از چه سنی باید تزریق بوتاکس را شروع کرد؟

37
از چه سنی باید تزریق بوتاکس را شروع کرد؟

از چه سنی باید تزریق بوتاکس را شروع کرد؟


حجم بوتاکس مصرفی در سال ۲۰۲۱ تقریباً ۶ میلیارد دلار بود و انتظار می رود تا سال ۲۰۲۸ به ۹ میلیارد دلار برسد. شکی نیست که بوتاکس امروزه و حتی در سال های آینده یک روش غیرتهاجمی زیبایی محبوب باقی بماند. یک سوال رایج در مورد بوتاکس که معمولاً همیشه پرسیده می شود این است که برای تزریق بوتاکس باید چند سال داشته باشید. به طور کلی شروع تزریق بوتاکس به نوع پوست و مشکلات پوستی بستگی دارد.

بهترین سن برای تزریق بوتاکس چه سنی است؟

آیا بوتاکس شما را پیر می کند؟ نه، برعکس. بوتاکس به شما کمک می کند تا استحکام پوست خود را دوباره به دست آورید. تزریق بوتاکس می تواند ظاهر چین و چروک و خطوط ریز صورت را به وضوح کاهش دهد. تزریق بوتاکس باعث شل شدن موقت عضلات صورت می شود، بنابراین چین های دور چشم و پیشانی از بین می روند. بوتاکس همچنین می تواند مشکلات دیگری مانند اسپاسم گردن، هیپرهیدروزیس (تعریق بیش از حد)، دندان قروچه و میگرن مزمن را برطرف کند.

بعد از ظاهر شدن چین و چروک اقدام به تزریق بوتاکس می کنند. با این حال بوتاکس پیشگیرانه گزینه ای است که باید در نظر گرفته شود. بوتاکس پیشگیرانه بوتاکس اساساً مشابه تزریق بوتاکس معمولی است. تنها تفاوت آن این است که روش پیشگیرانه شروع به هدف قرار دادن ناحیه اطراف پیشانی، چشم ها و دهان شما می کند، قبل از اینکه چین و چروک و خطوط عمیق در این قسمت ها ایجاد شود.

از چه سنی می توان بوتاکس تزریف کرد؟

بهترین سن برای تزریق بوتاکس
بهترین سن برای تزریق بوتاکس

هیچ قانونی در مورد سن ایده آل برای تزریق بوتاکس وجود ندارد. به طور کلی تزریق بوتاکس برای افراد ۱۸ سال و بالاتر تایید شده است. بیماران ۲۰ تا ۳۰ ساله معمولاً کاندیدای مناسبی برای بوتاکس پیشگیرانه هستند.

همچنین خطوط صورت معمولا زودتر از ۲۰ سالگی ایجاد نمی شود. بنابراین اکثر پزشکان معتقدند بوتاکس پیشگیرانه برای افرادی که در اواسط دهه ۲۰ تا اواخر ۳۰ سالگی هستند ایده آل است. اما به طور کلی به ترجیح شما بستگی دارد. وقتی اولین علائم خطوط و چین و چروک را مشاهده کردید، می توانید تزریق بوتاکس را شروع کنید تا چروک ها عمیق تر نشوند.

چه زمانی باید بوتاکس را برای دلایل پیشگیرانه شروع کنید؟

خطوط و چین و چروک های ظریف به طور طبیعی در نتیجه حرکات صورت مانند خندیدن و اخم کردن ایجاد می شود. در سنین جوانی پوست انعطاف پذیرتر است و کلاژن و الاستین بالایی دارد و پس از انجام حرکات صورت که شیارهای موقتی ایجاد می کند، به جای خود باز می گردد. با افزایش سن بسته به ژنتیک و سبک زندگی، پوست خاصیت ارتجاعی و انعطاف پذیری خود را از دست می دهد و این خطوط به آرامی دائمی می شوند. بنابراین لحظه ای که متوجه خطوط ریز صورت شدید می توانید بوتاکس را شروع کنید. درمان پیشگیرانه می تواند منجر به نتایج طولانی تر و درمان های کمتر با افزایش سن شود.

از چه سنی باید تزریق بوتاکس را شروع کرد؟

سن مناسب تزریق بوتاکس
سن مناسب تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس با شل کردن عضلات صورت، خطوط پنجه کلاغی، خطوط ظریف و چین و چروک را هدف قرار می دهد. البته به یاد داشته باشید که اثرات صاف کنندگی بوتاکس معمولاً ۳ تا ۴ ماه باقی می ماند. بنابراین اگر قصد دارید صورت شما همیشه بدون چین و چروک به نظر برسد، باید به طور منظم تزریق بوتاکس را در نظر بگیرید.

بوتاکس در ۲۰ سالگی

پوست سالم در ۲۰ سالگی شما صاف و شاداب است. علائم خطوط دینامیکی به دلیل خندیدن، لبخند زدن، حرکت چشم و اخم کردن در اواخر دهه ۲۰ ظاهر می شود. در این مرحله تزریق بوتاکس معمولاً پیشگیرانه است.

بوتاکس در ۳۰ سالگی

اکثر افراد می توانند در ۳۰ سالگی تزریق بوتاکس پیشگیرانه را انجام دهند. بوتاکس در این دوره می تواند از عمیق شدن چین و چروک و خطوط پنجه کلاغی جلوگیری کند.

بوتاکس در ۴۰ سالگی

چین و چروک ها و خطوط صورت اغلب در دهه ۴۰ زندگی شروع به عمیق تر شدن می کنند. این چروک ها شامل پنجه کلاغی، خطوط پیشانی، افتادگی پلک ها، خطوط ماریونت یا اندوه و سایر چین و چروک های دینامیکی هستند. در این مرحله بهتر است تزریق بوتاکس را با فیلرهای پوستی برای آبرسانی بیشتر و حجیم شدن پوست ترکیب کنید.

بوتاکس از ۵۰ سالگی به بعد

در طول ۵۰ سالگی خطوط اخم و پنجه کلاغی عمیق تر می شوند. تولید کلاژن نیز با افزایش سن کاهش می‌یابد، بنابراین بهتر است بوتاکس و فیلرهای پوستی را برای لیفت، سفت کردن و حجم دادن به صورت، گونه‌ها و پیشانی ترکیب کنید و همچنین با تزریق‌های تقویت‌کننده کلاژن (Sculptra وRadiesse) می توانید این روند را بهبود دهید.

 

امتیاز دهید

سهیل دهقانیمشاهده نوشته ها

Avatar for سهیل دهقانی

سهیل دهقانی کارشناس سئو و تولید کننده محتوا که غلاقه زیادی به تحلیل محتوا و حوزه های کاری مختلف دارم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *