافی باقی نماند، سلول دیگر نمی تواند تقسیم شود و می میرد. آیا استرس باعث ایجاد چین و چروک می شود؟

به طور طبیعی، هر چه سن ما بالاتر می رود، سلول های ما بیشتر تقسیم شده و تلومرهای ما کوتاه تر می شوند. بخش جالب اینجاست تحقیقات نشان داده است که تلومرها در افرادی که استرس زیادی دارند سریعتر کوتاه می شوند.

در حالی که با این نتایج متوجه شدیم که بین استرس و پیری رابطه ای وجود دارد اما با وجود این، رابطه دقیق استرس با پیری پیچیده است و پزشکان هنوز به طور کامل نتوانسته اند این رابطه را تبیین کنند. شناخته نشده است. (اما به دلایلی به چروک های پیشانی “خطوط نگرانی” می گویند!) خطوط ریز و چین و چروک های موقت روی صورت نام های مختلفی دارند: چین و چروک پیشانی، خطوط نگرانی، خط اخم، پنچه کلاغ – اما این یک شوک برای شماست، چون این خطوط موقتی نیستند و اگر به فکر از بین بردن آنها نباشید در نهایت، می توانند به خطوط دائمی تبدیل شوند!

استرس باعث ایجاد چین و چروک
استرس باعث ایجاد چین و چروک

همه ما می دانیم که استرس باعث می شود تا حد زیادی اخم کنیم و وقتی به طور مکرر همان حالت صورت را ایجاد می کنیم، خطوط موقتی روی صورت ما ایجاد می شود. آیا می دانستید که می توانید با استفاده از روش های خاصی صورت خود را مثل روز اول شاداب و با طراوت کنید؟ بله تزریق بوتاکس یک روش درمانی است که با استفاده از آن می توانید چین و چروک های موقتی را از بین ببرید! گاهی اوقات به آینه نگاه کنید و به جایی که صورت شما هنگام انجام کارهای مختلف مانند حرف زدن، چین و چروک می شود توجه کنید. این کار به شما کمک می کند تا بفهمید که چین و چروک ها به طور بالقوه کجا ایجاد می شوند. بوتاکس پیشگیرانه با شل کردن و فلج کردن عضلات صورت به جلوگیری از ایجاد چین و چروک های پویا که ناشی از حرکات کوچک و مداوم عضلات است، کمک می کند. بوتاکس پیشگیرانه واقعاً تاثیر زیادی در از بین بردن خطوط خفیف و جلوگیری از ایجاد چین و چروک های عمیق دارد.

بوتاکس چگونه کار می کند؟

کاری که بوتاکس در محل تزریق شده انجام می دهد بسیار ساده است. بوتاکس با کند کردن انقباض عضلات، تکانه های عصبی را مسدود می کند. این کار باعث می شود تا عضله دیگر توانایی انقباض نداشته باشد. با تزریق بوتاکس چین و چروک ها شل و نرم می شوند و زیباجویان طی دو تا چهار روز می توانند شاهد جوان تر شدن صورت خود باشند. اثرات بوتاکس چهار تا شش ماه ماندگاری دارد. اگر می خواهید چین و چروک ها و خطوط ریز صورت را برای همیشه از بین ببرید باید بعد از ۴ ماه مجدد بوتاکس تزریق کنید. با هر تزریق، چین و چروک ها کمتر از قبل می شوند، زیرا عضلات صورت دوباره شل می شوند.

نتیجه گیری

حالا که ارتباط بین استرس و چین و چروک های پوست مشخص شد، نباید استرس داشته باشید. اگر می خواهید پوستی صاف و یکدست داشته باشید و همیشه جوان بمانید باید خودتان را کنترل کنید. گفتن این حرف بسیار ساده تر از انجام آن است اما در زندگی باید بگیرید که آرامش خود را حفظ کنید. خودتان را در موقعیت های استرس زا قرار ندهید. اگر با وجود این، با بالا رفتن سن شاهد چین و چروک هایی در پوست خود بودید، به موقع بوتاکس کنید‌.

بوتاکس باید توسط یک پزشک متخصص تزریق شود تا نتایج مطلوبی در پی داشته باشد. برای همین بهتر است در کلینیک دکتر متقی یک نوبت رزرو کنید و با متخصصین ما در این مورد مشورت کنید.

امتیاز دهید

سهیل دهقانیمشاهده نوشته ها

Avatar for سهیل دهقانی

سهیل دهقانی کارشناس سئو و تولید کننده محتوا که غلاقه زیادی به تحلیل محتوا و حوزه های کاری مختلف دارم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *